Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

30 Ekim 2012 Salı

Hamurdan kase ve kaşık!

Sizlere böyle değişik sunum önerilerini  ve lezzetleri deneyip bloğumda paylaşmak insana mutluluk veriyor!..Ben hayatta her daim öğrenci olmayı tercih edenlerdenim!.. Artık öğrendim, herşeyi biliyorum edasıyla dolaşanlardan hiç olamadım.Hep öğrenmek,okumak,araştırmak ve yeni yeni şeyler denemek beni besleyen şeyler.Bana göre bilgi ucu bucağı olmayan bir deniz.Hergün kendimize yeni şeyler kattıkça insan zenginleştiğini hissediyor.Sizleri bilmem ama ben öyle hissetmekteyim. Bugünkü paylaşımımda yine yazın yaptığım (Meyvalardan anlaşıldığı üzere) dekoratif değil aynı zamanda da yenilebilir hamurdan kase ve kaşık denemelerim!..Herşey bi' yana bunları yapıyorsunuz daha sonrada içindekilerle birlikte hepsini yiyorsunuz.Ortada hiç bulaşık kalmıyor!!! :-) Tabii bu işin şakası. Hakikaten oldukça pratik bir o kadarda sunumunuzu zenginleştirebileceğiniz alternatif bir öneri!.. İçlerine ne isterseniz onu koyabilirsiniz. Daha sonraki tarifimde buna bir örnek göstereceğim. İster meze, ister salata, ister meyva artık sizin aklınıza ve yaratıcılığınıza kalmış ne isterseniz onunla kullanabilirsiniz. Şimdi bunu ben bir önceki tarifimde bahsettiğim gibi Şefika Hanımın kendisinde gördüm. Hemen denemeye karar verdim!..
İlk deneme için evde artık pek kullanmadığım eski metal kaşıklarımı kullandım.Kaseler içinde küçük tartolet kalıplarımı ters çevirip denedim.Böylece elden çıkarmayı düşündüğüm kaşıklar en sonunda bi' işe yaramış oldular.Sizde denerseniz lütfen metal kaşıklarınızı kullanın zira şimdi herkesin kullandığı sap kısımları plastikten olanları tavsiye etmem, fırına girince zarar görüp, deformasyona uğrayabilirler.
Yapımı oldukça basit bir o kadarda eğlenceli!.. Gelen konuklarınıza orjinal bir sunum yapmak istediğinizde sizi oldukça memnun edecek!..
Malzemeler; 1/2 su bardağı ılık su, 2 su bardağı elenmiş un, 6 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 adet yumurtanın sarısı, 1 çay kaşığı tuz, 1 çay kaşığı karabiber, kekik, kırmızıbiber, 3 yemek kaşığı susam, 1 yemek kaşığı çörek otu ve ketentohumu( Bunu özellikle ben koydumki sindirimi kolaylaştırsın diye!)
Yapılışı; Tüm malzemeleri yoğurma kabına alıp, orta sertlikte bir hamur oluşturun.(Unu azar azar ekleyerek yoğurun.Orta sertliği yakalayın.) Hafifçe unlanmış zeminde açın.Yemek kaşıklarının şeklini alacak şekilde yapın. Kase içinde tartolet kalıplarının tersini kullanın.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirip 200 derecede pişirin. Fırından çıkarıp, soğumasını bekleyin. Acele etmemelisiniz.Kaşıkları önceden çıkarmaya kalkarsanız kırılabilir.Bunun için soğuduktan sonra dikkatlice kaşıkları,kaseleri ayırıp,çıkartabilirsiniz.Kenara alıp, içine meze olarak istediğinizi yerleştirip, sofranıza servis edebilirsiniz. Masanıza bu zenginlik katıp, güzelleştirecek bir görüntü oluşturacak, konuklarınızada ayrı bir hoşluk yaşatmış olacaksınız!..Keyifli,bol muhabbetli sofralar dileğiyle...
 Afiyetler olsun herkese!..
*Fotoğraflarda görüldüğü üzere sizlere birkaç örnek sundum.Geliştirmek sizin elinizde, çok daha fazla alternatifler uygulanabilir!.. :-)
(Bu kaşıkları Şefika Hanımın Facebook sayfasında görmüştüm,daha sonra bloğunu inceledim;Chefika ile Çay Saati oradan bakabilirsiniz!..)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder