Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

8 Ekim 2012 Pazartesi

Baklava Yufkasından Çıtır Börek!

Son yıllarda marketlerde baklava yufkası rahatlıkla bulunuyor. Ben ondan üç kere çeşitli börek denemeleri yaptım.İlki biraz bana fazla yağlı gelmişti.Daha sonra bildiğimiz yufka ile kendisini haşır neşir edip, birlikte kullanmaya karar verdim.Sonuç ilk yaptıklarıma göre beni oldukça memnun etti.Bir önceki tarifini verdiğim börülce salatamın yanına bu börek çok yakıştı.Sizinle paylaşmayı istediğim için yarını bekleyemedim hemen yayınlamak istedim!.. :-)
Malzemeler;10 adet baklava yufkası,3 adet bildiğimiz yufka,250 gr.lor,3 adet yeşil kapya biber,2 adet kırmızı biber,2 adet domates,dolu dolu bir tutam maydanoz,200gr. dil peyniri,istenildiği kadar kimyon,100gr. tereyağ,1çay bardağı sıvıyağ,yarım şişe maden suyu,1 adet yumurta sarısı(Üstüne sürmek için) Yapılışı;Biberlerimizi yıkayıp,içindeki çekirdekleri çıkardıktan sonra doğruyoruz.Sıvıyağında kavururken,kabukları soyulup,küp küp doğranmış domatesi ekliyoruz.Maydanozları kıyıp ekledikten sonra,hafifçe çevirip ocaktan alıyoruz.Hafif soğumaya başlayınca lor peynirini ekleyip,karıştırıyoruz!Böylece iç malzememiz hazır hale geliyor!
Tereyağını eritiyoruz.İçine sıvıyağ ve sodayı ekleyip,karıştırıyoruz.Buda katların arasına sürmek için!..
Yağlanmış tepsiye normal yufkayı serip sodalı karışımla heryerini yağlıyoruz.Yufkanın kenarları dışarıda kalmalı,bunu en üste kapacağız.Sonra üstüne 2 tane baklava yufkası koyuyoruz.Burada her yufka katını yağlamamız gerekiyor!Sonra üstüne iç harcı koyuyoruz.Ellerimizle parçalara ayırdığımız dil peynirlerini gelişigüzel serpiştiriyoruz.
Tekrar 2adet baklava yufkası,sonra normal yarım yufka tekrar iç malzeme derken tüm katları tamamlıyoruz.En üste baklava yufkası olacak şekilde bitince ayırdığımız sodalı karışımın içine 1 yumurta sarısını ekleyip sürüyoruz. Hazırlamış olduğumuz böreği bir saat dinlendirmemiz gerekiyor.Ben aceleciliğimden o kadar bekleyemedim,yarım saat bekletip,180 derecede önceden ısıtılmış fırına verdim!.. :-)
Börek 35-40 dakikada kızarınca fırını kapatıp,dinlenmeye bırakıyoruz.Dilimleyip servis edebiliriz.Börülce salatamla nefis oldu,sizede tavsiye ederim.Ben evdeki malzemelerimle ne yapabilirim diye düşünürken bu ortaya çıktı.Sizde farklı malzemelerle değişik börekler yapabilirsiniz!.. Afiyetler olsun!..

2 yorum: