Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

17 Ekim 2012 Çarşamba

Pazı Mücveri!

Ben etrafımda pazı sevmeyenler olduğunu duyunca onlara üzülüyorum. Çünkü kendilerini böyle lezzet bi'şeyden mahrum bırakmaları gerçekten üzücü!.. :-( Ben kendilerini uzun zamandır severim, yemeğini, böreğini,kavurmasını.. v.b. tüm pazılı tarifler benim için çok lezzetli olmuştur.Ispanağa benzeyen, sindirimi kolay bir değerli bitki!..Aynı zamanda içinde magnezyum,kalsiyum,demir ve birçok vitamin mevcut!...eee bunca faydası olan lezzetli sebze neden sofralarımızdan eksik olsun diyip hemen değişik ne yapabilirim diye araştırmalarıma başlamışken karşıma ''Pazı Mücveri'' tarifiyle my beautiful cook book çıktıki; sormayın tamda aradığım lezzetleri burada ziyadesiyle buldum ve takibe aldım!... Kendilerinin 3-4 tarifini uyguladım,sonuçlar bizi çok memnun etti. Denediğim diğer tariflerini yakında sizlerle paylaşacağım. Eminim sizlerde benim ne kadar haklı olduğumu göreceksiniz. Çünkü ben bu bloğu hazırlarken deneyip,sonuçlarından memnun kaldığım lezzetleri sizlere aktarıyorum.Burada kendime ait ve diğer beğendiğim sitelerdeki tariflerin bizzat isimlerini belirterek kime aitse açıkça yazıyorum. Araştırmalar yaparken buna dikkat etmeyenler olduğuna şaşırdım. Sanki o tarifler kendilerininmiş gibi yazılıp, verilmiş!...Görünce inanamadım.İsim zikretmek bu kadar zormuki!?...
Ben kimden ne tarif uyguluyorsam belirtiyorum ve bu hep böyle olacak.Şimdi tarife geçmek istiyorum!...
Malzemeler; 
  • 1 demet pazı, 
  • 1 çay fincanı dolusu rendelenmiş beyaz peynir yada ezilmiş tulum peyniri,
  • 4 çorba kaşığı yoğurt, 
  • 3 adet yumurta,
  • 200gr. eski kaşar,
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı,
  • tuz,karabiber.


Yapılışı; 
Pazılar iyice yıkanır, temizlenir.Ben sirkeli suda 20 dakika beklettikten sonra bol su ile yıkadım. 2 cm kalınlığında doğranır.İsterseniz bıçak kullanmayıp,elinizle bölebilirsiniz.Kurutucuda suyu iyice süzdürülür.Büyük bir kaba alıp,üstüne rendelenmiş peynir,1 çay kaşığı kadar tuz ve karabiber(istenirse) konup,yoğurulur.
Bir kasede yumurta ve yoğurt çırpılıp, pazının içine katılıp,yoğurulur.2-3 dakika yoğurduktan sonra yağlanmış kalıba yayılır.Üstünü bir kaşıkla düzlüyoruz.Bu arada fırın 180 dereceye ayarlanır. 20 dakika pişirilir.Biz 25 dakika tuttuk.
Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri eşit şekilde serpilerek 15 dakika daha fırına pişmesi için tekrar konur.Her fırının ısısı ve performansı bildiğiniz gibi farklı,siz ona göre kontrol edip,ayarlayın.Pişince çıkarıp,biraz dinlendirin.İsteğe göre süzme yoğurt ile servis edilebilmekte. Biz fotoğraflarda görüldüğü üzere yanına salata ve ayran ile servis yaptık!..

Afiyetler olsun!.. ☺



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder