Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

8 Kasım 2012 Perşembe

Pırasalı Sandal ve Gül Böreği!..


Merhaba siz hiç sandalda pırasa ve gül şeklinde pırasa böreği denedinizmi bilmiyorum! Ben normalde böyle şekilde ilk defa yaptım.Daha önce hayatımda iki defa pırasa böreğini yapmışlığım var.Ama bu denediklerimin en güzeli oldu.Yiyenler tadına doyamadı.Özellikle annem ve yeğenim çok beğendiler!..Eşimin beğendiğinden herhalde bahsetmeme gerek yok, o zaten büyük bir bölümünü afiyetle sildi,süpürdü!.. Canlarım benim,hepinize afiyetler olsun.İlerleyen zamanlarda içine değişik bir-iki malzeme ile deneyeceğim.Sürprizimi bekleyin,şimdi açıklayamam.Bakalım nasıl olacak? Bende merak ediyorum!.. :-) Bu sandal şeklini bir iki yerde daha gördüm.Fakat onlar klasik börek harcıyla=>(Peynir-Maydanoz) yapmışlardı.İnanın benimki çok nefisss oldu.Zaten ben başta olmak üzere tadanlar aman iyi diyelim diye değil,gerçekten iyiyse, gerçek fikirlerini söylesinler diye benim tarafımdan biraz baskıya maruz kaldılar.Kendimde beğenmediğim hiç bir lezzeti bloğuma koymayı hiç istemem,onay alırsa burada görüyorsunuz demektir!..
Geçen haftasonu bunu denedim.Pazar günü dışarıda olduğumuzda yanımızada paket yapıp,götürdük.Dışarda eğitimim vardı.Gittiğimiz yerde de karnınız acıkınca birşeyler yiyebilme imkanımız olmadığından; çok uzak çünkü.çok iyi geldi. Benim sık sık yemem gerekiyor,kanşekeri düşüklüğü yaşadığımdan! Dönüştede annemlere uğradık,onlarda tadına baktılar!..
Yapılış aşamalarının hepsini daha iyi anlatabilmem için fotoğrafladım.Özellikle sandal şeklini.Gül şeklini herkes biliyordur diye düşünüyorum,oda çok basit! İlk önce harcını hazırlayıp,soğumaya bırakıyoruz.
Şimdi malzemeler;4-5 adet pırasa, 1 adet büyük soğan,200gr. lor peyniri,2-3yemek kaşığı ev yapımı domates sosu (Anneniz yapmışsa şanslısınız yok eğer nereden bulalım diyorsanız az miktar salça ile de denersiniz ama aynı lezzet olur mu bilemem☺),tuz,kimyon,bir tutam maydanoz,1 kesme şeker,kuru nane,kekik,1 adet domates,6 adet sivri acısız biber(Biliyorsunuz biz acı yemiyoruz,siz isterseniz kullanın)susam, çörekotu,bir yumurta, yarım şişe soda,2 yemek kaşığı tereyağ,yarım çay bardağı sıvıyağ.Sandal şekli için 1,5 yaprak yufka,3 yaprak baklava yufkası kullandım.6 adet sandal oldu,diğerlerini gül şeklinde yaptım.Gül böreğinede 1 yemek kaşığı yoğurt lazım.
Yapılışı; Soğanı yarımay şeklinde doğrayıp,yağda çevire çevire karamelize ediyoruz.İnce ince kıydığımız pırasaları ekleyip onlarıda kavuruyoruz.Domates sosunuda ekleyip,tuzunu,şekerini koyarak kavurmaya devam ediyoruz.Baharatlarımızı içine katıp,kıyılmış maydanozları ekliyoruz.Yarım çay bardağı su koyup,çektirene kadar pişirip,altını kapatıyoruz.İçine hemen lor katıp,iyice harmanladık mı iç harcımız hazır duruma geliyor.Soğuması için kenara alıyoruz. Sıra geldi yufkaya süreceğimiz malzemeye.Sandal şekli için; yoğurt hariç olmak üzere tereyağı eritiyoruz,içine soda ve sıvıyağ koyup karıştırıyoruz.Sandal böreği şeklini tamamlayınca gül şekline geçtiğimizde içine yoğurdu karıştırıp onlarıda o şekilde sürüp,yapıyoruz.
Yufkayı tezgaha serip,bıçakla dörde bölüyoruz.Yukarıdaki üçgen şekli elde ediyoruz.
Baklava yufkasından bir yaprak alıp,ikiye bölerek kullanacağız.Normal yufkaya sıvı malzemeyi fırçayla sürüp,üzerine ikiye katladığımız baklava yufkasını koyuyoruz.Onuda hafifçe sıvı malzemeyi fırça yardımıyla sürdükten sonra resimde görüldüğü gibi rulo yaparak sarıyoruz.Ucu açık bırakacağız. 
Ucu açık kalan kısmı içe doğru katlayıp,sandal formunu elde ediyoruz.
Ortasına pırasalı harcı yayarak koyuyoruz.Böylece sandal şekli oluşuyor!
Üstüne domates dilimleri ve biber konup sıvı malzeme fırçayla sürülür.Susam ve çörekotu serpilir.Yağlanmış tepsiye sandallar yerleştirilir.
Bildiğiniz gibi gül şeklide çok basit.Rulo yaptıklarımızı içeri doğru kıvırdıkmı gül şeklini alıyorlar!..Sıvı malzemenin içine daha önce yazdığım gibi yoğurdu koymayı ihmal etmeyiniz!
180 derecede kızarana kadar pişirin.Fırının performansına göre değişir.Bizimkiler 35-40 dakikada oldular!..Pişince üstüne biraz su serpip,sarın,dinlenip kendine gelsin!..Daha sonra servis yapabilirsiniz.
Yanına mis gibi çayınızda oldumu ohhh değmeyin keyfinize diyorum.Herkese afiyetler olsun!.. :-)













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder