Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

31 Ekim 2012 Çarşamba

Kepekli Gözleme!

İşte benim ilk defa yufkadan değilde elde açma, hamurunu kendim yaptığım gözlemem!..Önceleri hep dışarda yediğimiz gözleme hamurunu bizzat kendim yaparak denemiş oldum.Çok zor zannederken hiçte öyle olmadığını gördüm.Bu hamur açma olaylarını pek bi' sevdim,çok eğlenceli.Tabii insanın bunu kendi ellerinle yapıp  sunmasıda ayrı bi' güzel!..Biliyorsunuz geçtiğimiz yaz aylarında Ramazan ayı oldukça sıcak günlere denk geldiğinden, oruç sürelerininde uzun oluşu sebebiyle böyle tok tutucu şeylere ihtiyaç vardı.Hatta birgün bizim küçük kardeşten gözleme istemiştim.Kendi ellerinle açılmış, dışardan hazır alınmadan!!! Ama bizimkisi artık üşengeçliktenmi yada denemeye çekindiğinden mi gitmiş dışardan almış.Oysa ben ne şekilde olursa olsun kendi elinden beklemiştim, hepsi kabullümdü!!! :-( Bende hazır olduğunu görünce dedim ben bunu denemeliyimki buradanda herkes görsün, bakın ne kadar kolaymış diyip,yapsın istedim.Şimdi bunu yaz ayında Ramazan'da yaptığım, kendime bile inanamadığım tarifimi paylaşıyorum.Sonuç çok tatminkar!.. :-) Özelliklede kardeşime tavsiye ediyorum. Öyle dışardan almakla olmaz, işin kolayına kaçılmaz, bi' zahmet kendin yapıverde bizide şaşırt diyorum!!! :-)) Umarım mesajım yerini bulmuştur!..Özelliklede kendisinden yorum beklemekteyim, bakalım ne mazereti var!?.. ☺
Şimdi kolları sıvayıp işe koyulalımki ne kadar kolaymış görülsün!☺
Malzemeler; 4 su bardağı elenmiş un(Yarısı kepekli undan olacak), 2 tatlı kaşığı kuru maya, 1 tatlı kaşığı şeker, 1 tepeleme kaşığı tuz, 2 su bardağı ılık su, 400 gr. beyaz peynir veya lor, 1 avuç kıyılmış maydanoz ve dereotu, 1 yemek kaşığı tereyağ.
Yapılışı; Un,tuz,şeker ve mayayı bir kapta karıştırın.Ortasını çukur yapıp, suyu yavaş yavaş ekleyerek, yoğurmaya başlayın.Ele yapışmayan bir kıvam elde edene kadar yoğurun.20-25 dakika dinlendirin.Peynir ve kıyılmış maydanoz ile dereotunu ezip,karıştırın.Dinlenen hamuru un serpilmiş tezgahda açıp,yarısına iç malzemeyi koyup,kapatın.Kenarları açılmasın diye hafifçe su sürün,yapıştırın. Tavada 1 çay kaşığı tereryağını eritip, gözlemenin heriki tarafını (arkalı-önlü) pişirip,kızartın.Her gözlemeye tereyağ koymayı unutmayın.Eğer imkanınız varsa saçta yapabilirsiniz!..Servis tabağına alıp, sıcak sıcak sununuz!!!
Şimdiden yapacaklara afiyetler olsun!.. ☺






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder