Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

1 Nisan 2013 Pazartesi

Ispanaklı Sürprizli Poğaça!..

Size nisaaan 1 diyecektim ama olmadı,artık bir dahaki Nisan 1'lere!!!..☻Bu nefis poğaçayı Sevgili Fatoş'dan öğrendim!..Hem çok pratik hemde çok lezzetli!.. Biliyorsunuz bu hamur işlerinde daha önceleri çok fazla denemediğim için birçok kereler hüsrana uğramışlığım olmuştur. Fakat nerede hata yaptıysam deneye deneye doğrusunu buldum!..Şimdi sonuçlar ilk önce beni daha sonrada tadanları epey şaşırtmışa benziyor. Yavaş yavaş bu işleri çözüyorum galiba!..☺Hemen ümitsizliğe kapılıp denemekten vazgeçmedim!..Şimdi çok daha iyi olduğumu söylüyorlar!..Buda beni mutlu ediyor!..☺
Önceki yazımda sizlere bahsetmiştim!..Bu sosyal medya bana bilmediğim birçok şeyi öğretti.Bu arada birden fazla platforma giriş yapıp, üye oldum!..Şimdi saymaya hiç kalkmayayım!...Siz bunun için Hakkımda(About.me) bağlantısını tıklayınız!...veee nerelere girmişim görün!..Bu arada güzel bir haber daha vermek istiyorum.Aylardır geri almak için uğraştığım ''Facebook'' hesabımı yoğun çabalarım sayesinde geri almış bulunmaktayım!...ohhh diyorum!..Kaç tane mail attım,bilemezsiniz!..Umarım bir daha böle bir şey yaşamam!..Bu sosyal medyada olanlar beni epey şaşırtıyor!..Benim amacım yaptığım lezzetleri ve kendi tasarımlarımı paylaşmak, insanlarla fikir alışverişinde bulunmak,yeni şeyler keşfetmek, daha da bilgilenmekti!..Tabii bunları gayet seviyeli bir biçimde yapılacağını zannetmem de benim içimde hiç kötülük, art niyet olmamasınının yanında yani derler ya ''su katılmamış saf'' olmam yada amiyane tabirlerle ''salaklığım'' yüzünden kendimi hiç beklemediğim durumlarda buldum!..☻ İnsanlardaki bu hırs, hasetlik,çekememezlik nedir böle?..!..hiç anlamadım gitti!..Girdiğim sosyal medya ağlarında herkesi bir tutmayayım ama genel gözlemim herkesin tek derdi takipçi sayısını arttırmak!..Şimdi şöyle diyenler olabilir; tabiiki takipçi sayımızı arttıracağız!'' tamam iyi güzelde takipçi sayınızı artırırken izlenilen yollar ve tutumlar bana çok ilginç geldi.Bir kaç tatsız,nahoş deneyim yaşadıktan sonra buralardan uzak durmaya karar verdim!..Hiç bana göre değil!..Onları kendileri ve ona benziyen tarzdaki insanlarla başbaşa bırakıyorum!..Aman uzak olsunlar,tarzları çok farklı!..
Neyse biz gelelim bu poğaçanın ilginç olan yanı şu; normal tarifi uygulamak yerine ben yine rahat duramadım,şöyle bir farklılık yarattım diyelim!..Poğaçayı yoğurup, elimizle yuvarlak yapıyoruz.ortasına didiklenmiş kadayıf seriyor,harcı koyup kapatıyoruz.Yerken iplik iplik gözüküyor,ilk önce ne bu diyorlar,saçak saçak içinden birşeyler çıkıyor.Ayrıca içindeki dilpeynirinin lezzetiyle ıspanak birleşince ortaya gerçekten sürprizli güzel bir lezzet elde etmiş oluyorsunuz!..eee içinde kadayıfıda var, daha ne olsun.Bu yüzden sürprizli dedim!..☺
Malzemeler; 1 su bardağı yoğurt, 1/2 su bardağı sıvıyağ, 1 adet yumurta(akını hamurun içine,sarısınıda üzerine kullanıyoruz) 1 paket kabartma tozu,tuz,susam,haşhaş,aldığı kadar un!(Ben şunu şöyle tarif edebilirim; hamuru yoğurdukça kıvam iyice toparlanmalı ve elinize yapışmayacak şekilde olmalı.Yaklaşık 4 yada 5 su bardağı dolusu elenmiş un.)Yarım kilo ayıklanmış, yıkanmış ıspanak,soğanla bir güzel kavrulur,salçası konur.Varsa domates küp küp doğranıp eklenir.İçine tuzu ve baharatları eklenir.Soğuması için kenara alınır.100gr. dilpeyniri kullanılır.100-150 gr. kadar tiftiklenmiş kadayıf.(Bu kadayıf aşkının bende nasıl doğduğunuda size ilerleyen zamanlarda anlatacağım!..)
Yapılışı; İlk önce hamuru yapalım.Unu eleyip,ortasını çukur yapınca yoğurdu,sıvıyağını.kabartma tozunu,yumurta akını,tuzunu koyup yoğuruyoruz.Kıvama getirmek için unu yavaş yavaş koyun.Baktınız kıvam cıvık azar azar kontrollü un ekleyin,yoğurun.Hamur toparlanınca en az 15 dakika üzerine nemli bir bez koyup,oda sıcaklığında dinlendirin.Bu arada ıspanak harcını hazırlayın.Pişince soğuması için kenara alın,soğusun.Dilpeynirini uzunlamasına koparın.kadayıfı didikleyin.Böylelikle hazırlığınızın büyük bir bölümünü halletmiş olacaksınız.
Dinlenmiş hamuru alıp,yuvarlaklar koparıp,bastırarak ortasına ilk önce tiftik ettiğiniz kadayıfı koyuyoruz.Ispanak harcından yerleştirip,ip ip dilpeynirini yerleştirince ikiye katlayıp,uçlarını bastırıyoruz.Fotoğrafa bakarsanız yapılış aşamaları görülmektedir.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye hepsini yerleştiriyoruz.Çatalla üzerlerini uzunlamasına hafifçe çiziyoruz.Yumurta sarısını üzerine sürüp,susam ve haşhaş serpiyoruz.180 dercede 20-25 dakika pişiriyoruz. Pişince biraz dinlendirip,istediğimiz şekilde servis yapabilirsiniz!..
Ben ilk önce bu tarif için sevgili Fatoş'a teşekkürlerimi ve sevgilerimi gönderiyorum!!!
Herkese afiyetler olsun!..
İşte buda videosu!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder