Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

11 Ekim 2012 Perşembe

Mercimek Çorbası!

Merhaba!...Size dün bahsettiğim; ''Soslu Erişte''.  http://sevincinlezzetdefteri.blogspot.com/2012/10/soslu-eriste.html tarifimin yanındaki çorba tarifini bugün sizlerle paylaşacağımı söylemiştim!...Biliyorsunuz her evde mercimek çorbası pişer!..Hemen hemen hepside küçük değişikliklerle birbirinin aynıdır!...Havaların serinlemesi ile çorbalar içimizi ısıttığı gibi çok çeşitli faydalarıda vardır.Ben çorbasız yapamayanlardanım!...Kendimi biraz halsiz hissettiğimde,soğuk algınlığı gibi durumlarda benim vazgeçilmezim. Diyet yaparkende çorbalar tok tutması açısından oldukça doyurucu ve faydalı!...Soğuk havalarda yuvanıza geldiğinizde evi saran misler gibi sıcacık, dumanı üstünde tüten çorba gibisi yoktur,o keyif bambaşka!...Yemeğe başlamadan önce midemizi rahatlatır,ilaç gibidir!...Hele şöyle limon sıkılmış mercimek çorbası oldumu değmeyin keyfime dersiniz!..Ben iştahımı frenlemeye çalıştığım dönemlerimde hemen çorbalarla kendimi dizginlemeye çalışırım.Duygusal anlamda da bendeki yeri ayrı!...Sağlıklı beslenmek istiyorsanız sofralarınızdan eksik etmeyiniz.Ben yaz,kış hiç farketmez her durumda içebilirim!!!...
Bu çorbamın özelliği şu; içinde yulaf ezmesi kullanmış olmam!...Yulafın glisemik indeksi araştırmalarıma göre oldukça düşük bu nedenle daha uzun süre tok kaldığım için kulanmaya karar verdim.Yani hızla kan şekeriniz düşüp, yemeklere saldırmıyorsunuz,tokluk hissi daha uzun sürdüğünden çok daha rahat ve sakinsiniz diyelim :-) Daha fazla tıbbi konulara girmek istemiyorum,benim alanımda değil!...Ama bu konulara olan merakım yüzünden ufak çaplı bir araştırmadan elde ettiğim bilgiler ve kendi yaşantıma dair edindiğim deneyimlerimlerim sonucu diyebilirim!
Malzemeler; 2 su bardağı kırmızı veya sarı mercimek, !1 büyük soğan,2 adet büyük olgun domates, 1 adet patates, yarım bardak yulaf ezmesi, 3 yemek kaşığı zeytinyağ,1 yemek kaşığı tereyağ, 1 tutam maydanoz ve dereotu,tuz,nane,kimyon,karabiber acı severlere kırmızı biber,limonsuyu!...
Yapılışı;Mercimeklerimizi iyice yıkayıp,bir tencereye alıyoruz.İrice doğranmış patateslerde eklenir.1,5 litre su koyup kaynamaya bırakıyoruz.Kaynayınca içine yulaf ezmesini katıyoruz.Zeytinyağında kıyılmış soğanları iyice kavuruyoruz,küp küp domatesleride ekliyoruz. Kıyılmış maydanoz ve dereotu konur,hafifçe çevrilir.Bu karışım tencereye dökülür.Tüm baharatlar ve tuzda konup, blendırla iyice parçalanır.İstenirse tereyağ ve nane kavrulup üstüne dökülür.Limonsuyu sıktınızmı içime hazır hale gelmiştir!...
                                      Afiyetler Olsun!...Sofralarınızdan çorbanız eksik olmasın!... :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder