Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

20 Kasım 2014 Perşembe

Keçiboynuzlu Sihirli Kek !

Bu keki geçtiğimiz mart ayının sonuna doğru yapmıştım ve TUMBLR Sevinç'in Dünyası'nda da yayınladım ! Arşivimi karıştırırken görünce yayınlamaya karar verdim. Uzun zamandır da kek tarifi vermiyorum. Geçenlerde Pinterest'de yine karşıma çıkınca aklıma geldi. Neden sihirli kek deniyor? Her katmanında farklı bi' doku ve lezzet alıyorsunuz. Kakaolu ve limonlu onlarını biliyorum. Ama ben kakao(çikolatalı) yiyemediğimden kendime göre uyarlayıp, yiyebileceğim tarzda denedim. Siz kakaolu yapabilirsiniz. Biliyorsunuz bana YASAK ! Bende kakaonun yerine ne geçer diye düşündüm. Hemen malzemelerime baktım. Keçiboynuzu tozunu çok kullandığımdan ilk önce onu gördüm. Aman iyiki de yapmışım çok da güzel oldu.
Yaptığım karışımla sanki 3 katmanlı pasta görüntüsü ve lezzeti ortaya çıktı. Bana göre enteresan bi' deneme oldu. İlk kat böle hani yoğun çikolatalı keklerde olur ya üstü çatlar onun gibi sonra orta katta bi' cheesecake kıvamı en alt kat ise daha yumuşak. Yani sert ve yoğundan yavaş yavaş yumuşağa doğru farklı, lezzetli bi' yolculuğa çıkıyorsunuz. Yedikçe damağınız o lezzeti bi' daha....... bi' daha istiyorrr.... ☺☻ Biraz alışık olmadığımız bi' kek kıvamı diyebilirim. O cıvık sıvıdan böle bi' lezzete dönüştüğü için bence adını sihirli kek(magic cake) koymuşlar diye düşünüyorum. ☺
Malzemeler
  • 4 adet yumurta (sarı ve beyazı ayrılacak), 
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik tozşeker,
  • 120 gr. tereyağ, 
  • 2 su bardağı süt,
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik elenmiş tam buğday unu,
  • 3 çorba kaşığı tepeleme keçiboynuzu tozu,
  • 1 yemek kaşığı ketentohumu,
  • 1 tatlı kaşığı haşhaş,
  • 2 yemek kaşığı dolusu yulaf ezmesi,
  • 1 tatlı kaşığı tarçın,
  • 1 paket vanilya ya da vanilya çubuğunun içi sıyrılarak kullanılabilir !
YAPILIŞI : Yumurtaların sarıları ve beyazları ayrılır. Sarıları şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır. Eritilmiş, ılık tereyağı eklenir. En son süt konur, karıştırılır. Sıra kuru malzemelerde !  Elenmiş un, keçiboynuzu tozu, ketentohumu, haşhaş, yulaf ezmesi, tarçın, vanilyadan oluşan kuru malzemeler yumurta sarılı karışıma azar azar karıştırılarak eklenir. Ayrı bir kapta yumurta beyazları kar gibi olana kadar çırpılır. Kabı ters çevirdiğinizde beyazlar kapta kalmalı, düşmemeli. Aradığımız kıvam bu !! ☻ Kar gibi malzemeyi yavaş yavaş bir spatula ile hep aynı yöne olacak şekilde hamura ekleyelim. Sakın acele edip birden karıştırmayın. Sakin sakin yapın. Yoksa istediğiniz sonuç ortaya çıkmaz ! Karıştırma işleminden sonra tereyağ ile yağlanmış tepsiye dökün. 175 derecede ısıtılmış fırına verip 50-55 dakika üzeri pişene kadar pişirin. Sıvı bir hamur karışımı olduğundan ilk önce pişmeyecek gibi geliyor. Tepsinizi sallayın hamur sallanmıyorsa olmuştur. Benim kekimin üstü çatlak çatlak oldu ! Alt bölüm sanki biraz suflemsi bir kıvamda ! ☺ Dikdörtgen tepsi kullandım isteyen kare kullanabilir.
Pişen kekinizi ılık iken kare kare kesip üzerine pudra şekeri serpin. Ben fıstık da serpiştirdim. Siz istediğiniz gibi süsleyip, sunabilirsiniz. Ne şekilde süsleyip sunduğumu aşağıdaki fotoğraflarda görünce sizde kendi zevkinize göre farklı sunumlar yapabilirsiniz. 
Afiyetler Olsun ! ☺
eee bu güzelliği bloğuma post hazırlarken sizin için afiyetle tattım !.. ☺ 
*Diğer tariflerime ulaşmak için ''ARŞİV '' yazısını tıklayın !.. İstediğiniz tarife fotoğrafın altındaki linke tıklayınızda ulaşacaksınız !! ☺
*Yorum ve görüşlerinizi bekliyorum !! 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder