Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

7 Temmuz 2014 Pazartesi

Fıstıklı, Mantolu Patlıcan !

Herkese Merhabalar !
Sizlere bu sefer tam bi' yaz menüsünde olmalı dediğim şahane bi' lezzet olan Fıstık Mantolu Patlıcan tarifimle yine bloğumdayım !! Patlıcanın en bol olduğu bu mevsimde bu nefis lezzet bloğumda olmalı diyip paylaşmaya karar verdim! Bildiğiniz gibi patlıcan yazın en çok severek kullandığımız sebzelerin başında gelir. Özellikle ben kendi gözlemlerime dayanarak konuşuyorum ki erkekler patlıcana dayanamaz, çok severler !.. Hele şimdi tarifini vereceğim bu yemekte et oluşu onu daha da bi' dayanılmaz hale getiriyor ! Zira ben bunu eşime yaptığımda aldığım ilk tepki şuydu: ovvv kuzuya bak, yatırmışsın öyle tabağa bu yenmez mi ? gibi sözler arkasından ımmm ımmmm şahaneee demeler ! falan türünde beni çok sevindiren sözler oldu !.. ☺Bu yemeği televizyonda kanal karıştırırken tesadüfen yakalamam vee öylece kalmam sonucunda dikkatimi çekti. Köz patlıcanın etle kaplanıyor olması bana ilginç geldi.Daha önce hiç rastlamadığım bir yemek.Yemek programlarını yakalayınca eğer benim damak zevkime uygunsa da hiç kaçırmam !.. Beğeniyorsam zaten hemen uygulamaya geçmek isterim. İşte buda tam benlik bi' yemek!.. Birkere köz patlıcanın lezzeti ve fıstıklı köfte harcı bir araya gelince damaklara şenlik bi' yemek ! Ben kendi yorumumu katıp içine fıstık koydum, programın tarifini izlerseniz içinde fıstık falan yok.☻Lezzet nasıl güzel oldu anlatamam. Mutlaka denenecekler listenizde en başa alınması gereklerden biri olacağına garanti verebilirim. Daha sonra internette bi' araştırma yaparken o programın videosunu buldum. Merak edenler buradan yapılışını izleyebilirler.
Biz patlıcanın yanına ilk önce cacık+spagetti(domates soslu) yaptık sonra salata+fırında kiraz domates+biber yapıp denedik. Ve her iki denemeden de çok memnun kaldık.İsteyen pirinç veya bulgur pilavı ile de servis yapabilir, çok yakışacağına eminim. Soslar bildiğimiz domates sosu diğeride biberli, domatesli sos ! Hepsi çok lezzetli oluyor. Taze fesleğen ve kekikle lezzetilendirebilirsiniz. Spagettide en sevdiğim sosum fesleğenli domates sos benim vazgeçilmezim, çok çok severim. Patlıcanın köz kokusu zaten beni alır götürür. Neyse daha fazla sözü uzatmayayım ve tarifeee geçeeelim ! ☺
Malzemeler: 
  • 4 adet patlıcan, 
  • 500 gr. köftelik kıyma, 
  • 1 adet soğan, 
  • 4 diş sarmısak, 
  • 1 adet yumurta, 
  • bir tutam maydanoz ve dereotu, 
  • 3 dilim ekmek(Ufalanmış) yada 3 çorba kaşığı galeta unu, 
  • tuz, karabiber, nane, çay kaşığının yarısı kadar tarçın, kimyon istenirse pul biber(biz acı kullanmadığımz için koymadık), 
  • 1 kahve fincanı fıstık, 
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı. 
  • Baharat oranlarını siz kendi damak zevkinize göre ayarlayıp, koyabilirsiniz.Taze kekik, fesleğen kullanmak sizin tercihinize kalmış.
  • Patlıcanın yanına biber ve domates !

Yapılışı: 
İlk önce patlıcanları köz tencereniz varsa burada közleyin. Yoksa ister ocakta ister fırında her halde de olur. Közlenen patlıcanları soğuyunca kabuklarını soyun, kenara alın. Ben patlıcanı közlerken bıçakla ince çizikler atarak közlüyorum. Kymayı bir kapa alın. İçine rondoda parçalanmış soğan, sarmısak, fıstık, ekmek içi ekleyin. Yumurtayı kırın. Tuzunu, baharatlarını kendinize göre ekleyip, ayarlayın. Kıyılmış maydanoz, dereotu ve 1 yemek kaşığı zeytinyağını koyun.Hepsini iyice yoğurun. Tezgaha streç film serin. Kıymayı 4 eşit parçaya bölün. Parçayı steç filmin üzerine alın, elinizle yayın. Ortasına köz patlıcanı koyun, sapı dışarıda kalsın. Sonra steç filmin yardımıyla kenarından eti patlıcana doğru kaldırıp, yuvarlayın. Et her tarafını saracak şekilde kaplatın. Diğer patlıcanlarıda aynı yöntemle hazırlayın. Daha detaylı yapılışını görmek için yukarıda verdiğim video yazısının üstüne tıklayın, link açılacak. Oradan izleyebilirsiniz.
Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dikkatli bi' şekilde patlıcanları dizelim. İsteyen yanına biber veya domates koyabilir. 180 derecede kızarana dek pişirelim. Pişince servis tabağına alalım. İster salatayla ister cacıkla yada spagetti ile servis yapabilir. Patlıcanın üzerine domates sos ve taze kekik koyup afiyet tadına bakabilirsiniz. Ben bunu malum Ramazan ayındayız eşime iftar için yaptığımda önce çorba ardından Salata+Cacık+Fıstıklı Mantolu Patlıcan+Domates Soslu Spagetti olarak oluşturduğum menü olarak sundum!..
Herkese şimdiden afiyetler olsun !!
Hayırlı Ramazanlar dilerim !!
Umarım dener ve yorumlarınızı burada paylaşırsınız !! ☺
Bu da #Animoto videom !.. ☺


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder