Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

12 Ekim 2014 Pazar

Taze Soğanlı+Dereotlu+Maydanozlu Poğaça ! (OTLU POĞAÇA)

Poğaça denemelerimden biri daha ! Artık poğaça, hamur işleri konusunda kendimi aştım diyorum! Dereotlu poğaça deneye deneye deneyim kazandım diyelim!! Ama bu sefer araştırma yaparken taze, yeşil soğanlı tariflere rastladım. Pek bi' dikkatimi çekti ! O kadar çok tarife rastladım ki galiba bu yeşil soğanlıyı ''INSTAGRAM'' veya ''PINTEREST''de mi gördüm pek hatırlayamadım! ☺ Kurban Bayramında 2 çeşit tart denedim. Bide tuzlu birşeyler olsun istedim! Poğaça yapmaya karar verdim. Okuduğum tariflere hiç bi' zaman sadık kalamadığımdan elimdeki malzemeleri kullanarak böle bi' lezzet elde ettim. Bunun bi' güzelliği ister aynı gün ister ertesi gün mayalayıp yapabilirsiniz. Üstelik mayalanma işlemi çok çok basit. Herkes kolaylıkla yapabilir.Hiç zorlanmayacağınız bi' reçete veriyorum. Akşamdan yapıp buzdolabına atın hemen çıkarıp pişirin. Pofur pofur nefis bi' lezzet çayınıza eşlik etsin ! Üstelik kan şekerinizi fırlatmıyor, çok lezzetli. Asla bi' tane ile yetinmeyip ikincisini isteyecekler ! ☺ Şimdi bu kadar anlattıktan sonra hemen malzeme listesine geçelim ! 
Malzemeler; 5 su bardağı tam buğday unu(SÖKE Un kullandım), 1 paket kuru maya, 1 çay bardağı yoğurt, bir çay kaşığı tuz, yarım çay kaşığı tozşeker, 1 çay bardağı yulaf ezmesi, 2 adet yumurta (Bir yumurtanın sarısı üstüne kullanılacak), Yarım demet dereotu, 15 dal kıyılmış maydanoz, 7 dal kıyılmış taze, yeşil soğan, 125 gr. tereyağ, yarım çay bardağı zeytinyağı, haşhaş, 2 adet haşlanmış patates, 1 adet kuru soğan, 3 dal taze soğan, kıyılmış dereotu, maydanoz, baharat isteğe bağlı (ben 1 çay kaşığı kimyon, nane, kekik kullandım) 2 yemek kaşığı ılık süt ve su, 1 tatlı kaşığı mahlep!
Yapılışı; Her zaman olduğu gibi ilk önce kuru malzemeler sonra sıvı malzemeler ayrı kaplarda karıştırılacak. Unu eleyerek bir kaba alalım. Ortasını havuz şeklinde elimizle açalım. Diğer tarafda mayayı hazırlayalım. Bunun için ılık süt,su, şeker ve 1 paket kuru maya (instant maya) bir kapta eriyene kadar karıştırılır. Unun ortasına 1 yumurta(sarısı ve beyazı) kırılır. 2.yumurtanın beyazı hamura sarısıda hamurun üzerine olacak şekilde ayrılır. Yoğurt,tuz, mahlep, tereyağ, zeytinyağı, dereotu, maydanoz, yeşil soğan, yulaf ezmesi ve maya eklenir. Bütünleşene kadar, yoğurulur. Hamuru en az 1-2 saat dinlendirmek gerekmekte. Hatta şöyle benim gibi geceden mayalayıp ertesi gün hemen şekil verip, pişirebilirsiniz. Hamurun üzerine hafif nemli bir bez koyup, buzdolabına koyun. Çıkardığınızda hamur pofur pofur şişmiş olacak. Zaten benim gibi hamurla oynamayı seviyorsanız; zevkle şekil vereceksiniz. İçine istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz. Ben patatesli harç kullandım. Bunun yapılışıda oldukça kolay. 2 adet orta boy patatesi haşladım. Soğuyunca rendeledim. Bir adet kuru soğanı kavurdum. 1 tatlı kaşığı ev yapımı salça ekledim. Patatesi koyup, kıyılmış dereotu, maydanozu, yeşil soğanı, tuzu ve baharatları koyup, kavurdum. Harç hazır. Soğuyunca kullanabilirsiniz. Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar kopararak elinizle yuvarlayın. Avcunuzun içi ile bastırarak açıp, şekil verin. Hazırladığınız harcı ortasına koyup, kapatın. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye aralıklı olarak yerleştirin. İsteyen harç koymadan da yapabilir. Üzerine kalan yumurta sarısını sürün, haşhaş serpin. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında üstleri kızaran kadar pişirin. Biraz soğuttuktan sonra çayınızla afiyetle tüketebilirsiniz. Eğer kalırsa ertesi güne kapalı bir kapta saklayabilirsiniz. 
Afiyetler Olsun !! ☺

3 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.. :)

    YanıtlaSil
  2. Buna bayıldık, çok lezzetli görünüyor. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim. Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum, teşekkürlerimi kime ettiğimi bilmiş olurdum !! ☺

    YanıtlaSil