Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

12 Nisan 2015 Pazar

Kinoalı Poğaça (Pazılı+Peynirli)

İşte kinoa ile denediğim bu nefis poğaçalar pofur pofur yumuşacık bi' lezzet oldu. Uzun zamandır kuru maya ile poğaça yapmıyordum. Elde ettiğim sonuç beni çok memnun bıraktı. Birazda poğaçalarımda şekil denemeside yaptım. Çiçek şeklini vermek istedim. Bi' kısmınıda yuvarlak yaptım. Şekli bir dahaki sefere çok daha güzel olacağına eminim. Bu şekli Pinterest'de gördüm ! ☺ Poğaça v.b. hamur işlerine öyle türlü türlü şekiller veriyorlar ki görünce sizde gözlerinize inanmayacksınız ! Değişik fikirler açısından Pinterest denilen sosyal medya ağı her geçen gün büyümekte, insanların ilgisi artmakta. Bende iki yıldır oradayım. Hem benim ilgi alanlarım olan Fashiondesign ve Food için şahane öneriler var ! Sizde beni oradan takip edebilirsiniz. Hem kendi yaptıklarımı hemde Tasarım ve Lezzet üzerine oluşturduğum panolarımdan ilham alabilirsiniz. Biliyorsunuz defalarca yazdım. En sevdiğim sosyal ağların başında TUMBLR + PINTEREST gelmekte. Tabii TWITTER'ı da unutmamak lazım. ☺
Geçen hafta oldukça üzücü olaylar arka arkaya gelmişti. Usta besteci KAYAHAN'ı da kaybetmenin derin üzüntüsü ile bir kez daha Allah Rahmet Eylesin diyorum !! Sanatçılar ölmez üretip, bıraktıkları eserleriyle ölümsüzlerdir. Yıllar geçsede hep anılırlar. Bu bloğa yazma sebeplerimden biriside bu tarifleri geleceğe taşıyıp, aktarabilmek. Ne demişler: Söz Uçar, Yazı Kalır ! Bu tarifler bende kalacağına gelecek nesillere de ulaşsın istiyorum. Tariflerimi denerken hangi düşünce ve duyguyla yaptığımı, tecrübelerimi anlatıyorum. Yani hepsinin yaşanmış hikayesi var. Onları dilim döndüğünce sizlere anlatmaya çalışıyorum. Birilerine ufakta olsa faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana ! ☺ Bu blogdan başka biliyorsunuz tasarımlarım için; iki bloğum daha var. Yaza doğru onları biraz daha dinlendirip buraya ağırlık vermek istiyorum. Oldukça fazla tarifim var, birikti. Hepsinle uğraşmak çok zamanımı alıyor. Arada yaptıklarımı başka sosyal ağlarda paylaşıyorum. Daha ben tarifleri yazmadan bazıları onları görüp uyguluyor. Buda beni rahatsız eden bi' durum. Fikirleri yürütmeleri hiç hoş olmuyor. Ben fikir başkasınınsa zaten hep belirtiyorum, link veriyorum. Ama bunlar alışmış !! Tasarım hırsızlarını görmüştüm ama bu blog sayesinde fikir hırsızlarını da tanımış oldum.
İşte bu poğaçaları denerken Sevgili Kayahan'ın ''Bizimkisi Bir Aşk Hikayesi'' parçasını dinledim, o gün dilimden düşmedi ! Kinoalı birçok denemem oldu. Artık bunların hepsini bir bir aktaracağım. Çünkü daha önce keçiboynuzu ile denemelerimi yayınladıktan sonra baktım keçiboynuzu patlaması oldu. ☻Benim tariflerimde genelde yulaf ezmesi + keçiboynuzu + kinoa bulunmakta. Ben bunları sağlığıma ve bana iyi geldiği için çok kullanırım. ARŞİV'ime tıkayın, hepsi karşınıza çıkar !!
Artık yıllardır benim vazgeçilmezlerim oldular. ☺
Malzemeler:

  • 1/2 su bardağı kinoa (3 yemek kaşığı dolu dolu),
  • 3/4 su bardağı yulaf ezmesi,
  • 1/2 su bardağı ılık su,
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı (ben bu sefer Ayvalık yerine Altınoluk kullandım),
  • 1/2 su bardağı ılık süt,
  • 1 paket instant kuru maya (PAK maya kullandım),
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker,
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz,
  • 3,5 su bardağı tam buğday unu (SÖKE un kullandım),
  • 1 çay kaşığı dolusu mahlep,
  • 1 adet yumurta (beyazı poğaçaya, sarısı üstlerine),
  • yarım demet pazı,
  • 1 adet kuru soğan,
  • 1 yemek kaşığı domates salçası,
  • bir çay kaşığı kimyon,tuz,
  • 100 gr. beyaz peynir(sert olursa çok güzel olur, isteyen lor kullanabilir),
  • 1 tatlı kaşığı çörek otu ve susam.

YAPILIŞI :
Ben her zaman kinoa haşlayarak ve malzemeleri oda sıcaklığına erişsin diye dolaptan çıkararak işe başlıyorum. Buzdolabında haşlanmış kinoam bu sefer bitti. Bende hemen suda falan bekletmeden haşlayıverdim. O kadar seviyorumki haşladığım gibi 2-3 kaşık yedim. Yakında benim içimden kinoa fışkırırsa hiç şaşmam. ☺ Yarım su bardağı kinoayı süzgeçle akan suyun altından 2-3 kere yıkayarak haşlamak üzere tencereye koyun. 2 su bardağı sıcak su koyup şişene kadar haşlayın. Aynı yukarıda fotoğrafta görüldüğü gibi olunca tamamdır. 10 dakika yeterli. Sonra kenara alın bırakın soğusun. Suyu bile kalsa siz diğer işlerinizle uğraşırken o çekecektir. Derin bir kaba ilk önce ılık su, ılık süt ve kuru mayayı boşaltın. Elinizle veya bir kaşıkla karıştırıp, mayayı eritin. Bir yumurtanın sarısını, beyazını ayırın. Sarısını poğaçaların üzerine süreceğiz, beyazınıda hamura koyacağız. Mayalı sıvının içine şeker, tuz, yumurta beyazını, zeytinyağını koyup karıştırın. Unu eleyerek yavaş yavaş ekleyin. İçine mahlep çok güzel oluyor. Mutfakta pişirince kokusu enfes. Valla bir an önce pişsede yesek diye zor sabrettik. ☺Kinoa ve yulaf ezmesini de katıp, tüm malzemeyi yoğurun. Yumuşacık bir hamurunuz olacak. Un kalitesi hamurunuzu mutlaka etkileyecektir. Bu yüzden her zaman verilen ölçüden fazla unu yanınızda bulundurun. Kıvamı siz zamanla deneye deneye anlayacaksınız. Bende acemiyken ya un az yada fazla geliyordu. Şimdi kademe kademe ekleyip, yoğurarak istediğim kıvamı tutturmayı öğrendim. Hele bunun içinde yulaf ezmesi ve kinoa olunca kıvam tabiiki değişecektir. Bu nedenle verdiğim 3,5 su bardağı unun yanında yanınızda fazladan ununuz olsun. Hazırladığımız hamuru en az 1 saat mayalanmaya bırakıyoruz. Diğer tarafta hamur mayalanırken pazıları yıkayıp, temizleyerek, süzdürün. Tabii 15 dakika sirkeli suda beklesinler. Tencereye zeytinyağı, yemeklik doğranmış soğanları koyup, pembeleştirin. Ardından pazıları ekleyin, kavurun. Salçası ev yapımı olsun. Hepsi kavrulurken 1 tatlı kaşığı şeker, tuz, kimyon koyun. Sonra soğuması için kenara alın. Peynirleri bıçakla parçalayın. Pazılar soğuyunca hepsini bir güzel karıştırın. Böylece iç malzememiz hazır hale gelmiş olacak. Mayalanan hamuru ben ♥Sevgili Anneciğimin♥ bana verdiği emaye tepsisinde açtım.
Benim için tam bir nostalji oldu !
Hamuru açınca malzemeyi ortasına koyuyoruz. Açarken yapışmasın diye hem tepsiye hemde merdaneye un serptim. Böyle olunca çok daha kolay açılıyor.
Hamurdan küçük mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp, açıyoruz. Malzemeyi ortasına koyup, hamuru kapatıyoruz. Ters çevirip hafifçe elimizle bastırıyoruz. Sonra şekilde görüldüğü üzere ortasını kesmeden kenarlarına kesikler yapıyoruz. Bunları yana doğru çevirerek döndürüyoruz. Çiçek şeklini alıyorlar. Ben dört tane bu şekilde yaptım. Çiçekler epey büyük oldu. Pişireceğim tepsiye koyarken biraz zorlandım. Şekiller bu yüzden istediğim gibi olmadı. Ama pişince gözüm şekil falan görmedi.



Diğerlerini yuvarlak yaptım. Bu denemeyi bir dahaki sefere başka şekilde yapacağım. Birde sanırım hamurdan daha küçük parçalar koparmalıyım. Çünkü piştikçe şişip, büyüyorlar. Benimkiler dev çiçek oldu !! ☺☻ Yada kurabiye hamurunda deneyebilirim. O hamurun kıvamı biraz daha farklı oluyor. Her neyse böyle bi' deneyim de tatmış oldum. Lezzeti inanın parmak yedirtecek türden. Ben iki taneyi hemen ılınca yedim. Kendimi zor zaptettim. Yağlı kağıt koyduğunuz tepsiye poğaçaları yerleştirin. Üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürüp çörek otu, susam serpin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında  30-35 dakika üzerleri kızarana kadar pişirin.
İster çayınızla ister ayranla ılınınca servis yapın ! Ben tabii her zaman yeşilliklerle servis yaptım. Hatta köz biber ve kiraz domateste koydum. Ama onların fotoğrafını bile çekemeden bir baktım bitmişler. Çok güzel oldular çoook ! Şiddetle tavsiye ederim. İsteyen iç harcı farklı farklı kullanıp çeşitlendirebilir. Patatesli, ıspanaklı, peynirli, kıymalı v.s. olabilir. ☺ Afiyetler olsun !!
Bunlar fırsat bulup çekebildiğim fotoğraflar !! Umarım sizde dener, beğenirsiniz. Aman dikkat edin, parmaklarınızıda sakın yemeyin !



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder