Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

5 Aralık 2014 Cuma

Portakallı Kereviz !

Bu aralar tasarım bloglarıma çizim hazırlamaktan burayı boşladığımı sakın sanmayın. İnanılmaz güzel tarifler denedim. Kendimce yaptıklarımı bi' geliştirdim ki offf ki off hiç sormayın. ☺ Sırası geldiğince hepsini burada görecek ve şaşıracaksınız. Çok güzel oldular çok ! aaa tabii bunca işlerimin arasında azıcık kaçamaklar yaptım. Gezdim, tozdum. İnceledim. Ama bu bloğumdan asla vazgeçemem! Şimdi benim son 3-4 yıldır çok severek yapıp, yediğim, portakallı lezzetlerimden biri bu. Bol portakal suyu kullanılıyor. Hatta birgün evde portakalım azdı, bende mandalina suyu takviyesi kullanmıştım. ☺Hele kerevizi sevmeyenler bunun tadına bayılacak. Bloğumun istatistiklerini incelerken kerevizli tarif aramalarını gördüm. Dedim benden kerevizli tarifler bekleniyor. Bende onlara bu nefis lezzeti sunmaya karar verdim. Oldukça kolay. Görüntüye, sunuma önem verenlerden beğeni alacağını umuyorum.
Malzemeler
  • 1 kilo kereviz,
  • 3-4 adet havuç,
  • 1 adet soğan,
  • 1 adet limon suyu (taze sıkılmış olsun, sakın hazır kullanmayın!)
  • 4 adet portakal suyu (taze sıkılmış),
  • 1,5 çay bardağı zeytinyağı,
  • 1 tatlı kaşığı şeker,
  • 1 tatlı kaşığı tuz,
  • dereotu, 
  • kıyılmış kereviz yaprakları !  
    Yapılışı:  Kerevizleri soyup, halka halka keselim.Orta göbeklerini dolma oyucusu aleti ile bastırarak çıkaralım. Kerevizlerin kararmaması için limon suyu bulanan kapta bekletilmesi gerektiğinden verdiğim limon adetini arttıralım, 2 olsun.☻ Havuçların dışını traşlayıp, yuvarlak keselim. Bir adet yemeklik doğranmış soğanı tencereye alalım. Zeytinyağını önceden koyun. Soğanın üstüne kerevizler. Kerevizlerin ortasına havuçları yerleştirelim. Limon suyunu, portakal suyunu, tuzunu, şekerini, kereviz yapraklarını ve kıyılmış dereotunu koyup üzerine 1 parmak su geçinceye kadar koyalım. Tencereniz geniş, yayvan karnıyarık tenceresi türünden olursa çok daha güzel olur. İlk önce orta hararetli ocakla 10 dakika sonra kısık ateşte 15 dakika yavaş yavaş pişirin. Pişip, pişmediğini ya bi' çatalla yada bıçakla kontrol edebilirsiniz. Yumuşamışsa tamamdır. Ocağını altını kapatıp, ılınmaya bırakın. Servis tabağına alın. Üzerini dereotu ile süsleyip, servis yapabilirsiniz. İnanın kerevizin kokusunu ve tadını sevmeyenler bile buna tadınca bayılacak. ☺Şimdiden kolay gelsin. 
    Afiyetler olsun ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder