Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

9 Ekim 2012 Salı

Soslu Tavuk Baget!

Bugün canım tavuk istedi. Şöyle hemencecik yapabileceğim,basit ve lezzetli olsun diye tavuk bagete karar verdim!.. Diyet yapanlar içinde oldukça ideal. Bu yaptığım sosu kendi kendime deneye deneye elde ettim. Benimkine benzeyen soslar eminim vardır. Hatta bazı tanıdıklarım biraz yoğurtta ekleyerek yapıyorlar. Ben öylede yaptım.
Fakat şuan için benim beğendiğim bu sos oldu. Oldukça pratik,kolay ve lezzetli!.. İlk önce sosu hazırlayıp,bagetleri bununla dinlendirip, buzdolabına oradanada fırına veriyoruz!.. Sonuç; yumuşacık, lokum gibi,kemiğinden ayrılan enfes bir lezzet damaklarınızı şenlendiriyor... eeee daha ne olsun!.. Hatta birgün önceden de marine edilip, bekletilerekte rahatlıkla yapılabilir!.. ☺
Malzemeler;

  • 12 adet tavuk baget,
  • 2 çorba kaşığı domates salçası,
  • 2 çorba kaşığı biber salçası,
  • 6 diş sarmısak,
  • 1 çay bardağı zeytinyağı,
  • 1 tatlı kaşığı limonsuyu,
  • 3 tatlı kaşığı kimyon,
  • 2 tatlı kaşığı kekik,
  • yeteri kadar tuz.
  • İstenirse acı sevenler,pulbiberide ekleyebilir,ben acı yiyemediğim için pek tercih etmiyorum.
  • Ayrıca taze kekikte kullanılabilir.
  • Bir tutam ince kıyılmış maydanozda ekleyebiliriz. Tercih tamamen sizin damak zevkinize kalmış. ☺

Yapılışı;
Bir kaba salçaları,zeytinyağını,limonsuyunu,baharatları,tuzu,kıyılmış maydanoz ve dövülmüş sarmısakları koyup karıştırıyoruz. İçine bagetleri ekleyip,ellerimizle iyice yoğurup,sosu her tarafına yedirebilmek için karıştırıp,yoğuruyoruz!.. Enaz 2 saat üstü kapalı bir biçimde buzdolabında bekletip,yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yayarak 200 derecede hertarafı nar gibi kızarana dek pişiriyoruz. Her fırının performansı farklı. Ben 30-35 dakikada istediğim renge ulaşınca fırını kapatıp,dinlendirmeye bıraktım. Yanınada mercimekli salata ile servis ettim! Afiyetler olsun!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder