Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

13 Ekim 2012 Cumartesi

Patlıcanlı Tepsi Kebabı!

Merhaba patlıcan sevmeyen varmıdır?!.. bilemiyorum ama genel gözlemim herkes seviyor. Benim sevgili eşimde patlıcan sevenlerden!..Erkeklerin çoğu patlıcana hayır diyemiyorlar.Diğer sebzelerle araları pek hoş olmasada patlıcan oldumu akan sular duruveriyor. Hele bunu kebap şeklinde yaptığınızda kimsenin hayır diyebileceğini zannnetmiyorum.Duyduğuma göre patlıcanın içinde nikotin maddesi olduğu söyleniyor.Ben diyenlerin yalancısıyım.Ayrıca kalorisi çok düşük bir sebze!...Bana gelince...! bana sebze olsun yeterki!.. :-) Ben patlıcandan yapılan tüm yemekleri çok severim. Hatta bunun reçelini bile yaptıklarını duymuştum. Belki birgün cesaret edip onuda deneyebilirim. Yeni lezzetlere kapım her zaman açık!...
Ben bu şeklini kebapçı dükkanlarının vitrininde hep görürdüm. Sonra birgün kendi kendime neden  denemiyorum dedim. O günde belimde fena bir ağrı vardı. Sevgili eşimden yardım istedim.Sağolsun kendileri bu konularda bana yardımını hiç esirgemez.Gitti tüm sipariş verdiğim malzemeleri eksiksiz bir biçimde getirdi. Yaptıktan sonra tepsi ağır olduğu için fırına o verdi, o çıkardı.Onunda elleri bu yemeğe değdi,emeği geçti diyelim.Kendisine ayrıca teşekkürlerimi bizzat yakında vereceğim tatlı tarifim ile sunmuş olacağım!... :-)
Şimdi size malzemeleri veriyorum; 4 adet patlıcan,500 gr. kıyma, 3 diş sarmısak,1 irice soğan, 1 yumurta, 3-4 yemek kaşığı galeta unu, 1 tutam dolusu maydanoz ve dereotu, 1'er yemek kaşığı domates ve biber salçası, 2 yemek kaşığı yoğurt, 1 yemek kaşığı zeytinyağı,tuz,karabiber,kimyon,nane,kekik(Ölçülerini siz kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz,bu yüzden ölçü vermedim.Ama illa ölçü derseniz şöyle; tuz hariç hepsinden 1,5 çay kaşığı ekledim.Tuzda 1 çay kaşığından biraz az koydum)istenirse pulbiber acı severler tarafından eklenebilir,biz acı yiyemediğimiz için koymadık! Ortasına koymak için 4 adet domates ve biber!
Yapılışı; Patlıcanlar 2-3 parmak kalınlığında dilimlenir,yıkanır ve tuzlu suda yarım saat bekletilir.Köftesi hazırlanır.Şöyle; Kıymanın ortasına rendelenmiş soğan,ezilip,dökülmüş sarmısak,galeta unu,yumurta,salçalar,kıyılmış maydanoz ve dereotu,yoğurt,zeytinyağı ve baharatlar konup,iyice yoğurulur, 1 saat buzdolabında dinlendirilir.Yuvarlak köfteler yapılır.Yağlanmış tepsiye bir patlıcan, bir köfte şeklinde dizilir.Ortasına domatesler, biberler konur.Önceden ısıtılmış 180 derecede köfte ve patlıcanlar kızarana kadar pişirilir.Ara ara devamlı pişip pişmediğini kontrol ediniz.Biliyorsunuz her fırının ısı ayarı ve performansı farklı oluyor.Bizimkiler 40-45 dakikada oldular.Biraz dinlenmeye bıraktık.Daha sonra servis tabağına aldık.
Afiyetler olsun!

2 yorum: