Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

17 Mart 2015 Salı

Yufkalı Şiş Köfte !

Geçenlerde evde 2 adet yufkam kalmıştı. Eşimden benden bi' gün öncesi köfte istedi. Bizim evde köfte olunca klasik yanında ya patates yada pilav + salata + yoğurt olur. Ama ben bu sefer farklı olsun istedim. Kalan yufkalarımı ne yapayım diye düşünürken birden aklıma bu fikir geldi. Köfteler yufkayla buluştu şişe dizildi. Böylelikle patates ve pilav devre dışı kaldı. Daha hafif bi' lezzet olduğu doğrudur. Çünkü yanında ekmek, pilav v.s. yemiyorsunuz. Bol yeşillikli salata ile harika. Kendinizi hafif hissedeceğiniz, sunum ile de hem kendinize hemde misafirlerinize şık bi' yemek ile hoşluk yaratacaksınız.Bu köfteyi her iki et ile de farklı zamanlarda defalarca denedim. Hem dana kıyma hemde tavuk kıymasıyla ! İlk denediğim tavuk kıymasıyla olmuştu. Daha sonra çok beğenilince bide dana kıymadan deneyeyim dedim. İlk yaptığım yufkanın arasına sadece zeytinyağı sürmüştüm. İkinci denediğimde zetinyağ+sirke+tuz koydum. O da çok güzel oldu. Sizlere şimdi bu lezzetli, davet sofralarına farklı sunumlar arayanlar için hem tavuklu hemde kırmızı etli olanlarını yayınlıyorum. İsteyen istediği kıymayı kullanabilir.
Pişince ilk önce o yufkanın çıtırlığı ardından köftenin lezzeti sanki farklı bi' şey yiyormuşcasına insana mutluluk veriyor. Ben ve eşim bu lezzeti o kadar çok sevdikki iki hafta da bir yaptık. Zaten eşim her Türk erkeği gibi eti çok sever. Canı her istediğinde de aklına '' O kebaptan bana yapar mısın, çok güzeldi !'' diyince benimde inanılmaz hoşuma gider. Evde malzemem varsa, keyfimde yerindeyse hiç üşenmem hemen yaparım. ♥ İnsanın severek yaptığı yemeği sevdiğinle yemesi ve beğenilmesi nasıl bi' mutluluktur. ♥ İşte bu nedenle sizlerle paylaşıyorum ki sizde sevdiklerinizle bol sohbetli, çok keyifli sofralarınızda bu güzelliği yaşayın ! ehhh arada beni de anarsanız ne mutlu bana ! ☺
Bu fotoğrafdaki tavuk kıymalı olan köfte !
Bu da dana kıymasından olan köfte !
Kalan yufkalardan bide ortaya böyle yufkalı tepsi köftesi de çıktı. İnanılmaz bereketli bi yemek. Kesilen yufkaları rulo yapamayınca atacak halim yoktu. Onlarıda bu şekilde değerlendirmiş oldum.
Malzemeler :

  • 500 gr. tavuk veya dana kıyma (hangisini tercih ederseniz edin et hariç diğer malzemeler aynı),
  • 2 adet soğan,
  • 1 adet yumurta,
  • 1 yemek kaşığı domates salçası (ev yapımı olursa çok daha lezzetli olur),
  • 1 yemek kaşığı biber salçası ( o da ev yapımı olsun),
  • isteyen acı biber kullanabilir,
  • 3 diş sarmısak,
  • 2 yemek kaşığı galeta unu yoksa bayat ekmek içi (2-3 dilim yeterli),
  • 10 dal kıyılmış maydanoz,
  • 5 dal kıyılmış dereotu,
  • Tuz, karabiber, kimyon, nane, kekik tamamen sizin damak tadınızla ilgili. İsteyen azaltıp, arttırabilir. Ben 1' er çay kaşığı dolusu kullandım.
  • Yarım çay kaşığı tarçın,
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • 2 adet yufka,
  • 1 yemek kaşığı sirke,
  • İstediğiniz adette küçük kiraz domates,
  • Kapya yeşil biber,
  • Kırmızı biber,
  • Sumak,
  • Taze nane,
  • Turşu,
  • Roka ve tere,
  • Akdeniz yeşillikleri,
  • frenk maydanozu.

YAPILIŞI :
Köftelik kıymayı *(tavuk veya dana kıyma sizin tercihinize bağlı hangisini kullanmak isterseniz)
derin bi' kaba alın. Üzerine rondoda kıyılmış soğan, sarmısak, maydanoz, dereotunu koyun. Salçaları, baharatları, yumurtayı ekleyin. Evde hangisi varsa galeta unu yahut bayat ekmek içi koyarak köftenizi bi' güzel iyice yoğurun. İçine bir yemek kaşığı zeytinyağıda eklmeyi unutmayın. Yoğurma işlemi bitince köftenizi dinlendirmek üzere kenara alın. İki adet yufkayı üst üste koyun ikiye katlayın. Yuvarlak olan kısımları hem üst hemde yanlardan bıçakla kare olacak şekilde kesin. Artan kenarları atmayın onları daha sonra kullanacağız. Kare şekline getirdiğiniz yufkaların arasına sıvıyağlı karışım süreceğiz. *Onun için; 2 yemek kaşığı sıvıyağ + 1 yemek kaşığı sirke ve bir çimdik tuz bir kapta iyice karıştırılır. Yalnız ben ilk denemede sadece sıvıyağ kullanmıştım. İkinci denemede bu şekilde yaptım daha çıtır çıtır oldu. ☺
İlk yufkayı düz bir zemine serin. Üzerine sıvı karışımı fırça ile sürün. Üstüne ikinci yufkayı yerleştirin. Köftenizi alın. Size yakın olan kısmına rulo olacak kalınlıkta köfteden koyun. yufkayı ne fazla sıkı nede fazla gevşek olmayacak şekilde yuvarlayarak rulo haline getirin. Rulo köftelerden her biri göz kararınızla 2 parmak kalınlığında olacak şekilde dilimlere ayırın. Çöp şişlere dikkatlice yerleştirin. Köfteler bitince diğer şişlere biberlerden ve domateslerden dizin. Onlarda fırında közlenmiş olacaklar. Bir nevi kebap ziyafetini mangal olmadan fırında yapmış olacaksınız. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yufkalar pişinceye kadar fırınlayın. Domates ve biberlerinizi de pişirince servis tabağına alın. Yanına yeşillikler, turşu koyun. Üzerlerine ben sumak ve kekik serptim. Artık bundan sonra canınız ne pilav ne de patates ister. Çok doyurucu bir menü. Bol salata ve yoğurt ile servis yapabilirsiniz. Kalan parça yufkaları da bir küçük kaba yağlayarak koydum. Orta katına kalan köfteyi elimde düzleyerek yaydım. Üstünü tekrar parça yufkalarla kapatıp fırına verdim. Oda kızarınca tamamdır. Yani hiç birşeyi ziyan etmedik, sonuna kadar kullanmış olduk. İki çeşit köfte şekli ortaya çıktı.

Onuda bu şekilde üçgen dilimleyip servis yaptım. Başka biri olsa bunuda size ayrı bir yemek olarak sunabilir. Ama ben size kalanları nasıl pratik bir şekilde değerlendirebilirsiniz onu göstermek istedim. Umarım faydalı olmuştur.
Şişlerin üzerine nane yaprakları koymayı unutmayın. Ferfah lezzetiyle hemde görüntüsüyle harika oluyor. Ben nanesiz yapamayanlardanım. Tatlı, tuzlu hemen hemen herşeye koyarım ! ☺Şimdilik benden bu kadar yeni bir lezzette buluşuncaya kadar herkese esenlikler dilerim !
Afiyetler Olsun !!..
*Zaten yaptıklarımı TwitterPinterestTumblrWe HeartitIndulgyFlickr,Google ve Sevinç'in Dünyası Twitter'da paylaşıyorum !.. Oralardan da takip edebilirsiniz. Diğer profillerime About.me ve GRAVATAR' dan ulaşabilirsiniz.  ☺
% SEVİNÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder