Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

25 Nisan 2015 Cumartesi

Kereviz Salatası !

Merhabalar sizlere kereviz bitmeden birde salatasının tarifini vermek istiyorum. Daha önce bloğumda birçok kereviz tarifleri yayınladım. Onlara da göz atmak isterseniz linklerini paylaşıyorum, tıklayarak ulaşabilirsiniz ! 
Buyrun efenim ; 
➽ 1- Kereviz Çorbası 
➽ 3- Şifa Çorbası 
➽  4- Kereviz Sandal  ✔ vee şimdide Kereviz Salatası✔ Ayrıca birçok yemeğin içine giren kereviz çok değerli bir sebze ! Faydalarını okuyunca umarım bundan sonra sofralarınızdan eksik etmez, bol bol tüketirsiniz. ☺ O sevmeyenlere Kereviz sevilmez mi yahu diyesim geliyor ! ☺☻
Bakın hala son şansınız var hadi kerevizle barışıp onu baştacı edebilirsiniz ! Bu hali ile ben kerevizzz yemeeem diyenlerin fikir değiştireceğini umuyorum. Biliyorsunuz benim eşim de pek kerevize bayılmayanlardandı. Fakat yukarıda listesini verdiğim yemekleri tadınca artık fikri tamamen değişti. Hele bu salataya bir bayıldı bir sevdiki hiç sormayın. Yanına da onun sevdiği turp ailesinden içi kırmızı pembe olanından (sonradan öğrendim ki bu Adana turpuymuş !) ve roka ile sunup yine size farklı gelecek bir köfte yapınca pek bi' sevdi ! O köftenin tarifinide ilerleyen günlerde sizlerle paylaşacağım ! Şimdi sen onu köfteyle kandırıp yedirmişsin diye düşünenler olabilir. HAYIR köfte olmasada yiyebilir çünkü daha sonra tekrar yaptım resmen tabağı sildi, süpürdü. Kaç kere teşekkür etti bir ben bilirim birde Allah !.. Artık bundan hep isteyeceğini söyleyince inanılmaz mutlu oldum. İnsanların daha fazla sebze yemesi sağlıkları için çok faydalı. Ama bizim bazı yörelerimizde et tüketimi oldukça fazla. Sakın yanlış anlaşılmasın ette yiyin, sebzede tüketin. Tabii sebze tükettiğiniz miktar etten her zaman fazla olursa çok daha iyi olur !
Bana hangisini tercih edersin diye sorduklarında sebze her zaman birinci sıradadır. Otlar, sebzeler her zaman benim favori yiyeceklerimdir ! Kerevizin faydalarına kısaca değinirsek şöyle; bir kere sinirliliği önlüyor. Demir yönünden zengin. Şekere, tansiyona ve romatizma hastalıklarına çok faydalı. Bunu yıllar önce bir kaynakta okumuştum. Siz siz olun daha bunca faydası olan bu güzel sebzeyi mutlaka tüketin ! Diyet yapanlar, zayıflamak isteyenler zaten tüketiyordur diye düşünmek istiyorum. Sağlığınız için haydi kerevizeee... diyorum...
ayyy biraz reklam gibi olduysa da olsun onca zararlı şeyin yanında böyle sağlıklı bir reklam hiç de fena olmaz değil mi ama ?!?!.. ☺ Böyle sağlık fışkıran lezzetin tarifi de oldukça kolay ! Sadece kerevizi soyup, karartmadan rendeleme işlemi sizi biraz yorsada olsun o tada değer diyor artık tarifime geçiyorum !
Malzemeler :
  • 2 adet büyük kereviz,
  • 3 diş sarmısak,
  • yarım limonun suyu,
  • Bir büyük kase yoğurt,
  • 2 tatlı kaşığı mayonez,
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı (Ayvalık tercih ettim),
  • 1 adet içi kırmızı turp (Adana turpu),
  • 1 çay kaşığı sumak,
  • tuz (ölçüyü size bırakıyorum, herkesin tuz alışkanlığı değişiklik gösteriyor)
  • 3-4 dal frenk maydanozu.YAPILIŞI :Bu salatanın yapımı hem çok kolay hemde çok lezzetli. Ben işe ilk önce yoğurdu ve mayonezi oda sıcaklığına gelmesi için buzdolabından dışarı alarak başlıyorum. Sonra kerevizin sert dış kabuklarını soyup, yıkadıktan sonra limon suyu olan bir kaba alıyorum ki, kararmasınlar. Onlar limonlu suda beklerken biz sarmısakların dış kabuklarını soyup, ezerek havanda tuzla dövelim. Derin bir kaba yoğurt ve mayonezi koyalım. İçine dövülmüş sarmısakları ekleyip iyice karıştıralım. Limonlu suda bekleyen kerevizleri hızlıca karartmadan hemen ayrı bir derin kaba rendeleyelim. İsteyen rendenin kalın veya ince tarafını kullanabilir. Bu tamamen sizin kişisel zevkinize kalmış. Rendeleyince içine biraz tuz ve 2 yemek kaşığı zeytinyağı döküp bir güzel harmanlayın. Yoğurtlu karışıma ekleyin, iyice birbirine karışmasını sağlayın. Servis tabağına döküp bir kaşıkla yayın. Üzerine çatalla uzunlamasına şeritler yapın. Bu oluşan yol yol oyukların içine kalan bir yemek kaşığı zeytinyağını gezdirin. Sumak serpin. Ben yanlarına ince dilimlenmiş turplar yerleştirip, frenk maydanozlarla süslemeyi tercih ettim. Sunum sizin görsel olarak nasıl hoşunuza gidiyorsa o şekilde gerçekleştirilebilir. Benimkisi o anda kendiliğinden çıkıverdi. Sizler kimbilir daha ne güzellerini yapacaksınız ! İşte bu kadar kolay ! Ben köfteyle çok yakıştırdım. Siz ister akşam yemeğinizle yada dostlarınızla beş çayınızda yaptığınız nefis hamur işlerinin(börek, poğaça v.s.) yanına ikram edebilirsiniz. Hepsinle çok güzel yakışır.Herkesin sevdikleriyle keyifli, bol sohbetli ve tabiiki lezzetli sofralarda buluşmasını dilerim. 

Daha önceki tarifler için ARŞİV'imi tıklayınız ! 
Afiyetler olsun ! ☺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder