Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

22 Nisan 2015 Çarşamba

Kereviz Sandal !

Eveeet kalbimin ortasında görüldüğü üzere lezzet yatıyor ! En sevdiğim yemeklerimden birisinin tarfini veriyorum. İnanın yiyenler çok beğendi. Hiç kereviz gibi durmuyor gibi yorumlar aldım. Benim için kereviz gibi dursun veya durmasın hiç farketmez çünkü ben kerevize bayılan sebzecilerdenim. Fakat gelgörün ki eşim bunu yapana kadar kerevizden uzak duran birisiydi. Ancak kerevizi türlünün içinde yer, olsada olur olmasada olur diyip, pekte aramazdı. ☻
Ama benim adım %SEVİNÇ Ne yapıp, edip ona bu kerevizi bu yemekle sevdirdim. Sizde kereviz yemem diyenlere bu lezzeti deneyerek sevdirebilirsiniz. ☺
Kerevizin ben o aromatik kokusuna hastayım. Lezzeti zaten çok güzel olduğu kadar sağlık içinde bir o kadar faydalı. Kaloriside oldukça düşük bir sebze. Bu aralar herkes yaz yaklaştığı için diyetle kafayı bozmuş durumda. Bu diyet olayının yaza doğru artış göstermesi bana çok komik geliyor. Sen otur bütün kış herşeyi löp löp ye sonra yaza iki ay kala başla diyete ! Böyle yapacağınıza ölçülü, dengeli herşeyden azar azar yiyin. Kendinizi hiçbir lezzetten mahrum bırakmayın. Spor yapabiliyorsanız düzenli, aksatmadan yapın. Ya da benim gibi hafif egzersizlerle vücudunuzu koruyun. Ben egzersizlerimi belfıtığım için yapıyorum. Doktorum ve fizyoterapistim ne verdiyse onu uyguluyorum. Öyle kafama göre değil. Arada tabiiki kaçamaklarım oluyor. Makina değilim sonuçta, insanım. Ruhi durumuma göre bazen tatlılara saldırdığımda oluyor. Allahtan böyle yararlı sebzeleri seviyorum da işi kurtarıyorum. İşte diyet yapanlara bu yemek çok iyi gelecek. Şiddetle tavsiye ediyorum. ☺ Yanına mutlaka yoğurt olsun. Ben yoğurtsuz yapamam. eee tabiiki tokluk hissinizi uzun süre size yaşatacak bulgur pilavı da olursa ohhh benim için en kral menü budur !
 Bir ara size kendi bulgur pilavımın tarifinide veririm oda enfes oluyor. Şimdi biz geçelim kereviz tarifimize ! ☺
Malzemeler :

  • 4 adet orta büyüklükte kereviz (Sapları ve yapraklarıyla olursa çok daha güzel olur.Ben onlarıda yemeğe kullanmayı seviyorum.),
  • 300 gr. dana kıyma,
  • 1 büyük yemeklik soğan,
  • 4 adet yeşil kapya biber,
  • 2 adet kırmızı biber,
  • 8 adet kiraz domates,
  • 1'er yemek kaşığı domates ve biber salçası,
  • 5 dal maydanoz,
  • 5 dal dereotu,
  • kerevizin yaprak ve sapları,
  • 3-4 dal taze nane,
  • tuz ve baharat (kimyon, tarçın, karabiber, kuru nane, kekik, sumak)
  • isteyen acı kullanabilir.
  • 1 adet kesme şeker,
  • Yarım limon suyu.

Yapılışı :
İlk önce kerevizin dış kabuklarını soyun. Yaprak ve saplarını bir kenara ayırın. Hepsini bol suda iyice yıkayın. Limonun suyunu sıkıp su dolu kaba dökün. Bunun içinde kerevizleri bekleteceğiz. Çünkü kereviz hemen kararmasın istiyoruz. Onlar limonlu suda beklerken biz doğrama işlemine geçelim. İlk olarak yemeklik soğanı doğrayalım.Ardından tüm biberleri, domatesleri, dereotu, maydanoz, kereviz yaprakları+sapları hepsi doğranınca tamamdır. Bu arada limon suyu olan başka bir tencereye sıcak su koyup ortasını oyduğumuz kerevizleri koyarak 10 dakika haşlıyoruz. Başka bir tavaya zeytinyağı koyup ilk önce soğanı pembeleştiriyoruz. Ardından kıymayı kavuruyoruz. Biberleri ekliyoruz. Kiraz domatesleri dörde bölüp içine atıyoruz. Salçaları, tuzu, baharatları ve bir adet kesme şekeride ekleyip, iyice çevire çevire kavurarak, bütün malzemeyi bütünleştiriyoruz. Yarım çay bardağı sıcak su ekleyip, hafif çektiriryoruz.
Bir tepesiye hafif haşladığımız kerevizleri yerleştirip orta oyuklarına kıymalı harcı kaşıkla eşit şekilde paylaştıralım. Kerevizin haşlama suyundan tepsiye yarım su bardağı kadar dökün. 180 derecede 15 dakika fırınlayın. Pişince doğranmış maydanoz, kereviz yaprakları serpiştirin. Nane koyun. Yanına yoğurt ve bulgur pilavı çok yakışıyor. ehhh bide bol yeşillikli salata alın size mükemmel bir ziyafet ! Umarım sizde benim kadar bunu çok sever, yapar, tadarsınız. ☺
İşte ''KEREVİZ SANDAL'ınız'' hazır...Afiyetler olsun ! 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder