Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

5 Nisan 2015 Pazar

Maş Fasulyeli, Pancarlı Salata !

Bu kış rengarenk Maş Fasulyeli+Pancarlı salata denemesi yapmıştım. Ancak şimdi yayınlayabiliyorum. Gündemi yakından takip ediyorsanız günlerdir ülkemizde arka arkaya çok kötü olaylar meydana geldi. Valla içim öyle bi' karardıki hiç sormayın. Bende sizlere biraz olsun içinize renk katacak ve aynı zamanda da çok sağlıklı bi' salata tarifimle merhaba demek istedim. Yaşananlar benim gibi hassas bi' yapıya sahip birçok insanı derinden üzmüştür diye düşünmekteyim. Umarım çok daha güzel günler bizleri bekliyordur. Doğrusu içimden bloğuma tarif giresim gelmedi. Sizlere bu yapımı oldukça kolay lezzetli salata tarifimi veriyorum. Malumunuz yaz mevsimi yaklaşıyor. Hem sağlıklı hemde daha hafif beslenmek isteyenlere alternatif olsun ! ☺
Biliyorsunuz geçenlerde Şapka Şeklinde Patatesli+Pancarlı Salata tarifi vermiştim. İşte buda ikinci pancar denemem ama bu sefer maş fasulyeli yaptım. Ben maş fasulyesini yılar önce Ender Saraç'dan duymuştum. Daha sonra alıp birkaç deneme yaptım. Daha o zamanlar maş fasulyesi pek tanınmıyordu. Şu an yavaş yavaş daha bi' yapılır oldu. Birçok yararı olan bu besin kaynağının faydaları: çok iyi bir bağırsak düzenleyici, lif kaynağı oldukça yüksek olduğundan kolestrolün düşürülmesine yardımcı. Yaşlanma karşıtı bileşikler içermekte. Kalp dostu. Protein açısından zengin olduğundan veganlar daha fazla kullanmakta. Diyabetikler için kan şekeri seviyesini kontrol altına alınmasına yaramakta. Tokluk hissi yaşattığından kilo vermek isteyenler için iyi bir besin. eee karaciğer içinde faydalı. Bunlar benim okuyup, öğrendiklerimin bir kısmı. Daha pek çok faydası olan maş fasulyesini sofralarınızdan eksik etmeyin derim benden söylemesi. Salatamın içinde diğer malzemelerimde inanılmaz faydalı. Hadi durmayın sizde yapın. ☺
Salatamın yanında görülen diğer tabakta Yufkalı Şiş Köfte tarifimden kalan yufka ve köfte harcımla oluşturduğum, çok ince, tepside yufkalı köfte bulunmakta. Aman gözünüz korkmasın. Ben börek bile yapsam yanına mutlaka salata ve bol yeşillikler koymadan tüketmiyorum, tüketemiyorum. ☻
Malzemeler:

  • 1/2 su bardağı haşlanmış maş fasulyesi,
  • 2 adet orta boy haşlanmış pancar,
  • 2 adet haşlanmış orta boy patates,
  • 1 büyük kırmızı piyazlık doğranmış soğan,
  • 1/2 su bardağı haşlanmış mısır,
  • 2 adet kırmızı köz biber,
  • 7-8 adet kornişon turşu,
  • 5-6 dal frenk maydanozu,
  • 5 dal ince kıyılmış dereotu,
  • yarım limonsuyu,
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • tuz, sumak.

YAPILIŞI:
Maş fasulyesini bir gece önceden ıslatın. Sabah 10-15 dakika haşlayın. Bu arada patatesleri soyup, haşlayın. Pancarlarında kabuklarını soyup onlarıda haşlayın. Haşladığınız maş fasulyesi, pancar ve patatesleri soğuması için kenara alın, süzdürün. Piyazlık doğradığınız kırmızı soğanları tuz ile iyice ovun. Pancarların birini rende yapın diğerini doğrayın. Patatesleri de istediğiniz ölçüde doğrayabilirsiniz. Diğer malzemleride ekleyin.Haşlanmış mısır, kornişon turşu, kırmızı biber! Tuz miktarı size kalmış. Zeytinyağı ve limonsuyunu koyun, sumak serpin. Kıyılmış dereotu, maydanoz da eklediniz mi tamamdır. Tüm malzemeleri harmanlayın. Servis yapacağınız tabağa alın. Tam ortasına kırmızı biberden gül şekli yapabilirsiniz ! Frenk maydanozuyla da  süslemeyi ihmal etmeyin. İşte bu kadar kolay ! Yapacaklara şimdiden kolay gelsin. İnşallah herkesin hayatı bu salata gibi böyle rengarenk ve sağlıklı olur.  Sevgiyle kalın.
Afiyetler olsun !! ☺







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder