Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

12 Ekim 2012 Cuma

Kepekli Akıtma!

Haftasonu için pazar kahvaltılarınıza eşlik edecek güzel ve lezzetli bir seçenek ararsanız işte buldunuz!...Çok kolay! Hadi daha ne bekliyorsunuz, hemen mutfağa... :-)
Uzun zamandır akıtma yapmamıştım.Günümüzde bunu krep diye yayınlayanlar var.Ben daha geleneksel ismini kullandım. 
Malzemeler; 1 adet yumurta, 1 litre süt, 1 paket kabartma tozu,tuz, aldığı kadar elenmiş un(Ben yarı yarıya kepekli un ve buğday ununu birlikte kullandım.)
 Yapılışı; Yumurta,süt,tuz çırpılır.Daha sonra un azar azar ilave edilir, çırpılır.Kıvamını şöyle tarif edebilirim.Koyu ve akışkan olmalı.Sizde zamanla deneye deneye bu kıvamı tutturmaya başlayacaksınız.Teflon tavaya biraz tereyağ(1 çay kaşığı) kadar yağ koyup,eritiyoruz, hamurdan kepçe yardımıyla ortaya döküp,tavayı hafifçe sallayıp,hamurun yayılmasını sağlıyoruz.Her iki tarafınıda kızarıncaya kadar pişiriyoruz.Her akıtma için bu işlemleri yaparak hamurumuzu tüketiyoruz.Bir keresinde bir damla sıvıyağ ilede denemiştim.Sonuç gayet iyi oldu.Aklınızda bulunsun.Bunun içine peynir ufalayarak yada bal+ceviz koyarakta tüketebilirsiniz.Yada reçellerle,nutella sürerekte olabilir.Tamamen sizin damak zevkinize kalmış.Şimdiden afiyetler olsun,iyi haftasonları diliyorum,keyfini çıkartın!!!... :-)
Bunun içine peynir ve kıyılmış maydanoz koyup denedik!
  Yanınada sosla kızartılmış minik sosislerden olabilir!
Tatlı şeklinde istersenizde;bal,reçel,çikolata sosu,marmelatla olabilir!
Biz sizin için her türlü şekilini denedik, kendimizi feda ettik diyelim, hepsi çok nefis oldular... :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder