Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

21 Nisan 2015 Salı

Tavuklu Dürüm !

Merhaba sizlere çok kolay bi' tarifim var. Üstelik pratikliğinin yanında lezzetlide ! Biliyorsunuz her ay bloğuma tasarım örneklerini çizerken yemek yapacak vaktim olmadığından daha önceki yayınlarımda bahsetmiştim. İşte bu zamanlarda dışarıdan sipariş veriyoruz. Ama bu sefer işin kolayını buldum. Marketten paketli hazır lavaşları alıp dolaba atıyorsunuz. İçine evde Allah ne verdiyse diyip hazırlayarak dürüm yapıyorsunuz. Yanına benim her zaman tercihim olan ayran ohhh miss.. Ben bu lavaş olayını çok seviyorum. İsteyen sebze, tavuk yada döner gibi et yaparak tüketebilir. Ben tavuk sote yaptım, çok lezzetli olduğu için sizlerle paylaşmaya karar verdim. Bloğumda böyle pratik lezzetlerinde tarifi bulunsun istiyorum. Yemek yapmayı bilmeyenlere, yeni başlayanlara seçenek olsun dedim. Ayrıca ayran bardağımı da hep Pinterest'de görüyordum. Kaç yerde o bardağı aradım ahh bir bilseniz. En son Sevgili Aydan Üstkanat hanımın İnstagram hesabında fotoğrafını gördüm. Nereden bulurum diye kendilerine sordum. Derken eşimle dışarda bi' işimiz vardı hiç ummadığım anda karşıma çıkınca ayyy nasıl mutlu oldum anlatamam ! İnsanın aradığını hiç beklemediği zamanda karşısına çıkması çok heyecan verici ! eee bende hemen bu lezzetli dürümümün yanına sumaklı ayran koyarak bardağımı kullandım. Havalar ısınsın içine daha neler yapacağım neler. Bardağımın hemen aynısı görüp alanlar oldu. Millet sizi takip etmiyor havasında ama aslında acaip takip edip, herşeyinizi anında görerek, kopyalıyor. Etraf kopyacılardan zaten geçilmiyor. Benim bazen etrafımdakilere şaka amaçlı olarak söylediğim bir söz vardır. Biraz ukala gibi görülebilirim ama şu; ''Ben takip etmem, edilirim !!..'' der kahkahamı patlarım. ☻ Ne yapayım böle kişiler beni böyle konuşturtuyor, elimde değil !! ☺
Malzemeler :

  • 1 kilo tavuk kuşabaşı,
  • Hazır lavaş (Ben UNO'nun kilitli paketlerde olanlarından aldım.),
  • 1 adet büyük yemeklik soğan,
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • 3 adet yeşil biber,
  • 2 adet kırmızı biber,
  • 10 adet kiraz domates,
  • 1 yemek kaşığı domates ve biber salçası,
  • 5 dal dereotu,
  • 5 dal maydanoz,
  • 2-3 dal frenk maydanozu(süslemek için),
  • 15-20 dal roka,
  • Tuz, baharat(kimyon, kuru nane, kekik, sumak,karabiber)
  • Dürümün yanına ayran ama sumaklı+naneli enfesss oluyor (bu benim kişisel tercihim)isteyen başka bir içecek ile tüketebilir.

YAPILIŞI :
İlk önce yemeklik soğanı doğrayalım. Ardından biberleri. Zeytinyağını tavaya koyup, ısınınca tavukları atıp, soteleyelim. 5 dakika sonra yemeklik soğanları ekleyerek, döndüre döndüre pembeleştirelim. Biberleri de koyup, kavuralım. Renklerden zaten pişmeye başladıklarını anlayacaksınız. Böylelikle bi' 5 dakika daha geçecek. Ardından salça ve herbiri 4'e bölünmüş kiraz domatesleride tavaya atın. İçine tuzunu, baharatlarını ekleyin. Ocağı kapatmaya yakın ince kıyılmış dereotu ve maydanoz koyup altını kapatın. Geniş bir tabağa lavaşı koyun, ortasına tavuk soteyi, kenarlarından içe katlayarak dürüm hainde sarın. Servis tabağına yerleştirin. Yanına frenk maydanoz, roka ve kiraz domates koyun. Üzerlerine sumak serpiştirin. İşte bu kadar kolay ama bi' o kadar da lezzetli, çabucak bir yemeğiniz olacak. ☺ İsteyen bu dürümü sebze yahut kırmızı et kullanarak da yapabilir. Çeşitlendirmek size kalmış !
Afiyetler olsun !!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder