Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

8 Ekim 2012 Pazartesi

Taze Börülce Salatası

Sizlere taze börülceden ilk defa denediğim mısırlı börülce salatası tarifi vermek istiyorum.Bunu vermeden önce börülcenin faydaları nelerdir diyip ufak bir araştırma yaptım.Hiç bilmediğim birçok faydası olduğunu öğrendikçe börülce sevgim bir kat daha arttı!..
Ben salatamın içine akdeniz yeşillikleri ve haşlanmış mısır ekledim.Sizde lütfen konserve yerine kendiniz haşlamayı tercih ediniz.Bildiğiniz GDO olayı!..
Malzemelerimiz şunlar; Siz kaç kişilik yapıyorsanız ona göre ayarlayınız!..Kıvırcık,Akdeniz yeşillikleri(yıkanıp,kurutulmuş olmalı),haşlanmış mısır,maydanoz,haşlanmış börülce,domates,salatalık,tuz,limon,zeytinyağı(Ben Ayvalık'tan aldığımı tercih ediyorum),sarmısak ve istenirse sirke!
Yapılışı; Öncelikle yeşilliklerimizi bol suda biraz sirke ekleyerek,15-20dak. bekletiyoruz.Diğer tarafta mısırlarımızı haşlarken, ayıklanmış,yıkanmış börülcelerimizide 25 dakika haşlanmaya bırakıyoruz.Yeşilliklerimiz bol su ile durulayıp,salata kurutucusunda kuruttuktan sonra, ellerimizle parçalıyoruz.Ben bıçak kullanmıyorum, vitamin değerleri korunsun diye!..Lütfen sizde üşenmeyip deneyin, sağlıklı olması açısından!Daha sonra haşlanan mısırı ve börülceyi kontrol ediyoruz.Eğer dişe gelir seviyorsanız biraz daha erken ocaktan alabilirsiniz,herkesin damak lezzeti farklı oluyor,tercih sizin. Onlar soğurken, salatanın sosunu hazırlıyoruz.Limonsuyu,tuzu,ezilip,dövülmüş sarmısak,zeytinyağı ve biraz sirke hepsi iyice karıştırılır.Salata kabında yeşillikler,mısır,börülce,kıyılmış maydanoz,salatalık,domates alınır,üstüne hazırladığımız sos eklenir,iyice harmanlanır.En üste maydanoz konur..evet salatamız servise ve afiyetle yenmeye hazır edilmiş olur!.. Herkese afiyetler olsun!...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder