Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

31 Ekim 2012 Çarşamba

Tavuk Etli Bezelye Yemeği!

Şimdi bu yemeğinde tarifi olurmu demeyin.Bende etrafta bu ve bizim bildiğimiz diğer yemekleri bilmeyenleri gördükçe onlara kolaylık olsun diye vermeye karar verdim! Bizde zamanında hiçbir şey bilmiyorduk!..Kah büyüklerimizden,annemizden,kah kitaplardan bi' şekilde yaparak, öğrendik!..Ben daha çok kitaplardan okuyup,deneyerek öğrendim.Az sayıda olan yemek programlarıda bana yeni şeyler katmıştır.Bazen yemeğin altını yaktığımızda oldu, kazalarda... iyi olduklarıda!.. İnsan öğrenmek istedikten sonra teknikleri kavradımı ve geliştirmeye meraklı ise yapamayacağı şey yoktur.Lütfen sizde denemekten hiç korkmayın, çekinmeyin.İlkinde olmayabilir.Ama daha sonrakilerde denedikçe çok daha iyi sonuçlar elde edersiniz!!! :-)
Malzemeler; 1 kilo araka bezelye,3 adet havuç, yarım kilo kuşbaşından küçük sotelik tavuketi, 2 adet büyük olgun domates, 1 adet büyükçe soğan, bir tutam dereotu, zeytinyağı, tuz, nane, kimyon,kekik(Baharatlar isteğe bağlı ve 1 çay kaşığı) istenirse kırmızı ve karabiber,3-4 damla limonsuyu,1 kesme şeker.
Yapılışı; Ayıklanan bezelyelerimiz iyice bol suda yıkanır. Tencereye zeytinyağı konur,tavuklar iyice sotelenir.İçine yemeklik doğradığımız soğanlar eklenir.Birlikte kavrulur.Küçük küpler halinde kestiğimiz havuçlarda eklenir,kavrulmaya devam edilir.Kabukları soyulup,küp küp doğranmış domatesler eklenir. İyice kavrulur, helmeleştirilir.Bezelyeleride koyup,kapak kapalı olarak biraz yumuşaması için 15 dakika daha pişirilir.Bu esnada limonsuyunu ekliyoruz.Çünkü duyduğuma göre limonsuyu sebzelerin daha yeşil kalmasını aynı zamanda da tavuk etinin yumuşacık olmasını sağlıyor.Bu bilgiyi bi' kitaptada okumuştum. Daha sonra üstüne sıcak su koyup pişmeye bırakıyoruz.Bezelyeler yumuşayınca, birazda dişe gelir olması benim için ideal olanı! İçine kıyılmış dereotunu,tuzunu,baharatlarını eklyiyoruz.Bir kaç dakika sonra ocağın altını kapatıp,dinlendirmeye bırakıyoruzki yemek kendine gelsin!.. Yanına pilav ile servis yapıyoruz.Bir önceki tarifte yaptığımız gibi köz salatamızda oldumu yada cacıkda olabilir değmeyin keyfinize!!!
Afiyetler olsun herkese!.. :-)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder