Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

17 Aralık 2012 Pazartesi

Keçiboynuzlu Poğaça!..

Sizlere ilk defa poğaça tarifi vereceğim için bunu farklı deneyip,yaptım.Birçok poğaça denemem bazen iyi bazende pek istediğim gibi olmazdı.Ama zaman içinde yapa yapa insan öğreniyor.Bu poğaçanın farklı oluşu içinde keçiboynuzunu toz halde kullanmam!..İç malzemesini genelde peynir ve maydanoz kullanırken ben bu sefer kırmızı ve yeşil kapya biberi kullandım.Bol maydanoz ve dereotu koydunuzmu nefis bir iç harç elde edeceksiniz.Bir süredir anemi sorunu yaşadığımdan keçiboynuzu tozunu eve aldım,ara arada kullanıyordum.Poğaça yapmak için malzemelerimi ararken bir baktım keçiboynuzu tozu gözümün önünde.Bir anda aklıma bu fikir geldi.Ben bazen böyle akla gelmeyen malzemeleri karıştırıp,kullanmayı seviyorum.Sonucu yaşamadan öğrenemeyiz.Bazıları buda kullanılırmı diyip,burun kıvırabilir.Siz öyle söyleyenlere hiç kulak asmayın.Yeni fikirlere her zaman açık olup,denemekten hiç kaçınmayın.Kötü bile olsa bir dahaki sefer başka malzemler katarak,yer değiştirerek veya oranlarıyla oynayarak çok daha güzel sonuçlar elde edeceğinizi düşünüyorum.Gelişime açık olmadığımız sürece yerinde sayar,bir adım ileri gidemeyiz.Bir laf var; ''Her yiğidin farklı yoğurt yiyişi vardır!..'' derler. Bu benim en sevdiğim laftır ve soyadımada yakışanda güzel bir sözdür!.. ;-))
Ayrıca yaptığım poğaça umduğumun çok üstünde,parmaklarınızı yedirtebilecek lezzette oldu.Yani diyebilirimki bu güne kadar yaptıklarımını en güzeli bu!.. Bu kadarda iddaalı konuşuyorum.Lütfen bir kere olsun deneyip,benimle yorumlarınızı paylaşırsanız çok memnun olurum!..Benim anlatmamla olmaz,siz yapın ve ne demek istediğimi tadınca anlayacaksınız!.. ;-)
Malzemeler; 125 gr.oda sıcaklığında tereyağı, 1/2 su bardağı sıvıyağ, 1/2 su bardağı yoğurt, 2 adet yumurta, 1 su bardağı eski kaşarpeyniri rendesi, 1 paket kabartma tozu, herkesin damak zevkine uygun miktarda deniz tuzu,1 çay kaşığı toz şeker, 1/2 keçiboynuzu tozu, alabildeğince un(Bunu şöyle tarif etmeliyim;herkesin kullandığı unun kalitesi değişir.Ben 3 su bardağı kullandım.Kıvam bildiğiniz gibi kulak memesi yumuşaklığında olmalı.Baktınız az geldi veya çok unu birden eklemeyin.Yavaş yavaş yoğurdukça o kıvamı hissedeceksiniz.) 2 adet kırmızı biber,3 adet yeşil kapya biber, bir tutam maydanoz ve dereotu, 2 adet domates,200gr. lor peyniri,kimyon(1 çay kaşığı olmalı),tuz.
Yapılışı;Bir kaba elenmiş unu,tereyağını,sıvıyağını 2 yumurtayı(Bir yumurtanın sarısını üstüne sürmek için ayırın.) yoğurdu,kaşar rendesini,tuzu,şekeri,keçiboynuzu tozunu,kabartma tozunu koyup,yoğuruyoruz. İstediğimiz kıvam elde edince,biraz dinlendiriyoruz.İç malzemeyi şöyle hazırlıyoruz.Biberleri ince ince kıyıp,yağda kavuruyoruz.İçine kabukları soyulmuş domates küp küp doğranır,kavrulmaya devam edilir.Maydanozu,dereotu konur.Sıcakken lor karıştırılıp,soğuması için kenara alınır.Yoğurduğumuz hamur elimizde açılıp, içine iç malzeme konup,kapatılır.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.Üstüne ayırdığımız yumurta sarısı sürülür.180 dereceye ayarlanmış fırında üstü kızarana kadar pişirilir.Çıkınca hafif ılınması beklenir,dinlenince çayınıza iyi bir eşlikçi olacağını düşünmekteyim!..
Afiyetler olsun!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder