Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

12 Ekim 2012 Cuma

Muzlu Mozaik Pasta!

Herkese şimdiden iyi haftasonları diliyorum!...Umarım tüm haftanın yorgunluğunu şöyle keyifli ve pratik bir pasta ile atmanıza yardımcı olabilirsem ne mutlu!...Pasta deyince aklınıza bildiğimiz türden gelmesin!Bu hepimizin zamanında bir kereliğine yapmış olduğu mozaik pasta tarifim.Tabii kendi yorumumla!İçinde muz ve ceviz,fıstık var.Hemencecik yapıp dolaba atabileceğiniz şekilde.
Malzemeler; 300gr pötibör bisküvi,1 su bardağı süt,3 yemek kaşığı kakao,5 yemek kaşığı toz şeker,1 yemek kaşığı tereyağ,2 yemek kaşığı zeytinyağı,1 su bardağı ceviz, 1 avuç fıstık,2 adet muz,üstüne serpmek için hindistan cevizi rendesi.
 Yapılışı; Fazla ufalamadan bisküvileri kırıyoruz,Tereyağını hafif eritip,zeytinyağı ile karıştırıyoruz.İçine şekeri,kakaoyu ve sütü ekliyoruz.Bisküvilerle birleştirip,içine iri kırılmış ceviz(Elimizle gelişigüzel kırabiliriz) ve fıstık koyup yoğuruyoruz.Streç film serdiğimiz kalıba yarısını boşaltıyoruz.Elimizle düzlüyoruz,şekil verince uzunlamasına kestiğimiz muzları orta yerine yerleştirip, diğer kalan karışımıda üstüne döküyoruz.Onuda aynı şekilde düzleyip,şekil verdikten sonra streç filmle kapatıp, buzdolabında 2-3 saat bekletiyoruz.Donup şekil alınca kalıptan çıkarıp,dilimleyerek,üstüne fıstık,hindistancevizi rendesi serpip servis ediyoruz!..
Afiyetler olsun!...
 *Zeytinyağı kullanmak istedim,margarin kullanmayı tercih etmedim.Diğer tariflerin çoğunda o şekilde yapılmıştı.Ben kendime göre bunu daha uygun buldum,tercih sizin!*


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder