Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

5 Kasım 2012 Pazartesi

Zeytinyağlı Taze Fasulye!

Merhaba epey bi' yoğunluğun arkasından tekrar bloğuma dönüş yapmanın heyecanıyla uzun zamandır yayınlamak istediğim tariflerimin başında zeytinyağlı taze fasulye tarifi ilk sıradaydı!..Biliyorsunuz daha öncede bahsetmiştim.Bu güzel lezzetler tam mevsiminde yapılmış olup,benim geç blog açmamdan dolayı ancak şimdi paylaşabiliyorum.Keşke cesaret edip daha önce bu bloğu açsaydım diyorum.Ama bi' türlü olmadı.Araya o kadar çok şey girdiki hep ertelemek zorunda kaldım!..Tam kendimi biraz hazır hissettiğimde açtıktan iki gün sonra kuzenimi kaybettim. :-( Hala içimde acısı duruyor, atlatabilmiş değilim.Aklıma geldikçe yokluğu insana nasılda ağır geliyor!!! Offf daha çok bahsedip sizleri üzmek,sıkmak istemem!!! Duygusallığımdan dolayı kusuruma bakmayınız!.. Ne yapayım ben böyleyim :-(
Benim fasulye aşkım taaa çocukluğuma uzanır!..Hele anneciğimin fasulyesi çok çok güzel olur.Küçükken yediğim fasulyelerin tadı tabiiki bambaşkaydı!..Yanına bol domatesli salata oldumu hiç başka birşey aramam.O zamanlardan kim söylüyordu ama tam hatırlayamıyorum; şu hafızamda kalmıştır.''Fasulye olsun ben o eve yatıya giderim!'' diye!.. Aynen bu benim içinde geçerli!.. :-)) Çok çok sevdiğim sebzelerin ilk sırasında gelir.Tabii bu tarif için yaz aylarını bekleyemedim,çünkü çok uzun zaman var.Malesef sonbaharda yazabiliyorum.Ama siz bunu yazın yaptığımı bilin! Diğer birikmiş tariflerimide hiç beklemeden paylaşmayı düşünüyorum,hiç bekleyemeyeceğim!!!
Malzemeler;1 kilo taze fasulye,2 adet soğan,2 adet büyük domates,(istenirse sarmısak,ben kullanmıyorum)tuz ve şeker,1 çay bardağından bir parmak eksik zeytinyağı!
Yapılışı;İlk önce fasulyelerimizin kılçıklarını ayıklayıp,iyice yıkadıktan sonra,ikiye bölüyoruz.Soğanı yemeklik şekilde küp küp doğruyoruz.Ben bol soğanlı ve domatesli çok seviyorum. 2 adet domatesin büyüklüğüne göre dış kabuklarını soyup, onlarıda küp küp doğruyorum.İsteğe bağlı olarak içine 2-3 adet sarmısakta eklenebilir,sizin damak zevkinize kalmış fakat ben tercih etmiyorum.Tencereye zeytinyağını koyup içine soğanları hafif öldürerek kavuruyoruz.Domates koyup,devam ediyoruz.Fasulyeleride ekledikten sonra orta ateşte 20 dakika ara ara çevirerek suyu çekene kadar hallolması sağlanır.Tuzu ve şekeride eklenir. Üstüne sıcak su ekleyip,pişirilir.*(Bazıları duyduğuma göre fasulyeler yeşil kalsın diye 4-5 damla limonsuyu ekliyorlar.Öylede denediğimde sizinle paylaşacağım,bakalım ne kadar doğru!) Pişen fasulye kapağı açmadan soğumaya bırakılır.
Şimdiden afiyet olsun!..
*(NOT: Taze fasulye tam mevsiminde pişirilmiş olup,ancak bu zamanda yayınlayabildim!)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder