Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

10 Ekim 2012 Çarşamba

Soslu Erişte!

Bugün ilk defa erişteyi bu şekilde pişirdim.Daha önceleri erişteyi yeşil mercimek ve çorbalarda kullanmışlığım çok olmuştur.Özellikle yeşil mercimekle olanı en sevdiğimdir!Havalar yavaş yavaş serinlemeye başlamışken vakit bulunca onun tarifinide paylaşmak isterim.Mercimekle,eriştenin birbirine uyumu,birbirine yakışması!..Sizlerde benim kadar seviyorsanız, muhakkak denemelisiniz diye düşünüyorum!..
Malzemeler; Ben ölçü kullanmadım,tamamen göz kararı.İki kişilik denedim.Siz 2 su bardağı erişte kullanabilirsiniz.Bu malzemeleri kişi sayısına göre arttırılabilir. Bol domatesli olsun diye düşündüğümden 3 adet olgun domates,3 adet yeşil kapya biber,2 adet kırmızı biber,bir tutam maydanoz ve dereotu,Baharatlar(Kimyon,nane,fesleğen)tuz,haşlanması için 4 su bardağı sıcak su,1 yemek kaşığı tereyağ,3 yemek kaşığı zeytinyağı,üstüne rende yaptığım sert beyaz peynir(Ezine olabilir.)
Yapılışı;İlk önce zeytinyağını tencereye koyup,içine doğranmış yeşil ve kırmızı biberleri güzelce kavuruyoruz ardından kabukları soyulmuş,küp küp doğranmış domatesler eklenir,kıyılmış maydanoz, dereotu konur.Sıcak suyuda eklenince erişteler atılır.Suyunu çektirene kadar pişirilir.Tuzu ve baharatları eklendikten sonra,tereyağ konur.Güzelce karıştırılır.Altı kapatılıp,15 dakika dinlendirmeye bırakılır.En üstüne servis esnasında rendelenmiş peynir serpiştirilir. Afiyetler olsun!..
İsteyen peynir kullanmayabilir,isteğe bağlı.Yanına içecek olarak ayran olabilir.Fotoğraflarda gördüğünüz çorba tarifinide yarın ekleyeceğim.Bu serin havalar için birebir!... ☺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder