Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

24 Şubat 2015 Salı

Kereviz Çorbası !

Geçen hafta yoğun kar yağışı nedeniyle birçok insan evlerinde olduğundan içimizi ısıtacak çorbalara yöneldik ! Kimi evde kendi isteği ile vakit geçirirken kimide çoğunluk çocuklar dışarıda kartopu, kardan adam, karda kaymaca gibi çok eğlenceli faaliyetlerde bulundu. Ben dışarıya mecbur çıkanlardandım. Sanıyorum aşırı stress nedeniyle belfıtığım yine depreşti. İğne yaptırmak zorunda kaldığımdan akşamları eşim iş dönüşü beni o karda kışta iğneye götürdü. Dışarısı o kadar soğuktuki insan eve gelince şöyle hem şifalı hemde içimizi ısıtacak bi' tas çorbanın hayali ile hemen eve gidip çorba içmeliyim diye düşünüyor.Evlerde her zaman yapılan çorbalar belli. Ya mercimek ya tarhana ! ☺ Sıcacık içinizi ısıtan bi' o kadar da faydalı bu çorba tarifini ben yıllardır yaparım. Çok ta severim. ♥ Kereviz sevilmez mi ?!.. Çoğu insan pek sevmiyor. Ben o kokusuna bayılırım. ☺Çok aromatik. Kerevizi her türlü yerim. Çorbası, salatası, zeytinyağlısı, yemeği çok lezzetli olur. Bu tarif benim en sevdiğim şekli. Tarifi nereden aldım. Emel Başdoğan'ın yemek programı yaptığı yıllarda izleyip bu çorbasını defterime not almıştım. Yıllardır her kış yaparım. Şimdi sizlere bu tarifi veriyorum. Çok kolay bi' çorba. Deneyince umarım sizde benim gibi seversiniz.☺
Malzemeler:

  • Yarım kilo kereviz(yapraklarıyla birlikte alın),
  • 2 bardak etsuyu (evde kendiniz yapıp, haşlayın),
  • 2 yemek kaşığı un,
  • 2 yemek kaşığı tereyağı (isteyen sıvıyağ kullanabilir),
  • 10 dal dereotu,
  • yarım limonsuyu,
  • tuz, karabiber, kimyon, sumak, acı seven pulbiber kullanabilir,
  • vee kerevizin yaprakları,

Yapılışı:
Kerevizlerin dış kabuğunu soyun. Yapraklarını sirkeli suda 10-15 dakika bekletip, bol suda 2 defa yıkayın, tozu, toprağı, kiri aksın gitsin. Soyduğunuz kerevizleri hiç fazla bekletmeden 4'e bölüp tenecereye alın. Bekletirseniz kararırlar. Üstlerini geçecek kadar su koyup haşlayın. Çatalı batırdığınızda yumuşaksa tamamdır. Bir tavada sıvıyağ ve unu kavurun. İçine yavaş yavaş etsuyunu ekleyin. Limon suyunu, tuzunu, diğer baharatlarını ve kıyılmış dereotu, kereviz yapraklarını ekleyin, karıştırın. Haşlanmış kerevizlerin olduğu tencereye aktarın. Blendır ile parçalayın. 4-5 dakika daha kaynayınca ocaktan alabilirsiniz. Çorbanız hazır. İşte bu kadar kolay ! Tuz ve baharatlar tamamen sizin damak tadınıza kalmış. Bu nedenle bi' ölçü vermedim. Limon suyu az gelirse ekleyebilirsiniz. Evde taze naneniz varsa ekleyip servis yapın.
Afiyetler olsun !!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder