Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

25 Temmuz 2015 Cumartesi

Kinoalı, Ayran Aşı Çorbası !

Tam yaz sıcaklarına uygun, iç ferahlatıcı, gayet sağlıklı nefis bir çorba ! Hatırlarsanız bu çorbayı çok önce bloğumda yayınlamıştım. Şimdi kinoalı denedim. Hala mutfaklarınıza kinoayı sokmadıysanız mutlaka deneyin derim. Soğuk çorba benim gibi sevenlerdenseniz bu tarifi yapın, atın buzdolabına, çıkarıp çıkarıp afiyetle için. Hem kan şekeriniz dengelenecek hemde sağlıklı, doyurucu bu lezzet ile zinde kalacaksınız. Nasıl ama iyi değil mi ? ☺
Kinoalı Ayran Aşı Çorbası denemesini geçen yazdan beri yapıyorum. En sonunda bloğa tarifini girdim. Yapımı da çok kolay. Hele buzdolabınızda haşlanmış nohut ve buğday varsa işiniz daha da kolay olacaktır.  Bir gece önceden nohutu, buğdayı ve kinoayı haşlayın. Dolabınızda bulunsun. Canınız istedikçe çıkarıp, 5 dakikada hazırlayabilirsiniz. ☺
Malzemeler; 
  • 1su bardağı nohut, 
  • 1 su bardağı buğday, 
  • 1 su bardağı kinoa,
  • 1/2 su bardağı yulaf ezmesi, 
  • 3 su bardağı yoğurt, 
  • 6 su bardağı su, 
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • 1 tutam maydanoz ve dereotu, 
  • 5-6 dal taze nane,
  • sumak (ölçü size kalmış),
  • ve isteğe göre tuz.
Yapılışı; 
Bir gece önceden suda beklettiğiniz nohut ve buğdayı ayrı ayrı haşlıyoruz. Kinoayı da haşlayalım. Haşlama işlemi bitince hepsini bir kapa alıyoruz, sıcakken içine yulaf ezmesini katıp, karıştırıyoruz.Soğumaya bırakırken, yoğurdu su ile iyiyce çırpıp ayran kıvamına getiriyoruz. İçine kinoa, nohut, buğday ve yulaf ezmesinden oluşan malzememizi ekliyoruz.Kıyılmış maydanoz,dereotu ve naneyide koyup, tuzunu kendimize göre ayarlıyoruz. Ben üzerine Ayvalık'tan aldığım zeytinyağından bir yemek kaşığı kadarını üzerine gezdirerek, ekledim, sumak serptim. Yazın çok sıcaklarda içine kırılıp,parçalanmış buz parçalarıda ekleyip,içebilirsiniz!...Şimdiden bu ferahlatıcı lezzeti deneyeceğinizi umarak, afiyetler olsun diyorum!!!.. ☺
Ayrıca buz kalıplarınıza nane, haşlanmış mısır koyup, dondurabilirsiniz. Çorbanın içine bunlardan attığınızda sunumunuz daha güzel olacaktır. Fotoğraflarda görüldüğü gibi buz kalıpları çok pratik ! ☺ Buna benzer değişik fikirler içinde Pinterest'teki önerilerimi takip edebilirsiniz. 
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın !
AFİYETLER OLSUN ! ☺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder