Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

6 Ekim 2012 Cumartesi

Pratik Gözleme!

Merhaba 10 günlük aradan sonra ikinci tarifimi nihayet yayınlayacağım.Geçdiğimiz hafta benim için hiç iyi geçmedi. Çok üzücü bir haber aldım. Kuzenim geçirmiş olduğu kalp yetmezliği sonucunda kaybedildi.Çok şok...şok oldum.Hiç beklemediğimiz bu ani gelişme beni epey sarstı. Çok genç yaşta olması üzüntümü katbekat arttırdı. Maalesef sağlığımızı hep ihmal ediyoruz, hep ertelemek hep ertelemek...Ama hayat ertelemeye hiç gelmiyor, o akıp giderken biz bazen farkında olamayabiliyoruz!.. Yaşamın heranını çok iyi değerlendirip, herşeyin kıymetini idrak etmemiz için daha neyi bekliyoruz?..

Tabii bu kadar üzüntünün arasında mutfağa girecek enerjiyi bulamadım. Size şimdilik çok kolay ve pratik, evdeki malzemelerle yapabileceğiniz yufkadan gözleme tarifimi vermek istiyorum. Ben alışverişe gidecek zamanı bulamadığımdan dolapta ne varsa onları kullandım.Ben iki kişilik yaptığım için 1 adet yufka ile yaptım.Sizde kişi sayısına göre malzemeleri artırıp, yapabilirsiniz, isteğe bağlı!
Malzemeler; 1 yufka, 1 adet yumurta, 1 fincan rendelenmiş isli peynir, 2 yemek kaşığı tulum peyniri, 2 yemek kaşığı lor, 1 adet kabukları soyulup, küp küp doğranmış domates, 1 tutam kıyılmış maydanoz, 1 yemek kaşığı sıvıyağ, 1 tatlı kaşığı tereyağ.

Yapılışı; Yufkayı dört eşit parçaya bölüyoruz. Her üçgenin ortasına biraz hafifçe tereyağ sürüyoruz. Bir kapta peynirleri, maydanozu, domatesi ve yumurtayı iyice karıştırıp, çok az miktar sıvıyağımızı eklediğimiz iç malzemeyi yufkanın ortasına kare şeklinde yayıp, zarf şeklinde yapatıyoruz. Yağlanmış tavamızda heriki tarafını pişiriyoruz.
Daha lezzetli olması açısından her iki tarafı nar gibi kızarsın diye tereyağ sürüyoruz!..Yanınada isteğe göre bol köpüklü ayran yada tavşankanı demlenmiş çayınızla keyfinize keyif katacak bu lezzeti denemenizi öneririm. :-)
 Afiyetler Olsun!... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder