Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

22 Ekim 2014 Çarşamba

Kabak Çiçeği Dolması !

İşteee benim en ennn sevdiğim favorim ♥ KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI ♥ bu dolmaya aşığımmm yani o derece çoook seviyorum !! Çok hassas bi' bitki ! Narin yapısı nedeniyle özen gösterilerek pişirilmesi gerekiyor! ☺ İlk duyduğumda➽ (2011) çok şaşırmıştım. Nasıl bi' dolma diye araştırma yaptım. Ege bölgesinin meşhur dolmasıymış ve kızartmasıda oluyormuş ! Ayvalığa gittiğimizde mevsimi geçti dediklerinden tadamadan gelmiştim. Ama aklımdan hiç çıkmadı. Nasıl yapıldığına dair videolar falan izledim. Pazarlarda bulamadım. Marketlerin çoğunda da tüm aramalarıma rağmen rastlayamadım. Aradan epey bi' zaman geçti. Daha sonra bi' önceki(Deniz Börülcesi) tarifimde bahsettiğim büyük marketlerin birinde görünce inanılmaz mutlu oldum. Hemen denedim. Çok heyecan verici bi' deneyim oldu. Adeta onunla aşk yaşadık. Ayıklamasını yaparken dikkatli davranmak gerekiyor. Tül gibi.. Elime aldığımda ona zarar vermeden nasıl yaparım diye imtina ederek hazırladım.☻ Daha sonraki denemelerimde daha bi' rahatlamış olarak yaptım. 
*Zeytinyağlı harcı önceden hazırlamanız ve soğutmanız gerekmekte. Çünkü sıcakken doldurursanız parçalanabilir. Direk suyun altına tutmamanızı öneririm. Su dolu bi' kaba koyarsanız çok daha iyi olur. Suda çiçeklerin açıldığını göreceksiniz. Kabak çiçeğinin içine baktığınızda yumrular vardır. Bunları ya bi' kaşıkla yada elinizle almanız gerekecek. Zira bunu yapmadan pişirirseniz tadı pek hoş olmaz.Sap kısımlarındaki yeşil bölümü keserek almanız gerekiyor yalnız bunu yaparken dip kısmına fazla girmeden yapın. Yakayıp süzdürdüğünüz kabak çiçekleri doldurulmaya hazır hale gelince harç ile doldurun. Kısık ateşte pişirilmesi tavsiye olunur. Bunlar dikkat edilmesi gereken püf noktaları!!.. İtina göstererek yaptığınız takdirde şahane bi' lezzet sofranızı süsleyecek, damaklarınızı da şenlendirecek.*
Malzemeler; 12 adet kabak çiçeği ( Markette kapalı ambalajlarda 12 adet bulunuyor. Büyük paket alırsanız çok daha iyi olur.Çünkü harç kalınca bende diğer dolmalara kullandım. (Biber, kuru patlıcan v.b.),  1 su bardağı pirinç, 1,5 çay bardağı zeytinyağı (Ayvalık'dan aldığımızı kullandım, lezzeti bambaşka oluyor.), 3-4 adet soğan(Orta boy), 15-20 dal kadar ayıklanmış, kıyılmış maydanoz ve dereotu, 2 yemek kaşığı kadar dolamlık fıstık ve kuş üzümü(Ilık suda bekletin,şişsinler), 1 tatlı kaşığı ev yapımı domates salçası( Bazıları harca salça koymuyor ama ben renk sevdiğimden illa kullanıyorum.Hatta çok küçük kesilmiş domates bile koyduğum oluyor.Herkesin damak tadı başka.Bu benim tat anlayışım.İstemiyorsanız koymayabilirsiniz, tercih sizin.), sıra baharatlarda; tuzunu,karabiberini,yenibaharını ve tarçınını kendi zevkinize göre ayarlayın. Ben hepsinden 1 çay kaşığı ekledim.Kuru nanede koydum. 1 su bardağı sıcak su dolma harcı pişirmek için, 1,5 çay bardağıda suda dolma için gerekli.
Yapılışı; İlk önce harcı hazırlayıp, soğutmalıyız. Bunun için; bir tencereye yarım çay bardağı zeytinyağını alalım.Kızınca fıstıkları yakmadan, kavuralım.Ardından soğanı pembeleştirene kadar çevirelim, şeffaf bi' hal alsın.Salçasını da koyup, kavurun. Bol suda yıkayıp, süzdürdüğümüz pirinci ekleyelim, kavurmaya devam edelim.Kuş üzümlerini, maydanozu, dereotunu, tuzunu ve baharatlarını da koyup 1 su bardağı sıcak su koyup 5 dakika pişirelim. Ocağın altını kapatın, 15-20 dakika harç demlensin. Sonra kapağını açıp, soğumaya bırakın. 
Yıkayıp, süzdürdüğünüz kabak çiçeklerinizi fazla sıkıştırmadan, gevşek bi' şekilde içlerini doldurun. Çok rahat çalışınki yapraklar parçalanmasın. Doldurunca kenarları birbirine doğru katlayarak, kapatın. Yada yaprakları uçta birleştirip hafifçe döndürün, kapansın. Ben her iki türlüde denedim. Hangisi size kolay gelirse onu yapabilirsiniz. ☻Sonra tencereye yerleştirin. Üzerlerine 1,5 çay bardağı su ve 1 çay bardağı zeytinyağını gezdirip, kısık ateşte 30-35 dakika kadar pişirin. 
Pişirdiğiniz kabak çiçeği dolmasını soğutup servis tabağına alın. İstediğiniz şekilde süsleyip, sunumunuzu yapabilirsiniz. Ben bahsettiğim marketten küçük renkli kiraz (cherry tomatoes) domateslerden(küçücük sarılardan da vardı) aldım. ☺☻Frenk maydanoz ve manda yoğurdunu  tabağa koydum. Domatesleri şekilli kestim. Üstlerine sumak serpip servis ettim. Çok beğenildi hem tat hemde sunum geçer not aldı. Bu benim sunuş şeklim. Sizde kendinize göre alternatif sunumlar geliştirip servis edebilirsiniz. Yada klasik limonla süsleyip sunarsınız, tercih sizin. Şiddetle bu lezzeti tavsiye ederim, lütfen yapıp, deneyin !! 
AFİYETLER OLSUN !!


2 yorum:

  1. bu dolma benim de favorim:)
    ellerinize sağlık çok güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ! Beğenmenize mutlu oldum ! ☺

      Sil