Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

23 Mart 2016 Çarşamba

Chialı Tariflerim !


Şimdi sizleri ''Kinoa'' tariflerimi verdikten sonra son 1 yıldır mutfağıma giren ''Chia'' ile tanıştırmak isterim. Geçen sene bu zamanlarda kendisiyle Pinterest'te karşılaştıkça merakım artmıştı. Ve sanırım 3 hafta kadar internette araştırmaya başladım. Hemen aramalarım sonuç verdi. Araya araya benim özel aktarımda nihayet karşıma çıktı. İlk deneme için 100gr. paketten satın alıp, denemelere başladım. Bunu deneme amacım okuduğum kaynaklara göre kan şekerini oldukça güzel dengeliyor ve  uzun süre tokluk hissi yaşatan bir besin kaynağı olarak gösterilmiş olmasıydı. Vee tabiiki hem sağlıklı beslenme hemde kilo kontrolü için kullanılıyor olması beni cezbetti. Bu kadar faydalı besini es geçmeden denemeye karar verdim. Madem o kadar sağlıklı bir yiyecek onu kendimde test etmeliydim. Nedir bu ''Chia'' ❔Bu tohumlar dünyada süper besin olarak anılmakta. Oldukça yoğun bir ilgi ve talep sözkonusu. Okuduğuma göre kökeni Azteklere kadar dayanmakta. Lif, protein, omega-yağ asitleriyle birlikte magnezyum, kalsiyum, fosfor, potasyum minerallerini içermekte. Tok tutma özelliğiyle kilo vermeye yardımcı olmakta. Günde 2 çorba kaşığı kadar kullanılabileceği açıklanmakta. Sıvı maddelerle karıştırıldığında sıvıyı içine alarak, jel kıvamına gelip yoğunlaşmakta. Sütten fazla kalsiyum bulunmakta. Sindirim sisteminin çalışmasına yardım etmekte. Et tüketmeyen kişiler için alternatif olmakta. Kötü kolestrolü düşürüp, iyi kolestrolü yükseltmekte. Demir minerali açısından faydalı olduğu, kansızlık (anemi) için faydalı. Daha pek çok faydası mevcut olan bu mucize besini uzmanlar önermekte. Bende okuduğum, araştırdığım bilgileri sizlere aktarıyorum. Ben şu ana kadar memnunum. Sizlerde denemek isterseniz benim gibi bu konulara meraklıysanız en az bi' tarif deneyin derim. Tabii günümüzde hemen karşıt görüş bildiren mutlaka çıkacaktır. Tartışmaları da dinleyip kendi süzgecinizden geçirerek kullanıp, kullanmamaya karar verecek olan yine sizsiniz.
Ben bu ''Chia Seed'' tohumunu yine ''KİNOA'' gibi öğrendiğimde Twitter, Tumblr, Pinterest gibi sosyal medyada takipçilerimle paylaştım. Sanırım 11 ayı geçti. O zamandan bu zamana kadar çeşitli denemeler yaptım. Yaptığım lezzetlerden oldukça keyif aldım, zararını görmedim. Umarım sizlerde dener, farklı bi' besin ile tanışmış olursunuz. Bu vesile ile sizlere faydalı olmak, mutfağınıza yeni lezzetler katmak isterim. Ben her zaman söylediğim gibi kendi ürettiğimiz besin kaynaklarını denediğim kadar yeniliklere de açığım. Kendimi kısıtlamaktan hoşlanmayan, farklı, sağlıklı bana iyi gelen besinlere her zaman mutfağımda yer var. Bu bir tercih meselesi... 
Soğanlı, Chialı Omlet !
http://sevincinlezzetdefteri.blogspot.com/2016/03/soganl-chial-omlet.html 
Bulgurlu, Chia Salata !
http://sevincinlezzetdefteri.blogspot.com/2016/03/bulgurlu-chia-salata.html 
Muzlu, Chia Kek !
http://sevincinlezzetdefteri.blogspot.com/2016/11/muzlu-chia-kek.html 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder