Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

13 Ekim 2012 Cumartesi

Ayran Aşı Çorbası

Bu ayran aşı çorbasını bundan 5 yıl öncesine kadar hiç duymamış ve tatmamıştım!..Anneciğim bunu yaptığında bana ilginç gelmişti.Çünkü çorba diyince aklımıza sımsıcak,dumanı üstünde tüten sıcak içilebilir birşey gibi bi' algılama oluşmuş. Soğuk çorba  diyince şöyle bi' durdum.Tadına baktıktan sonra hakikaten bunca zamandır ben bunu niye keşfedip,yapmamışım diye epeyce hayıflandım!İnsanın içini ferahlattığı gibi bir o kadarda doyurucu bir lezzet!..Daha sonra tarifini almama rağmen yapmayı unuttum. Sonra başka birgün kendilerine marketin hazır çorba raflarında rastladım. Bu hazır çorbalar hakkında duyduğum, okuduğum şeyler beni etkilediği için, kendim evde nasıl yapabilirim diye düşünürken çeşitli yemek sitelerindeki ayran aşı çorbası tariflerini araştırdım. Tabii hiçbir  zaman o okuduğum tariflere sadık kalamadığımdan kendimce illa değiştirip, içine başka şeyler kattığım için oradakiler gibi olmadı. Ama olsun benim damak zevkime uydu ya benim için en önemlisi o zaten!!! 
Yapımının bu kadar kolay olduğunu hiç bilmiyordum!..Sadece nohutu ve buğdayı haşlama süreci biraz zamanınızı alabilir. Onlarıda geceden ıslatır,suda bekletip birgün önceden haşlarsanız işiniz kolaylaşır.Buğdayın ve nohuttun  faydaları zaten tartışılmaz.Uzmanlar sağlıklı beslenme açısından; sebze ve meyvelerden sonra kuru bakliyatları soframızdan eksik etmememiz konusunda devamlı bizleri uyarıp, bilinçlendirmeye çalışıyorlar. Bende bu konulara meraklı birisi olarak bu çorbayı denemeyi çok istedim.İçinde yine yulaf ezmesi kullandımki, faydası dahada arttı.Benim gibi kan şekeri hemen düşen birisi için bu tam benlik diyebilirim.Ben kefilim, çokta güzel oldu!Şimdi malzeme ve yapılışını sizlere aktarıyorum.10-15 dakikanızı ayırdığınızda içime hazır,içinizi ferahlatıcı lezzet tabaklarınızda sizi bekliyor olacak! ☺
 *Malzemeler; 1su bardağı nohut, 1 su bardağı buğday, 1/2 su bardağı yulaf ezmesi, 2,5 su bardağı yoğurt, 5 su bardağı su, 1 tutam maydanoz ve dereotu, 5-6 dal taze nane ve isteğe göre tuz.
 *Yapılışı; Bir gece önceden suda beklettiğiniz nohut ve buğdayı ayrı ayrı haşlıyoruz.Haşlama işlemi bitince hepsini bir kapa alıyoruz, sıcakken içine yulaf ezmesini katıp, karıştırıyoruz.Soğumaya bırakırken, yoğurdu su ile iyiyce çırpıp ayran kıvamına getiriyoruz. İçine nohut,buğday ve yulaf ezmesinden oluşan malzememizi ekliyoruz.Kıyılmış maydanoz,dereotu ve naneyide koyup,tuzunu kendimize göre ayarlıyoruz.Yazın çok sıcaklarda içine kırılıp,parçalanmış buz parçalarıda ekleyip,içebilirsiniz!...Şimdiden bu ferahlatıcı lezzeti deneyeceğinizi umarak, afiyetler olsun diyorum!!!...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder