Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

24 Nisan 2015 Cuma

Kinoalı, Greyfurtlu, Narlı Salata !

Kinoalı tariflerimden biri daha ama bu sefer ilk kez salata ! Sanırım 3 hafta kadar oldu bu salatayı yapalı. Halen mevsimi çünkü bir türlü istediğimiz bahar ayının sıcaklığına ulaşamadığımız gibi sanki kıştan kalma sert havalar bizi zorluyor. Havanın bu gelgitleri nedeniyle vücut direncimiz de zorlanıyor. Bol C vitamini alabileceğimiz hastalıklara kalkan oluşturabilecek yiyeceklere şu zamanlarda çok ihtiyacımız var. Etrafta devamlı soğuk algınlığı nedeniyle hasta insanları görünce bende pek bi' huylu olduğumdan hemen bu tarz bir salata ile kendime takviye yapayım dedim. İyiki de yapmışım. Greyfurt pekte salata kullandığım bir malzeme değilken şu an salata için favorilerimden birisi oldu diyebilirim. Oysa salatada lezzeti inanılmaz güzelmiş, ben geçte olsa farkına vardım. Evde 2 adet greyfurtum vardı. Greyfurt ile ilgili bir yazı okuyordum dedim bu kadar faydaları olan değerli bir meyveyi neden salatada değerlendirmeyeyim?? Yanına da yine çok değerli olan nar tanelerinden serpiştirip, ekledim. eee içinde zaten benim Sevgili Kinoam' da var ehhh daha ne olsun ! Alın size bomba bir salata ! Bol bol tüketin direnciniz artsın. ☺
Yanınada eşim benden Pişi istemişti ondan yapıverdim. Bergamutlu çayımızla inanılmaz keyifli, sağlıklı lezzetler eşliğinde biraz direncimizi birazda kendimizi şımarttık. Sohbette işin cilası oldu. Bu menü basit ama bir lezzetli ki sormayın gitsin. ☺ Kinoa giren herşey çok güzel oluyor. Daha önceki tarifler size çok zor geliyorsa en azından salata şeklini deneyin derim. Ev halkı pek buna alışık değilse bu sayede damakları yavaş yavaş alışır, yabancılık çekmez !! Kinoa benim vazgeçilmezim oldu. Daha öncede defalarca bahsettiğim gibi kinoalı tariflerimi sizlerle sırası gelince tek tek paylaşacağım. ☺Bu denediklerimin arasında en enn kolayı. Daha neler denedim neler. Sabırla bekleyin, değecek !! Hiç kimse bundan mahrum kalmasın istiyorum !
 Malzemeler :

  • 1 çay bardağı haşlanmış kinoa,
  • 2 adet soyulmuş, dilimlenmiş greyfurt,
  • 3 yemek kaşığı ayıklanmış nar taneleri,
  • 2 adet yeşil soğan,
  • 5 adet kiraz domates,
  • 10 dal roka,
  • 4 adet kıvırcık yaprağı,
  • 2 dal taze nane,
  • 1/2 limon suyu,
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • tuz, sumak.

 YAPILIŞI :
İlk önce salataya girecek olan malzemeleri sirkeli suda bekletip ardından bol bol yıkayarak işe başlayalım. Bunun için kıvırcık, roka sirkeli suda 10-15 dakika bekletilir. Yeşil soğan yıkanıp, küçük küçük doğranır. Nar ayıklanır. Kullanacağınız miktar kadar ayrılır. Geri kalanı kapalı kapta buzdolabında 2-3 gün bekleyebilir. Her türlü salataya, tatlıya v.s kullanılmak üzere hazırda bulundurmuş olursunuz. Greyfurtun dış kabuklarını soyup, dilimleyin. Haşlanmış kinoayı ben şöyle hazırlıyorum; mesela bir su bardağı kinoayı süzgeçle suyun altında yıkayıp, 2 su bardağı sıcak su bulunan tencereye koyup 10 dakika haşlıyorum. İstediğim gibi şişince tamamdır. Hemen kenara alıyorum, soğusun. Derin bir kaba yıkanıp, salata kurutucuda kuruttuğum yeşillikleri ben vitaminleri kaçmasın diye bıçak kullanmadan ellerimle parçalamayı tercih ediyorum. Kıyılmış yeşil soğan, dörde bölünmüş kiraz domatesleri, geryfurtları, nar tanelerini ekliyorum. Kinoayı üzerine serpiştirip tuzunu, limon suyunu, zeytinyağını, sumağı döküp tüm malzemeyi iyice harmanlıyorum. En üstüne tabiiki nane koymayı ihmal etmeyin. Bu tarif size verdiğim en basit kinoalı salata tarifi. İsteyen bunu çeşitlendirebilir. Artık evinizde ne varsa ekleyebilirsiniz. Tuz oranını size bırakıyorum. Diyet yapanlar içinde güzel bir alternatif diye düşünüyorum. Biz kendi zevkimize göre bu şekilde hazırladık ! Şimdiden yapacaklara kolay gelsin. Umarım beğenir, görüşlerinizi paylaşırsınız !
Afiyetler Olsun !! ☺



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder