Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

23 Ocak 2015 Cuma

Nohutlu Rulo Köfte !

En son nerede kalmıştık ☺ KÜTÜK PASTA tarifinden bu yana hemencecik 2 hafta geçivermiş ! İnanın ben günleri takip etmekte zorlanıyorum. O kadar hızlı akıp gidiyor. Ve bunu herkesden duyuyorum. Bu rulo olayı bende ne zamandır var ! Ara ara böyle rulo lezzetlere takarım ben !! Bu rulo köftenin başka başka versiyonlarını farklı malzemeleri karıştırıp, kullanarak denemişliğim çoktur. Ayrıca bana kendisi dilimlenince oldukça şık gelir. Hele o içindeki renkler ve lezzetler birleşince müthiş olur. İşte bu da öyle güzel, öyle lezzetli oldu. Ben sizlere daha önce ne demiştim; bu blogda kendimce denediğim ve lezzetinden emin olduğum tarifleri paylaşıyorum diye. Bu benim damak lezzetim sonucunda ortaya çıktı. Herkesin damak tadı, görüşü farklı. Bi'de emeğe saygısı olmayanlar var ! Onlar bildiğiniz laf olsun diye konuşurlar. Bu sosyal medya da bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan şahıslar o kadar çokki ! Beğenmeyen bu bloğa hiiç uğramasın. Onlara hitap edecek çok blog var.
Bu bloğu hiç kimseden yardım almadan kendi kendime oluşturdum. Dilim döndüğünce sizlere bildiklerimi, deneyimlerimi aktarmaya çalışıyorum. Okuyorum, araştırıyorum, deniyorum. İmkanlarım doğrultusunda fotoğraflar çekiyorum. Sunumları kendi zevkim doğrultusunda hazırlıyorum. Yani sözün özü emek veriyorum EMEK ! Birde bunu yapmadan işin kolayına kaçanlar var. Onları görünce gözlerime inanamıyorum. Kullandığınız malzemeyi görüyor; bir-iki değişiklik yaparak tarifi yazıyor. Demiyorki; ben şurada gördüm, fikri buradan aldım. Sonra aynı fotoğraf benzeri çekip, koyuyor. Pekii daha önce niye aklına gelmiyordu. Bende görünce mi aklına geldi ? ! Bunlara ben ''İÇERİK HIRSIZI'' diyorum!.. Üretemeyince bu yola başvuruyorlar !
Bu köfte bildiğiniz ''FALAFEL'' gibi gözüksede aynısı değil. Rulo köftenin yani dalyan köftenin nohutlusu gibi ! Şimdi bunu nereden yaptın diyeceklere cevabım; benim eşim nohutlu pilava bayılır. Ona yeniyıl menümde yer alan yemeklerden biri nohutlu pilavı yapmıştım. Ve nohutu fazla haşladığımdan bi' kısmını dolaba kaldırdım. Uzun süre bekletmeden değerlendirmek istedim. Rulo köfte ve benzeri minik atıştırmalık köfteleri yapmaya karar verince nohut gözüme çarptı. Dedim ekleyip, bakalım sonuca ! 
Falafeli çok çok uzun yıllar önce tahminen 16 yıl önce ilk kez Emel Başdoğan'ın yemek programında görüp, yapmıştım. Daha o zaman yemek programları bu kadar popüler değildi, tektük vardı. Şimdi ortalık yemek programı ve yapanlardan geçilmiyor. Hatta o zamanlar bilir misiniz rahmetli  ÜMİT USTA vardı. Nurlar içinde yatsın, mekanı cennet olsun. Sonra bi' ara Gülriz Sururi şahane uslubunla çok güzel program yapardı. Ömrü uzun olsun. İşte bu ustaları izleye izleye yemek kitaplarını inceleyip okuya okuya kendimce naçizane bu günlere geldim. Şimdi günümüzde de lezzetlerini ve sunumlarını beğendiğim özel insanlar var ! 
Bunlardan benim için en ennn özeli Mucize Lezzetler programını sunan, hazırlayan, Hürriyet Gazetesinin Cumartesi ekinde her hafta yazılarını yayınlayan ♥Sevgili Refika BİRGÜL♥ ona sevgim çok çok ayrı. İleriki yazılarımda kendisinden bol bol bahsedeceğim. Kitabıda ayrı bi' güzel ! İşte onun kitabında da Nohutlu EŞ Köftesi olarak var. Veeee hatta programında benim ısrarla istemem üzerine yapmıştı.Bende deneyip, fotoğraflayarak kendisiyle Twitter'da paylaşmıştım.Ben onun en başından beri (Ekim-2011) en yakın en sıkı  takipçisiyim. Onun deyişiyle ''JOY''uyum'' ☺
Bu onu andırsada farklı bi' lezzet oldu. Yani falafel ile rulo köfte birleşmiş olup ortaya ''Nohutlu Rulo Köfte'' çıktı. aaa falafel ne diyenler olabilir. Yaptığım araştırma ve kendi bilgilerime dayanarak söylüyorum; FALAFEL bi' orta doğu yemeği. Köftenin içine nohut konuyor. Baklagil köftelere bana çok yakışan bi' malzeme. Hani derler ya; Yedikçe Yiyesiniz Geliyor. Doyumsuz bi' lezzet !! Ben ve eşim bayıla bayıla yedik. Üç farklı sunum yaparak denedim. Hepsi çok çok güzel oldu. Sizde benim gibi denerseniz ne dediğimi tadınca anlayacaksınız. Tarife geçmeden önce birde şunu eklemek istiyorum; bu köftede karbonat var ! O da benim eski komşumdan kalma bir bilgi. Kendisi bana bir gün ''Yunan Köftesi'' yapmıştı ve içinde de karbonat vardı. Almanya'da bu bilgiyi öğrenmiş o da bana aktardı ! İşte bu köfte böyle ortaya çıktı. İyiki de yapmışım, şimdi sizlerle paylaşıyorum !!
☺Hadi kolay gele... B A Ş L A Y A L I M !!...
Malzemeler:

  • 500 gr. köftelik kıyma,
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut,
  • 2 baş rendelenmiş soğan,
  • 2 adet haşlanmış havuç,
  • 2 adet haşlanmış patates,
  • 1 yemek kaşığı domates salçası,
  • 1 yemek kaşığı yoğurt,
  • yarım demet kıyılmış maydanoz ve dereotu,
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ,
  • 1 adet yumurta,
  • Köftenin üstüne 100 gr. dilpeyniri,
  • 5 adet tost ekmeği yada evde varsa 3 yemek kaşığı galeta unu (Hiçbiri yoksa bayat ekmek içide kullanabilirsiniz.)
  • 1 çay kaşığı karbonat,
  • 1'er çay kaşığı kimyon, kuru nane, karabiber, sumak, kekik,
  • çay kaşığının ucu ile tarçın,
  • 1/2 çay kaşığı deniz tuzu (Tuz ve Baharat oranlarını siz kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. İsteyen acı ekleyebilir. Biz sağlık sorunlarımız nedeniyle acı kullanmıyoruz.)
  • 4-5 adet kiraz(cherry) domates,
  • 2 adet kırmızı biber,
  • 2 adet kapya biber.

YAPILIŞI: İlk önce havuç ve patatesi soyup, haşlayalımki soğusunlar. Onlar soğurken biz gelin köfte harcımızı yapalım. Köfte yapmak bildiğiniz gibi çok kolay gözüksede önemli olan ona şekil verebilmek. Ben soğanı rendeleme işlemini mutfak aletleriyle yapıyorum. Yok ben elde rendeleyeceğim derseniz; gözlerinizin yanmasına katlanacaksınız demektir. ☺ Soğanı rendeledikten sonra tost ekmeklerini ve yarım demet maydanoz+dereotunun yarısını robotta çektim. Öyle ekmekleri ıslatmama falan gerek kalmadı. Soğanın suyu zaten o işi halletti. Ama siz zorlanırsanız ekmekleri ıslatıp yapabilirsiniz. Eskiden ♥anneannelerimizin♥ yaptığı gibi olur. Köftelik kıymayı yoğurma kabına alın. İçine soğanı, dereotunu, maydanozu, ekmek içini, yumurtayı, yoğurdu, baharatları, karbaonatı,tuzu, salçayı, sıvıyağı,tarçını, nohutu koyun, iyice bütünleşene kadar yoğurun. Ben nohutları parçalamayı unutup öylece attım. Yoğurma işlemi esnasında zaten parçalandılar. Bi' kısmıda irice kaldı. Merak etmeyin hiç önemi yok oda ayrı bi' görüntü ve damakta lezzet verdi. Tüm malzemeyi yoğurunca dinlenmeye bıraktım. Bu arada soğuyan patatesleri bi' güzel ezip, püre yaptım. İçine kıyılmış, dereotu ve maydanoz birazda tuz ekledim. 1 tatlı kaşığı kadar az miktarda sıvı yağı koydum, yoğurdum. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye köfteyi ellerimle yaydım. Hemen üstüne patates püresini döşedim. Ardından haşlanmış havuçları koyup, yuvarlayarak rulo şekline getirdim. En üstüne ellerimle parçalayıp, didiklenmiş dilpeynirlerini koydum. Kiraz domatesleride renk versin, görüntü hoş gözüksün diye dilpeynirlerinin üzerine dilimleyerek dikkatlice yerleştirdim. Evde biberlerim vardı. Onlarıda fırında yanında közledim. Köfteyle köz biber harika oldu. Kiraz domatesde(Cherry) ekleyiverdim.☺
Oldu mu sana tontiş rulo köfte ! 180 derecede verdim fırına ağar ağar 30-40 dakika pişirdim. aaa bu arada az kaldı unutuyordum. Köftenin bi' kısmını yuvarlak olarak da yaptım. Onlarıda atıştırmalık porsiyonlar şeklinde hazırladım. Bunu Refika ve diğer yabancı yemek sitelerinde de, Pinterest'te de görmüştüm. Aklımın bir köşesinde o görüntü kalmış. Ve çok hoşuma gitmişti. İsteyen bu şekilde de dener evde parti yaptığınızda çok hoş gözükür. Onun için ekmek fırınlarında satılan küçük minik pofpof ekmekçikleri kullanabilirsiniz. Yok ben ondan bulamam şimdi diye düşürseniz; Tabağınıza köfteleri yerleştirin. Üzerlerine ketçap+hardal sıkın, kekik, sumak ve maydanozla süsleyerek naneli ayranla sunun inanılmaz lezzetli olacaktır. Alın size bi' köfte tarifinden üç farklı sunum seçeneği !! eeee artık ben size ne yapayım ! Denediğim herşeyi sizlerle elimden geldiğince paylaşıyorum. Bu Sevinç usulü lezzetler umarum hoşunuza gider, dener ve benimle görüşlerinizi paylaşırsınız. 
Nohutlu Rulo Köftemiz pişince hemen çıkarıp dilimlemeye kalkmayın. Sıcakken parçalanabilir. Bırakın fırında biraz dinlenip, kendine gelsin. Sonra çıkarıp istediğiniz kalınlıkta dilimleyerek servis tabağına alın. Yanına köz biberler, domatesler yerleştirin. Üzerine kekik serpin. Maydanoz ile süsleyip artık sunabilirsiniz. Ben kalan patates püremi yuvarlak şekil vererek, sumak ve naneye yuvarladım. Onuda yanına koydum. Umarım görüntü ve tadı sizler tarafından beğenilir. Zira biz çok sevdik. Tavsiye ederim. 
AFİYETLER OLSUN !! ..☺  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder