Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

11 Ocak 2013 Cuma

Zeytinyağlı Lahana Sarması!..

Aklımdan çıkmayan dolma çeşitlerinden biridir.Bugüne kadar da anneciğim hep yapmıştır!..Ama onlar etlisini daha çok tercih ediyorlar.Ben ise zeytinyağlısına bayılırımki.... offff ne bayılırım offf!..Geçenlerde de öyle çok canım çektiki anlatamam!..Baktım olacak gibi değil.Kimselere de söyleyemedim. Dur dedim ben bunu deneyeceğim.Sonuç ne olursa olsun yapmaya karar verdim. Çünkü bir kere ben lahana dolması yapmak istiyorum dediğimde hemen etraf ''ooo sen onu yapamazsın, çok uğraştırıcı,zordur'' falan filan bir sürü laf etti!.. ☻ Bunlar beni yapmak için dahada ateşlendirdi!..Canım eşim birtek O ''sen istersen yaparsın'' dedi mi!.. Verdi bana gazı ☺ Ben durur muyum artık!..Kafama koydum!.. Çünkü çok daha zor bir dolma çeşidini denemişliğim var ve bundan başarıyla çıktım,elde ettiğim lezzetse şahane!..Bugüne kadar yediğim en olağanüstü dolmaydı diyebilirim!..Sanki zafer kazanmış gibi; kendimi iyi hissedip, daha güzel lezzetleri yakalamak beni epey çoşturdu!.. Bunları size daha sonra anlatacağım!.. ☺
Şimdi biz esas konumuza dönelim.Lahana çok büyüktü,yarısını dolma olarak kullandım.Diğer yarısından da salata ve kapuska yaptım.Çok nefis oldular!..Lahananın faydaları zaten malum!..Kışın bol bol tüketin ve kıymetli bir sebze olduğunu unutmayın!..Ben her türlü severim.Çiğ çiğ yemekte ayrıca çok hoşuma gider!.. ☺☻
Malzemeler; Orta boy lahana,İrice 2 adet soğan, 2 yemek kaşığı dolmalık fıstık,3 yemek kaşığı kuşüzümü,1'er yemek kaşığı domates ve biber salçası,1 tutam maydanoz,dereotu,1'er tatlı kaşığı deniztuzu,yenibahar,kuru nane,tozşeker, 1 çay kaşığı tarçın,limon,1 su bardağı pirinç,1 çay kaşığı karabiber,tatlı kırmızı biber,kimyon,sumak,1 çay bardağı zeytinyağı (isteyen acıda koyabilir,biz yemediğimiz için eklemedik,tercih sizindir!)
Yapılışı; İlk önce lahanayı ikiye böldüm.Yarısını kullanmayı tercih ettim.Ortadaki göbeğini oyup,çıkardım.Büyük bir tencereye sıcak su koyup 5 -6 dakika haşlayın.Diğer bir kapta soğuk su olsun.Lahana zaten bu süre içinde kendiliğinden ayrılmaya başlayacaktır.Kevgir yardımıyla yan taraftaki soğuk suya koyun.Çıkarırken hassas davranınki parçalanmasın.Şoka uğrayan lahanaları sonra çıkarıp,süzdürerek kenara alın.Tek tek açıp,sarmak için hazırlayın.Fotoğraflara bakarsanız size yardımcı olacaktır!..
İç harcına gelelim.En sevdiğim bölüm bu işte!..Zeytinyağında fıstıkları kavurun.Ardından soğanı yarım ay şeklinde doğrayın,ekleyin.Kavurma işlemine devam edin.Salçaları katın.Pirincinizi ve kuş üzümünüzü sıcak suda yarım saat bekletinki, şişsinler.Sonra bunları süzdürün.İlk önce pirinci ekleyin,döndürün.Daha sonra kuş üzümlerini,kıyılmış maydanozu,dereotunu koyun.Tuzu,şekeri,tüm baharat çeşitlerinizle iç harcı şöyle güzel bir şekilde şenlendirin, tadı yerine gelsin.Sıcak su ekleyin.Bu pilavdan daha diri kalacak.Döktüğünüz su 1/2 su bardağı kadar olsun.Biraz kaynayacak ve pirinçler hafifden yumuşayacak ama diriliğinide kaybetmeyecek şekilde olsunlar.Sonra harcı biraz dinlendirin.Lahana yapacağınız tencerenin dibine biraz yağ dökün.Dolmada kullanmayacağınız, seçtiğiniz lahanaları dibine güzelce serin.Lahanaların damarlı kısımlarını  bıçak yardımıyla çıkarın.Çünkü bunlar işimizi zorlaştırır.Onları sakın atmayın.Salatada kullanabilirsiniz, çok nefis olurlar!..Saracağınız lahanayı serip,diğer dolmaları nasıl sarıyorsak o şekilde sarın.Mesala sigara böreği sarar gibi!..Daha sonra tencereye düzgün bir şekilde yerleştirin.Sarma işlemini bitirince iki dilim limon kesip üstüne yerleştirin.Ayırdığınız lahana yapraklarından üzerine yine koyun.Bir tabak kapatın.1,5 su bardağı kadar su koyup,kaynamaya bırakabilirsiniz.Kaynamaya başlayınca kısık ateşe düşürün.Yavaş yavaş pişsinler!..Daha sonra kapatıp,dinlendirin.
Servis tabağına alın.Üzerine limon dilimleri, taze nane ve birazda sumak serpip sunabilirsiniz.Benim tercihim böyle!..Dinlendikçe sarmalarınız çok daha güzel olacaktır.Bol limon suyu sıkıp afiyetle yiyebilirsiniz!..
Evet şimdi bu dolmayı yapamazsın diyenler şöyleee daha bir dikkatli baksınlar!..
eee nasıl olmuş, becerebilmişmiyim söyleyin!.. ☻
Biz eşimle bir yedik bir yedik, parmaklarımızı neredeyse bulamayacaktık!..Bir dahaki sefere kendisine etlisinide yapacağım,istek geldi, bakalım oda bunun gibi lezzetli olacak mı?.. ☺
Herkese şimdiden afiyetler olsun!..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder