Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

30 Mart 2016 Çarşamba

Bulgurlu, Chia Salata !

Evet sizlere chia ile yaptığım salata tarifimi vermek istiyorum. Bir önceki omletti şimdi ise salata. Diğer denemelerimi sizlerin gözünü korkutmadan vermeyi düşünüyorum. Sizde benim gibi hayatınıza chia tohumunu dahil ederseniz hem farklı hemde sağlıklı tariflerle hayatınızı zenginleştireceğinizi umuyorum. Biz toplum olarak tabiiki kendi öz kültürümüzün yemeklerini yapmayı, yemeyi oldukça seviyoruz. Fakat diğer dünyada kullanılan besinlere de kayıtsız kalmıyor, merakla denemeye çalışıyoruz. Kinoa, Chia mutfağımızda yerini aldığı günden beridir kendimi oldukça iyi hissetmeme neden oldu. Belki bazıları psikolojik olarak iyi hissettiğimi söyleyebilir. Evet belki biraz öyle ama kullandığım zamanlar kendimdeki farklılığı iyi gözlemledim. Kan şekerim gayet iyi seyirde. Tokluk hissim mevcut. Uzun süre benim gibi aç kalamayanlar için ideal. Faydalarını bir önceki yazımda zaten uzun uzun anlattım. 
Burada tekrar tekrar yazmayacağım. Siz ilk kez karşılaşıyorsanız bi' önceki linke tıklayarak, okuyabilirsiniz. 
Soğanlı, Chia Omlet ⬅ (kırmızı yazının üzerine tıklayınız) 
* Salatamızın hazırlanışı gayet kolay. Ben bulguru salatama uygun görüp, denemek istedim. Siz haşlanmış buğday ile de deneyebilirsiniz. Mevsim yeşillikleri, haşlanmış mısır, domates hepsi yazın kullanıldı. Yakında hepsi çıkacak. Siz konserve değilde evde haşlanmış mısırınız varsa kullanın. Domates zaten şimdi her mevsimde mevcut. Siz genede mevsiminde tüketmeye gayret edin. ☺
MALZEMELER :
  • 1 silme yemek kaşığı Chia tohumu,
  • 2 yemek kaşığı sıcak su,
  • 2 adet olgun domates (istediğiniz gibi yoksa kiraz domates kullanın),
  • 2 adet salatalık (3 adet Çengelköy hıyarı varsa çok daha güzel olur),
  • 1 adet büyük boy rendelenmiş havuç,
  • 1 çay bardağı haşlanmış mısır,
  • 1 büyük boy kırmızı soğan,
  • 2 adet közlenmiş kırmızı biber,
  • 1 çay bardağı sıcak suda bekletilmiş bulgur,
  • 7-8 yaprak atom kıvırcık veya marul (mevsim yeşillikleri),
  • 3 dal dereotu,
  • 3 dal maydanoz,
  • 1 dal taze nane,
  • 1 tatlı kaşığı mayonez,
  • 1 yemek kaşığı yoğurt,
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • 1/2 limonsuyu,
  • tuz, sumak,

Salata sosunu zenginleştirmek birazda sizin yaratıcılığınıza ve damak zevkinize bağlı. İsteyen hardal ekleyebilir. Bende sadece kendime yapıyor olsaydım ekleyecektim. Fakat eşim hardal sevmediğinden eklemekten vazgeçtim. Turşu çeşitlerinide küçük küçük doğrayabilirsiniz. Biraz lahana, kornişon v.s. hiç fena olmaz. Şimdilik bunlar benim aklıma gelenler. Siz istediğiniz malzemeyi ekleyiniz.
 YAPILIŞI :
İlk önce bulguru sıcak su ile bir kapta ıslayın. Bir saat kadar suda şişsin. Benim zamanım yok diyen haşlayıp, süzerek yapabilir. Daha sonra chia tohumunu sıcak suda 10 dakika bekletin, şişip, jel kıvamına gelsin. Yeşilliklerinizi daha önceki salata tariflerimde belirttiğim gibi sirkeli suda bekletip, 2 kere normal su ile yıkayarak, süzdürün. Evinizde salata kurucunuz varsa kurutun. Yoksa kağıt havlu ile kurulayıp, nemini alın. Köz biberlerin dış kabuklarını soyup, küçük kareler şeklinde doğrayın. Derin bir kaseye kırmızı soğanları piyazlık yarım ay şeklinde, ince ince doğrayın, tuzla ovun. Biraz beklesin. O arada siz domatesleri, salatalıkları küçük küçük doğrayın. Havucun dışını bıçakla kazıyıp, ince ince rendeleyin. Beklettiğiniz soğanı sudan geçirip, süzdürün. Aşırı tuzu gitsin. Üzerine doğranmış domates, salatalık, kırmızı biber, rende havuç, elinizle parçaladığınız yeşillikler, bulgur, chia tohumu, haşlanmış mısır, ince kıyılmış dereotu, maydanoz,nane v,s, ekleyin. Ayrı bir kapta limon suyu, mayonez, yoğurt, tuz, sumak, zeytinyağını karıştırıp, çırpın. Salatanızın üzerine döküp, iyice harmanlayın. İsteyen üzerine süs olarak nane yaprakları koyabilir. İşte bu kadar basit ama çok lezzetli salatamız hazır. Ben bu salatayı yazın başlangıcında denemiştim. Yanında bol limonlu barbunya pilaki ile enfes olmuştu. Şimdiden deneyeceklere kolay gelsin, umarım benim gibi sizde sever, yaparsınız. 
Afiyetler olsun !..
Yeni tariflerde buluşmak dileğiyle... ☺
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder