Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

7 Nisan 2015 Salı

KISIR !

Bizim evde ''KISIR'' bugüne kadar toplasan onu bile geçmez pek yapılmazdı taaa ki son bir aya kadar ! Neden derseniz ? Eşim pek sevmezdi. Ben ise olsa da olur olmasa da olur derdim. Geçenlerde benim ''PİŞİ'' krizim bi' tuttuki sormayın ! Dışarda bi' işim vardı. Artık nereden kokusu bana geldi, bilmiyorum. Nasıl canım çekti offf off... içimden dedim yanına şöyle bir kısır olsun, patates kızartması olsun birde bergamutlu çay ! İsteklere bakar mısınız? ☺ Kızartma oldukları için Kısırı dışarda tutuyorum diğer ikisi çok fena ! Ama sonra dedim biz bunları her zaman yapıp yemiyoruz ! Kırk yılda bir olursa tadına bakarız. Ben ertesi gün bu saydıklarımı yaptım. Kısırı sevmeyen eşimle bir yedik bir yedik. Öyle lezzetli oldu ki artık bana hep yaparsın demez mi ?! ben şaşırdım. ☻ Pazar günü bunları yapıp tam bir pazar kaçamağının keyfini yaşadık. ☺ İlerleyen günlerde bu pişilerin tarifinide sizlere veririm. Benimkisi tamamen babaanne işi oldu ! Zaten nurlar içinde yatsın ♥Sevgili Babaannemide♥ bol bol andık. Kendisi çok becerikli bir insandı. Onun hamur işlerine ben küçükken bayılırdım, ne yapsa hepsi birbirinden çok lezzetli olurdu. Bizim anne ve baba tarafları Tatar ve Çerkes olduğundan hem marifetli, hem duruşunda asaleti barındıran güzel ırkın cesur insanları olarak anıldıklarından ayrıca elleride çok lezzetlidir. Ben biraz olsun onlara çekebildiysem ne mutlu bana ! ☺
Bu tarif KISIR benim usul oldu. Ben kendime göre evde ne varsa onu ekledim. Sizde evinizdeki malzemeleri harmanlayarak deneyebilirsiniz. Mesela kısıra nar, roka, mısır, akdeniz yeşilliği, kiraz domates koydum! Biraz sanki Lübnan yemeği olan Tabule tarifine de göz kırpmakta ama aynısı değil. Kısıra yakın ama Sevinç usulü lezzetler !
Malzemeler :

  • 1/2 su bardağı esmer ince bulgur,
  • 1/2 su bardağı pilavlık bulgur, *(ben iki bulguru karıştırıp yapmayı tercih ettim)
  • 4 yaprak akdeniz yeşilliği,
  • 4 yaprak kıvırcık,
  • 4 adet küçük tatlı yeşil biber,
  • 4 adet yeşil soğan,
  • 4 adet taze sarmısak,
  • 5-6 adet roka,
  • 5 dal maydanoz,
  • 5 dal dereotu,
  • 6-7 adet kiraz domates,
  • 1 çay bardağı haşlanmış mısır,
  • 1 çay bardağı ayıklanmış nar taneleri,
  • 1 yemek kaşığı domates salçası,
  • 1 yemek kaşığı biber salçası,
  • 1 adet kuru soğan,
  • sıcak su,
  • zeytinyağı,
  • Tuz, sumak,
  • 1 adet limonsuyu,
  • isteyen acı koyabilir, biz yemediğimiz için koymadık.
  • Aklınızda olsun nar ekşiside koymak isterseniz kullanabilirsiniz.

YAPILIŞI :
Bulgurları yıkayıp, süzdürerek derin bir kaba alın üzerlerini 1-2 parmak geçecek kadar sıcak su koyun, üstünü bir tabak ile kapatın. Bırakın iyice şişsinler. Yeşillikleri sirkeli suda 10 dakika bekletin,süzdürün. 2 kere daha sudan geçirip, yıkayın. Diğer malzemeleride yıkayıp, biberleri, sarmısakları, soğanı, rokayı, maydanozu, dereotunu, domatesi doğrayın. Yeşillikleri salata kurucusunda kurutabilirsiniz. Ben onlara bıçak değdirmiyorum. Ellerime küçük küçük parçalamayı tercih ediyorum. Bir tavaya 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı koyup, yemelik doğradığınız küp küp kuru soğanı koyun. İnce doğranmış taze sarmısak ve yeşil soğanı ekleyerek, kavurun. İçine salçaları ekleyip kavurmaya devam edin. 2 yemek kaşığı sıcak su koyun. Suyu çektirtene kadar çevirin sonra altını kapatın. Şişmiş bulgurları geniş bir kapa alın. İçine tavadaki kavurduklarınızı ekleyip, karıştırın. Ilınınca içine limonsuyunu, tuzunu, sumağını ve zeytinyağını ekleyin. En son kıyılmış biber, taze soğan, taze sarmısak, haşlanmış mısır, maydanoz, dereotu, küçük küçük doğranmış kiraz domates, akdeniz yeşilliği, kıvırcığı ve nar tanelerini koyup iyice harmanlayın. Tuz ve baharat tamamen sizin damak tadınıza bağlı olarak kişiden kişiye farklılık gösterecektir. Artık onu siz kendinize göre ayarlarsınız. İsteyen başka baharat ve acı kullanabilir. Biz eşimle defalarca belirttiğim gibi acı pek kullanmıyoruz, midemize dokunuyor ! Hepsini karıştırınca tadına bakın. Tuzu, limon suyu ve zeytinyağı eklemeniz gerekiyorsa ekleyebilir kendi zevkinize göre ayarlarsınız. Servis tabağına koyup isteyen bir kase yardımıyla tabağına ters çevirerek yerleştirebilir. Yanına fotoğraflarda görüldüğü üzere PİŞİ ve roka koyup üstünüde maydanoz, dereotu ile süsleyebilir. İşte bu lezzeti artık sizde evlerinizde sevdiklerinize yapıp, afiyetle tadabilirsiniz. Umarım bu tarz KISIR hoşunuza gider !
Bir sonraki tarifimde görüşmek üzere hepinize SEVGİLER !..♥
AFİYETLER OLSUN !! ☺





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder