Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

30 Mart 2015 Pazartesi

Kinoalı, Lahana Sarması !

 İşte benim kinoa ile denediğim bi' lezzet ile yine karşınızdayım. Günün birinde sen ''Kinoalı, Lahana Sarması'' yapacaksın deselerdi inanın güler geçerdim. ☻ Bu kinoalı sarmayı az yapmışım. Daha ertesi güne kalmadan hemen bittiverdi. Resmen tadı damağımda kaldı. Hatırlarsınız bi'  ''Zeytinyağlı Lahana Sarması'' tarifim vardı. O ilk denememdi. Birgün de etlisini yapacağım demiştim. Yaptım hemde kinoalı ve tavuk kıymalısını. A a a c a a i p bir lezzet oldu. Biz resmen öyle bi' yemişizki tencere dibini bulduk. Lahana biraz küçüktü belki ondan bitiverdi diyemiyorum. Tamam küçük lahana almışız. Ama ben onu yemek, çorba ve salata olarak tasarlarken birden bana estiler sarmasını yapmaya karar verdim. Güzel, değişik de oldu. Şiddetle tavsiye ederim. Biraz uğraştırıcı gibi gözüksede bence hiç üşenmeyin deneyin derim. ☺

İri iri sardım. Belki biraz acele etmeyip küçük sarabilirdim. Ama böylede çok güzel oldular. Lahanamın yapısı itibariyle damarlı kısımları fazlaydı. Dolmalık olarak düşünüp almadığımdan böyle bi' sonuç ortaya çıktı.
Malzemeler:

  • Orta boy lahana,
  • 2 adet soğan,
  • 1/2 su bardağı haşlanmış kinoa,
  • 250 gr. tavuk kıyması(isteyen dana kıyma kullanabilir),
  • 10 dal maydanoz(bizde *frenk maydanozu da vardı onuda kullandık),
  • 10 dal dereotu,
  • 1 yemek kaşığı domates salçası,
  • 1 yemek kaşığı biber salçası,
  • 3 diş sarmısak,
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı,
  • tuz, karabiber, kimyon, tarçın(1/2 çay kaşığı), kuru nane, sumak.

YAPILIŞI:
Lahanamı ortadan ikiye kestim. Yarısını kullandım. Diğer yarısıyla yemek yaptım. Siz isterseniz lahananın tamamını sarmaya kullanın. Orta göbek kısmını bıçakla oyarak çıkarın. Büyük, geniş bir tencereye su koyup kaynatın. Lahana yapraklarını ayırıp 2 veya 3 adet, kaynamış sıcak suya koyun. Biraz yumuşayana kadar haşlayın. Çok haşlarsanız olmaz, dağılır. 5-6 dakika yeterli. Haşlananları soğuk su bulunan ayrı bir kaba sokup hemen çıkarın, süzülsünler. Hepsini bu şekilde hazırlayın. Onlar soğurken biz gelin iç harcını hazırlayalım. Bunun için: 2 adet soğanı ben rondoda parçaladım. İçine kıyılmış maydanoz, dereotu ekledim. Kinoaları daha önceden haşlamıştım onuda ekledim. Haşlama işi şöyle; Kullanacağım kinoanın miktarına göre suyunu ayarlıyorum. Mesela 1 su bardağı kinoaya 3 su bardağı diyebilirim. 10 dakika yeterli. Sonra süzdürüp, soğumaya bırakıyorum. Ben bu harçta 1/2 su bardağı kullanmayı tercih ettim. İçine o anda tavuk kıyması vardı onu kullandım. Siz isterseniz dolmalık dana kıyma kullanın. Bu sarma işini aniden plansız yaptığımdan o anda evde ne varsa o denk geldi. Artık bir dahaki sefere dana kıymadan yaparız. Salçaları, kıyılmış sarmısakları, tuzunu ve baharatlarını koyup harca en son 2 yemek kaşığı zeytinyağı koyup yoğurun. Tuz ve baharat oranları sizin zevkinize kalmış. Lahana yapraklarının damarlı kısımlarını bıçakla keserek çıkarın. Harcı koyup yanlarından toparlayarak rulo şeklinde sarın. Hepsini sarınca bir tencereye en altına lahana yaprağı serip, sarmaları dizin. Bir kasede 2 yemek kaşığı zeytinyağı, 1'er tatlı kaşığı domates ve  biber salçası, 1 yemek kaşığı limon suyu, tuz ve suyu karıştırın lahanaların üzerine gezdirin. Hepsini yerleştirince en üste yine lahana yaprağı koyup, tabağı ters çevirip ilk önce hızlı sonra orta ateşte lahana sarması pişene kadar bu da 40 dakika falan oluyor pişirin. Bir çatal yardımıyla pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz. Sonra sarmaları dinlenmeye bırakın. Üzerlerinden tabağı ve lahana yaprağını alıp tabağa servis yapın. Ben en son biraz daha görselim güzel olsun diye 1, 2 yemek kaşığı zeytinyağında salça, tuz, nane kavurup sarmaların üzerine gezdirim. Yanına mutlaka yoğurt. Maydanozlarla süsleyip, servis yaptım. Tabii dolmanın yanındaki diğer lezzetlerin tarifinide umarım ilerleyen günlerde sizlerle paylaşırım. ☺ 
AFİYETLER OLSUN !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder