Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

17 Ekim 2012 Çarşamba

Etimekli İncir Tatlısı!

Ben sütlü tatlıların insanın kendisini hafif hissetmesi için birebir olduğunu düşünenlerdenim!...Biliyorsunuz yakında incir bitecek. Bu tatlıyı incirin çıktığı eylül ayının başında denedim. Oldukça değişik bi' lezzet ortaya çıktı. Taze incirden böyle sütlü tatlı yapmamıştım. Ahh az daha unutuyordum, hatırlarsanız ilk tarifimde; İncirli Tart olarak yayınlamıştım!.. Kuru incir ile çeşitli denemelerim oldu.Onlarıda sizinle daha sonra paylaşmak isterim.Ben yeşil incirden ziyade siyah renkli olanını tercih etmişimdir. Anneciğimin eski evinin bahçesinde incir ağaçlarımız varken bile tadına bakıp yemişliğim az görülmüştür.☺ Kara incir daha lezzetli bulduğumdan olsa gerek!.. İncirin o kendine has lezzeti ve çıtırtılı oluşu beni hep cezbetmiş olduğundan bu tatlıyı kendime göre uydurup, ortaya çıkardım.Yoksa ortalıkta bu kadar incirli tatlı tarifleri dolaşırken ben kendi usulüme göre yapmazsam olmazdı!!! Ayrıca sütlü tatlı olması,içinde damla sakızı oluşu beni daha da lezzet açısından oldukça memnun etti. Alt tabana da etimek kullandım. Şimdi ayrıntılı biçimde anlatacağım. Umarım sizde incirler tükenmeden dener ve memnun kalırsınız. Ben yaptığımda incirlerin en ballı zamanıydı, eşimle tadına doyamadık. O da benim gibi incir sevenlerden!..
Bu arada yaptığım ufak çaplı araştırmalardan incirin faydaları saymakla bitmez. Aman Allahım ne çok faydası varmış da haberimiz yokmuş!...
Mesela ; İncir, içerdiği yüksek orandaki liflerle bedene giren kolesterolün kana karışmadan atılmasını sağlıyormuş!!!...Bedenimizi bakterilere karşı koruduğu belirtilmekte. Kısaca bol bol tüketmeliyiz!.. ☺
Malzemeler :
  • 1 paket tuzsuz etimek, 
  • 2 su bardağı su, 
  • 1,5 su bardağı,
  • 1 yemek kaşığı tereyağ, 
  • 6-7 adet damla sakızı, 
  • 6 yemek kaşığı un, 
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası, 
  • 1 çay kaşığı tarçın, 
  • 6 damla limon suyu, 
  • 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi,
  • ceviz,fıstık v.s. 
  • 1 kilo siyah incir, 
  • 1 litre süt, 
  • hindistancevizi rendesi.


Yapılışı; 
İlk önce şerbeti hazırlıyoruz.Bir tencereye suyu,şekeri koyup,kaynatıyoruz.İçine tarçın ekliyoruz,biraz koyulaşınca limon suyunuda ekleyip, 2-3 dakika daha kaynattıktan sonra ocaktan alıyoruz. Kalıbın içine etimeklerimizi düzgün bir şekilde yerleştirip, üstüne şerbeti gezdiriyoruz. Diğer tarafta sütü,unu,mısır nişastasını koyup, devamlı karıştırarak,kaynatıyoruz.Topaklanmaması için tencerenin başından hiç ayrılmamız gerekiyor.Koyulaşmaya başlayınca; dövülmüş damla sakızını ekleyip,karıştırıyoruz.Mutfağınızı mis gibi damla sakızı kokusu kaplıyor.İşte ben o kokuya bayılıyorum.Tadı zaten ayrı bi' güzel!..Daha sonra yulaf ezmesinide karıştırıp, ocaktan alıyoruz. Kabuklarını soyduğumuz incirlerden bir kısmını üstüne ayırıp, geri kalanını parçalayıp,sütlü karışımın içine attıkmı o dayanılmaz lezzet katlanıyor.Misler dibi damla sakızı aroması ve incirin o çıtırtılı lezzeti bütünleşiyorki; evlere şenlik!!!... :-) Sonra bunu etimeklerin üstüne yayarak döküyoruz. İsterseniz içine irice kırılmış cevizden biraz ekleyebilirsiniz.Biz ekledik.Belki içinde ceviz olmasını tercih etmeyen, sadece üstünde olsun diyenler olabilir.Ama inanın öyle güzel oluyorki; anlatılmaz, o lezzet ancak tadınca anlaşılır!..
Kalan incirleride yuvarlak olarak dilimleyip,üstünü kaplıyoruz. Süslemek için ceviz, fıstık ve hindistancevizi rendesi serpip,buzdolabında 3-4 saat beklettikten sonra servis yapabilirsiniz!
Afiyetler olsun!!.. ☺






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder