Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

15 Aralık 2012 Cumartesi

Fırında Palamut!..

Palamut mevsiminde bu tarifimi vermeden olmaz!..Hangi balık hangi mevsimde bunları incelemek isterseniz,yazının üstüne tıklayınız!...Et türleri içinde balık benim için her zaman birinci sırada gelirdi!..Neden geçmiş zaman kullandım?..Çünkü Ayvalık-Cunda'da yaşadığım balık zehirlenmesinden sonra korkudan ağzıma neredeyse bir yılı geçik bir süredir balık koymaz oldum.O kadar kötü bir olay yaşadımki; kabus gibiydi...tatilin sonuna doğru bu gelişen olay beni çok etkiledi.Ama etrafımdakilere pek çaktırmamaya çalıştım.Bir ben birde eşim bilir.Bir daha tövbe balık görmek istemiyorum dedim ama benim gibi balık seven biri bu sözü nereye kadar sürdürülebilirdiki!..Tüm cesaretimi topladım.Eve tazesinden güvendiğimiz balıkçıdan bir palamut aldık.Aman canım sende abartıyorsun diyenler olabilir.Hiç abartısız o 2 günü hiç unutamayacağım.Öldüm öldüm dirildim.Eve hiç gidemeyeceğimi düşündüm.Aldığım o ilaçlar,serumlar beni kendime 2 günün sonunda getirdi.Eşimin tatil için kullandığı izin bitiyordu ve bizim eve dönmemiz gerekirken biz hastaneden çıkamıyorduk.Hiç bir şey yiyememekten ne hale geldimki offf ben bilirim,iğne ipliğe döndüm.Hastaneden çıkarmıyorlardı,biz kendimiz tüm mesuliyeti kabul edip,kağıt imzalayarak zor çıktık.O yol bana bitmek bilmedi.Üç gün ilaçların etkisi üstümden gitmedi....neyse sözün özü şu bilmediğiniz ,emin olmadığınız hiç bir yerden yiyecek alıp yemeyin!..Canım eşim benimle öyle ilgilendiki onun hakkını ödeyemem!.. ☺

Malzemeler;

  • 1 adet palamut, 
  • 3 adet iri dolgun domates,
  • 2 adet soğan,
  • 2 adet limon,
  • yarım demet maydanoz, 
  • 8 adet kiraz domates,
  • deniz tuzu, 
  • karabiber,
  • zeytinyağı.
  • Yanına roka,kırmızı soğan ve mevsim yeşilliklerinden oluşan salata!..

Yapılışı; 
Balığınızı balıkçınızda güzel temizletin,dilimletin.Eve gelince iyice yıkayın,süzülsün.O arada domateslerin kabuklarını soyup,küp küp kesin.Soğanları yuvarlak halka halka doğrayın.Maydanozlarıda kıydıktan sonra limonları yuvarlak dilimleyin.Zeytinyağını,tuzunu,karabiberini ekleyip,karıştırın.Balıkları tepsiye almadan hafifçe zeytinyağı ile yağlayın.Hazırladığınız harcı balıkların etrafına elinizle yayın.Üzerine kiraz domatesleri istediğiniz şekilde veya fotoğraftaki gibi yerleştirin.200 derecede kızarana kadar pişirin.Yanına bol mevsim yeşilliklerinden oluşan salata,kırmızı soğan ve roka ile servis edin.

Afiyetler olsun!.. ☺



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder