Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

14 Mart 2015 Cumartesi

Kinoalı, Balkabaklı Cheesecake !

Bu tarifi vermek için sizi epey bi' bekletmişim. Bu cheesecake'imi  taaa Kasım ayında yapıp TUMBLR Sevinç'in Dünyası'nda yayınlamışım. Geçenlerde buna yakın bi' deneme yapınca hemen aklıma geldi. Balkabağı bitmeden yayına vereyim dedim. O kadar çok tarif birikti ki bazen mevsimler geçince aklıma geliyor. Ya da aldığım notları bulamayıp, kaybediyorum. Tekrar deniyorum ama aynısı olmuyor. Ben tarif verirken neyi nasıl yaptıysam tabii burada yayınlanacak güzellikte olursa onun aynısını düzgün bi' şekilde vermeye dikkat ediyorum. Tarifi kendi kendime deneyerek ortaya çıkarıyorum. Birinin tarifini deniyorsam zaten mutlaka belirtiyorum. Linklerini paylaşıyorum. Bu konuda bazılarının öyle yaptığı yanlışları görünce inanın çok şaşırıyorum. Buraya defalarca yazdım. Kimden ne görüp, yapıyorsanız sahibini belirtin diye. Ama yok millet alışmış oradan buradan tarif araklayıp sanki kendisi ilk kez bulup yapmış gibi yansıtmaya. Vallahi pes ki pes diyorum. Siz sizi izleyen binlerce kişiyi kandırırsınız ama günümüz internet çağı. Tek tuşla yalanınız, kandırmacanız sona erer, güven kaybedersiniz. Dünya eskisi gibi değil, küçüldü. İşte bunu unutuyorlar ! İşte bu sebeple önceleri takip ettiğim blogları artık takip etmekten vazgeçtim. aaa bide beni takip etmiyor gözüküp gizli gizli bloğuma baktıktan sonra tariflerimde kullandığım malzemeleri değiştirerek yapanları gördüm. Keşke isim ve kaynak yazsalar ! Bloğuma çekinmeden yorum, görüş bıraksalar. Neden sessiz, gizli takipte kalıyorlar, anlamış değilim. Ben buraya yaptıklarımı paylaşmak için kendimce blog açmışım. Mutlaka kendilerine geri dönüş yaparım ! Bilgi alışverişinde bulunmak her zaman güzeldir, insanı geliştirir ! ☺ Tabii daha önceleri belirttiğim gibi giriyorlar yabancı sitelere oradan fikirleri çalıp, kendilerinin gibi kullanmıyorlar mı ifrit oluyorum. Ne yaparsın huy işte ; hani derler ya can çıkar, huy çıkmaz diye bunlar alışmış. Belki bazıları bunları yazmamın yanlış olduğunu düşünebilir. Ama asıl onların yaptığı sizce yanlış değil mi ? Söyleyene değil söyletene bak demişler. Ne yapayım ben böyleyim, içimde tutamıyorum !!..
Haksız mıyım ?!?!.. ☺☻
Şimdi vereceğim cheesecake normal hazırlama süresiyle 2-3 saatte yapılır ama ben 2 gündür bununla uğraştım. İlk önce malzeme temini için market market dolaşmak zorunda kaldım. Benim devamlı kullandığım Sevgili Kinoam bitmiş ! Ama aramalarım sonuç verdi, buldum. Ayrıca onu bulunca daha başka ne malzemeler buldum, yakında görürsünüz. ☺
Daha sonra geç saatlerde kabaklarımı geceden tarçınlı, karanfilli ve şekerli olarak tencereye koydum. Sabah olunca pişirdim daha sonra fırınladım. Yani hazırlık aşaması biraz uzun oldu. Yoksa yapması çok çok kolay ! ☺Ayrıca şöyle bi' güzelliği var. Yine malzemem arttı onlarıda başka başka şekillerde kullandım. offf offf ortaya neler çıktı. Sırası gelince hepsini bir bir paylaşacağım. Evlere, damaklara şenlik tarifler ! ☺ Yok yok sakın dalga falan geçiyor sanmayın gerçekten işte bu dedirtecek lezzetler yakaladım. ayyy aklıma geldikçe içimi bi' heyecan kaplıyor sormayın gitsin. Ne yapayım çok güzel oldu, hiççç bu konuda mütevazi olamayacağım. Aman kendini beğenmiş falan diye bakmayın. Eğer zahmet edip yapar, tadına bakarsanız sizde çok beğeneceksiniz. Hani derler ya asla bi' dilimle yetinilmez işte öyle bi' duygu !
Bu ilk denediğim cheesecake biraz küçük kalıpta yapıldı. İkincisini daha büyük kalıba yaptım. Soğuyunca yenmeyi bekliyor. Sabırsızlanıyorum. Bakalım ilki mi yoksa son yaptığım mı güzel oldu ? ☺
Fotoğraflarıma bloğuma has özel yaptığım ''Sevinç'in Lezzet Defteri'' yazısını bizzat kendim hazırladım. Bunu tarifleri araklayanlar olduğu kadar fotoğrafları da çalıp kullananlar olduğundan bu şekilde yayınlıyorum. Başkalarının emeğini kullanmasınlar, YETER ARTIK ! ☺
MALZEMELER :
Cheesecake Tabanı : Ben genellikle tabanı kendim bizzat yoğurarak yapmayı tercih ediyorum. Sanırım iki kez denediğim cheesecake tabanını bisküvi kullanarak yapmıştım. Tabii o zaman daha acemiydim. Ama defalarca yapınca bisküvi değilde hamuru kendim yoğurmayı daha çok seviyorum. Bisküviler mideme dokunuyor. O yüzden kendim yaparım ki rahatsızlık vermesin. 
Hem yapabiliyorken neden hazır kullanayım ?!.. Ayrıca hamur yoğurmak çok zevkli bi iş, stress de giderici !! ☺ 
  • 2,5 su bardağı tambuğday unu,
  • 1 adet yumurta,
  • 250 gr. tereyağ,
  • 1 su bardağı yulaf ezmesi,
  • 1 yemek kaşığı ketentohumu,
  • 1 su bardağı haşlanmış kinoa,
  • 1 çay kaşığı tarçın,
  • 1 paket vanilya (varsa vanilya çubuğu çok daha güzel olur),
  • 1 yemek kaşığı nişasta,
  • çay kaşığının yarısıyla kabartma tozu,
  • bir çimdik tuz,
  • 1 su bardağı pudra şekeri.

Cheesecake Kreması
  • 3 adet yumurta,
  • 9- 10 adet kalın dilim pişmiş balkabağı,
  • 1 çay kaşığı tarçın,
  • 5-6 adet karanfil,
  • 1 su bardağı toz şeker,
  • 2 yemek kaşığı un,
  • 1 yemek kaşığı nişasta,
  • 1 paket labne peyniri,
  • 1 kutu krema,
  • 1 adet krem beyaz peynir,
  • yarım su bardağı hindistan cevizi rendesi,

Üst bölümü :
  • 10 adet ceviz içi,
  • yarım su bardağı iri fındık kırıntıları,
  • istenirse toz fıstık da olabilir,
  • Sprey kutu krema,
  • 2 çorba kaşığı dolusu hindistancevizi rendesi,
  • arzu eden çikolata veya karamel sos ile de süsleyip, servis yapabilir.

YAPILIŞI :
İlk önce kabakları pişirelim. Ben kabağı haşlama yapıp kullanmayı istemedim. Genellikle balkabağı tatlısı yapınca içinden ayırdıklarım oluyor. Diğer kalanları zaten tatlı olarak tüketmiş oluyoruz. İşte tatlı olanlarından 10 adetini cheesecake kullandım. Geceden balkabaklarımı yıkayıp bi' tencereye koyuyorum. Üzerine tarçın ve şeker serpiyorum.Karanfil ve onun tepesindeki topcukları ellerimle ufalayıp üstüne attıktan sonra kabağını kapatıyorum. Ertesi güne kısık ateşte pişirip, sıcakken tepsiye koyarak cevizlerle fırınlıyorum. Piştiklerinde enfes oluyorlar. Üzerinede kaymak ohhh şahane ! İşte bu şekilde pişen balkabaklarından 10 tanesini ayırdım. Fotoğraflarda da net bi' şekilde görülsün diye paylaşıyorum. Onlar soğurken bir su bardağı kinoayı 2 su bardağı su ile bir kapta haşlayın. 10 dakikada şişip, pişmiş olacaklar. Onları bi' süzgeçe alın, süzüle dursunlar. Bu esnada hem balkabakları hemde kinoalar soğuyacak. Bizde taban için hamur yoğurmaya başlayalım. Derin bir kaba unu eleyerek koyalım. Oda sıcaklığındaki tereyağı, yumurtayı, yulaf ezmesini, ketentohumunu, tarçını, nişastayı *(buğday veya mısır farketmez), vanilyayı, pudra şekerini *(şeker kullanmak istemezseniz;  hurma şurubu kullanabilirsiniz.
Ya da agave ! ), bi' çimdik tuz ve kabartma tozunu koyun. En son soğumuş haşlanan kinoaları ekleyip, yoğurun. Hamurunuz bütünleşip, kulak memesi kıvamına gelince dinlenmek üzere en az yarım saatliğine buzdolabına kaldırın. O dinlenirken cheesecake'in orta kısmı olan kremalı bölümü yapabiliriz. Bunun için; derin bir kaba 3 adet yumurta, unu, nişastayı, şekeri, labne peynirini, kremayı, kutu beyaz krem peyniri, tarçını, ufalanmış karanfil tepelerini, pişmiş balkabaklarını koyup blendırdan geçirin. Pürüzsüz bi kıvam elde edeceksiniz. En son hindistancevizi rendesini koyup, kaşıkla karıştırın. Onu blendır ile parçalamıyoruz. Yerken balkabağı ile o lezzeti birlikte hissetmek için. İşte orta bölüm tamamdır. Buzdolabından tabanın hamurunu çıkarıyoruz. Kelepçeli kalıbı hafifçe tereyağı ile yağlayıp ister merdane
ile açarak ya da elimizle hamura ince kalınlıkta bir şekil vererek kalıbın ölçüsünde açıp, yerleştiriyoruz. Yan duvarlara hamur yükseltilmiş olacak. Önceden ısıtılmış 190 derecede 15 dakika fırınlıyoruz. Çıkarıp ılınmasını bekliyoruz. Ilınınca kremalı karışımı döküp, üzerine bol miktarda hindistancevizi rendesi serpip, yarım cevizleri yerleştirerek, tekrar fırına veriyoruz. En az 40-45 dakika civarında pişiriyoruz. Kremalı kısım çatlamasın diye ayrı bir kaba su koymalıyız. O kap alta dursun. Cheesecake'de bi' üst rafta. Fırın ısısı ilk 15 dakika 190 derece daha sonraki kalan sürede 175 derece istenilen kıvam için yeterli olacaktır. Pişip pişmediğini parmağımızı hafifçe dokundurduğumuzda anlayabiliriz. Aman dikkat edin kendinizi yakmayın. Zaten o kendisini belli edecek. Yumuşak dokusu hem dokunduğunuzda hemde gözle anlaşılır. Zaten hindistancevizi rendesi ve cevizler renk değiştirmiş olacaklar.
Fırını kapatın ve kapak kapalı olarak bırakın soğusun. Sonra çıkarın birazda dışarda kalsın, kendine gelsin. Buzdolabına 1 gün önceden koyun. Ertesi güne çıkarın. Üstünü süsleyin. Hatta süsleme yapmadan bile görüntü şahane oluyor. Ama ben yinede sizlere sunumu güzel olsun diye süsledim.☺Bunun için; eşim bana eve gelirken sprey kutu krema getirmiş onu kullandım. Ama ben nereden bulacağım şimdi derseniz hiç üzülmeyin. Kremayı kutuda alıp sıkma torbasına koyarak istediğiniz uçlarla şekil verebilirsiniz. İsteyen içine biraz tat versin diye 1 yemek kaşığı kadar pudra şekeri ekleyebilir. Tercih her zaman söylediğim gibi sizin damak tadınızla ilgili, keyfe kalmış bi' durum. Krema işinden sonra fındıkları kesme tahtasında irice bıçakla kesiyoruz. Cheesecake'in üzerine serpiştirelim. İsteyen abartıp toz fıstık, eritilmiş çikolata ya da karamel sos sıkıp koyabilir. Artık bundan sonrası 1 saat kadar buzdolabında dinlenip, servis etmenize kaldı. İnanın bunca uğraşa değiyor. Aman dilimleri ince tutun. Tabii dayanabilirseniz. ☺
İşte bu yüzden ben küçük kalıba yaptım. Çünkü bi' dilim o kadar lezzetli ki canınız tekrar isteyecek. Artık bunu yiyince bol bol yürüyün derim. Enerji tavan yapacak. Verdiği mutlulukta cabası ♥ 
AFİYETLER OLSUN !! ☺

*Zaten yaptıklarımı Twitter, Pinterest, Tumblr, We Heartit, Indulgy, Flickr, Google ve Sevinç'in Dünyası Twitter'da paylaşıyorum !.. Oralardan da takip edebilirsiniz. Diğer profillerime About.me ve GRAVATAR' dan ulaşabilirsiniz.  ☺
Sevinç Yiğit Arabacı
Sevinç Yiğit Arabacı


























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder