Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

12 Ekim 2012 Cuma

Peynirli,Haşhaşlı Muffin!

Sizlere haftasonu yapabileceğiniz diğer alternatif tarifimde bu şirin muffincikler ☻ Ben bu muffin olayını pek bi' sevdim.Yapması ve yemeside bi' o kadar keyifliki...Eşime yaptığımda o da çok beğendi, hatta işyerine çayla yemek için 2-3 adet paket yapmamı istedi, afiyetle yemişler!...Tarifini isteyenler oldu.Şimdi tüm merak edilen tariflerimi bu bloğumda rahatlıkla bulabilecekler, herkese ayrı ayrı yazmaktansa bu şekilde birden fazla kişiye bu lezzeti ulaştırabilecek olmak beni ziyadesiyle memnun etmekte!..Keşke daha önce cesaret edip bu bloğu açmakta gecikmeseydim diyorum!
Muffinimin yanındaki ne derseniz; o yumurtalı ıspanak oluyor!...Biz bunları eşimle akşamüstü hafif bi' şeyler yemek isteyince demlediğimiz çayın yanına yumurtalı ıspanak,muffınler ve mozaik pastamız eşliğinde güzelce, afiyetle yedik!...Sizede tavsiye ederim, çokda güzel oluyorlar!!! ☺
Şimdi tarifine geçelim!...İçinde ne var bilin bakalım???...
Yine benim yulaf ezmesini herşeye katma arzum baş gösterdi,bunada ekledim,çokta iyi yapmışım!!!...
Malzemeler; Biz evde kalan üç çeşit peyniri burada değerlendirdik,şöyle; Yarım subardağı rendelenmiş eski kaşar,(Yarım s.bardağı) lor,(Yarım s.bardağı)ufalanmış beyaz peynir, 2 adet yumurta,1 çay bardağı süt,3 yemek kaşığı yoğurt, 1 çay bardağı sıvıyağ(zeytinyağı tercih edebilirsiniz),Yarım su bardağı yulaf ezmesi,1 tatlı kaşığı haşhaş ve ketentohumu 1 paket kabartma tozu,2 su bardağı elenmiş un,bir tutam kıyılmış maydanoz ve dereotu,1 çay kaşığı tuz,kekik,susam ve istenirse pulbiber.(Ben kullanmıyorum,acı severseniz tercih sizin.)
Yapılışı; Yumurtaları tuzla çırpın.Sütü, yoğurdu ve yağı ekleyin.Elenmiş unu,kabartma tozunu,haşhaşı,ketentohumunu,yulaf ezmesini ekleyip,karıştırın. Ufalanmış,rendelenmiş peynirleri,baharatları içine katın.Elde ettiğiniz karışımı,muffin kalıplarına eşit şekilde paylaştırın.Üstlerine susam ve ketentohumu serpip, önceden ısıstılmış 200 derecede üsteleri kızarana dek pişirin!...Piştikten sonra biraz soğuyup,dinlendirmeye bırakınki; kalıplardan rahatça çıkabilsin!..
Afiyetler olsun,bu haftasonu için size iki güzel tarif verdim,umarım dener, memnun kalırsınız!!!...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder