Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

17 Ekim 2014 Cuma

Yoğurtlu Deniz Börülcesi !

Bu lezzetli şey arşivimden kurtarabildiğim bi' tarif; Yoğurtlu Deniz Börülcesi ! Geçen yıl yanlış hatırlamıyorsam kış sonu bahar başlangıcı o aylarda denediğim enfes bi lezzet ! Daha önce adını birkaç kere duymuştum. Fakat kendisine pek sık rastlayamadığımdan deneme imkanım olmamıştı. Eşimle büyük marketlerin birinde (METRO MARKET)  kendisine rastlayınca hemen aldım. Ertesi gün ilk kez yapıp tattık. Kendisi oldukça tuzlu, hafifte ekşiliği olan bi' güzellik ! ahhh keşke daha önce bulup, yapsaymışım diyorum. İlk kez yediğimizde ben ve eşim çok beğenerek tükettik. Tuzu haşlarken hiç kullanmadım.Sadece sarmısaklı yoğurda koydum. Tansiyonum yükselmesin diye sarmısaklı yoğurt ile denedim. İsteyen sarmısaklı yoğurt koymadan salata şeklinde de tüketebilir. Deniz Börülcesi oldukça faydalı bir bitki ! Sarımsaklı yoğurdu fazla yapmışım. Baktım evde o zaman turp, havuç, salatalık vardı onada kullandım. Çok güzel oldular. Ana yemeğin yanına salata olarak kullanabilirsiniz. Lezzetine garanti verebilirim. Geçer not almasa burada yayınlamazdım ! 
Markette sebze bölümündeki çeşitlilik umarım diğer marketlerde de olur. Daha neler aldım neler veee neler denedim neler...☺ yakında hepsinin tarifini yayına hazırlayınca paylaşacağım, takipte kalın !! ☻
Malzemeler; 1 demet deniz börülcesi, 7 iri diş sarmısak, yarım çay bardağı zeytinyağı, 2 yemek kaşığı limon suyu, bir büyük kase dolusu yoğurt, 1 tatlı kaşığı sumak, tuz, haşlamak için 1,5 litre su. (Kırmızı, siyah turp, havuç, salatalık; bunları kalan sarmısaklı yoğurda kullandım.)
Yapılışı; Suyu bir tencereye boşaltın. İyice yıkanmış deniz börülcelerini tencereye koyun. İçine 3 diş ayıklanmış sarmısak ekleyin. 10-15 dakika haşlayın. Haşlayınca süzgece alın, soğuk suya tutun. Kendisi kılçıklı bir bitki. Pişip pişmediğini anlamak için bir tanesini dalından tutup çekin. Kolayca sıyrılıp çıkıyorsa tamamdır. Hepsini ayıklayın. Bu arada kalan 4 diş sarmısağı ayıklayın. Havanda tuz ile ezip, püre haline getirin. Yoğurda karıştırın. Sarmısaklı yoğurdu ikiye bölün. 
Deniz börülcelerini zeytin yağı, limon ile harmanlayın. Sarımsaklı yoğurt ile karıştırın. Üzerine sumak ve biraz yağ gezdirin. Deniz börülceniz hazır. Diğer yoğurda da rendelenmiş, siyah-kırmızı turpları, havucu ve salatalığı ekleyeceğiz. Onları da rendeleyip, limon,tuz, zeytinyağı ile harmanlayın. Yoğurda ekleyin, sumak serpin. Alın size bir tarif yaparken ikincisi de kolay bi' şekilde çıkıverdi. Artık ana yemeğinize eşlik edecek lezzetleriniz hazır !! İsteyen yoğurtsuz da deneyebilir. Ama ben daha öncede açıklayığım gibi tansiyonum çıkmasın diye sarmısaklı-yoğutlu denedim. O deniz börülcesinin tuzluluğu da böylelikle hafiflemiş oldu. Tercih sizin !! Afiyetler olsun !☺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder