Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

27 Ağustos 2015 Perşembe

Kedidilli, İrmikli, Şeftalili Pasta !

Geçenlerde  ♥ Sevgili Eşim Memo'yla ♥ bu şahane yaz pastasını birlikte yaptık. Eşim veya canım kelimelerini inanın koçişko, aşkito v.s. benzeri hiç hazetmediğim hitap şekillerinden çok daha fazla severim. Nedir öyle o kocişko, aşkito ?!.. Koca kelimesini de hiç sevmem, beğenmem, kullanmam. Eş öyle güzeldir ki ! Ya da canım demek, canımın içi daha da güzeldir. ☺ 
Her neyse biz pastamıza dönelim. Uzun zamandır kedi dili büsküvi ile bi'şeyler yapmak istiyordum. 2 paket almıştım. Erzak dolabının  bi' köşesinde öylece bekliyordu. aaa bu arada irmik paketi de baktım bana bakıyor. eee şahane şeftaliler de çıktı. Bol bol her yerde ! Pinterest'te de bu kedi dilli büsküvili pastayı görünce tamam dedim, yapacağım. Eşimede söyledim. Bana yardım eder misin diye? O da hemen gönüllü oldu. Çünkü kedidillerini kalıba dik diziyorsunuz. Ufacık bir hatada hepsi domino taşı gibi yıkılıveriyor. O yüzden size mutlaka yardım edecek birinin olması gerekiyor. Ben mutfakta tek olmayı her zaman tercih etmişimdir. Birileri olunca konsantre olamıyorum. Tek başına olunca özgürce hareket ediyorsunuz. Ayağımın altında birileri dolaşınca bana daral geliyor ! ☺ Kendimi kısıtlanmış hissedip, rahatsız oluyorum. 
Buzdolabında da bi' şişe Reyhan Şerbetim vardı. İlk onunla denedim. Daha sonra türk kahvesiyle harika oldu. Yani bu pastayı yapın, atın dolaba. İster çayla, kahveyle ya da serin içeceklerle hepsinin yanına çok yakışıyor. Üstelik tam da sıcaklara uygun, ağır değil gayet hafif ! Ben yanına bi' top dondurma koyarak da denedim. Eşime çikolata sos ile ikram ettim. 
Pinterest'te gördüğümün birebir aynısı değil. Sadece görüntü hoşuma gitti. Ben o an evde bulunan malzemeleri kendime göre kullandım. Ortaya böyle bi' sonuç çıktı. ehhh fenada olmadı hani ?!. İlk denediğim gün fotoğrafını Facebook'ta paylaştım. Benim profilimdeki kişi sayısı pek fazla değil. Öyle herkesi ekleyemiyorum. Benim Facebook'ta bulunma amacım tamamen öncelikle başta #TASARIM ve #LEZZET üzerine ! Tabii arada sosyal konular da var. Ama gelin görün ki millet sadece gezdim, tozdum fotoğrafı paylaşıyor. Bizde gezip tozuyoruz da fakat dakka başı oraya koymuyoruz. Kendilerini gösterme merakı almş başını gidiyor. aaa bide oyun istekleri göndermiyorlar mı valla çıldırıyorum. Benim onlar gibi oyun oynayacak boş vaktim yok. Ben devamlı kendimi nasıl geliştirim, değişik lezzetler üretirim derdindeyim. Tasarlar, çizerim. Çizgimi bi' üst seviyeye çıkarmaya çalışırım. Hiç kimseyle yarışım olmaz. Ben kendimle yarışır, hergün yeni bi' şeyler okur, öğrenmeye çaba sarfederim. Onların öyle bi' derdi, amacı yokki ilgilensinler. Ben ise öncelikle kendi yaptığım lezzetleri, tasarım çalışmalarımı paylaşıyorum. Zaman zaman ülke gündemine ilişkin gönderiler de paylaştığım oluyor. Kendi emeğim olan şeyler paylaşıyor olmam sanırım bazılarının ya pek ilgisini çekmiyor ya da görüpte hazımsızlık yaşıyorlar. Sanki beğeni tuşuna basan parmakları tutulmuş gibi geliyor. Ben bu insanların Facebook'ta neden bulunduğunu pek anlamadım. Mesala bi' kampanya için imza rica ediyorsunuz hiç oralı değiller. Profilimdeki tanıdığım kişiler sanki sosyal medya da bambaşka birilerine dönüşmüşler. Hele gençler arkadaşlarına hava atıcam diye bi' haller bi' haller içindeler! YAZIK hakikaten çok YAZIK ! Ben bunlara şaşırıp kalıyorum. Bilinçlenmek, farkındalık sıfır ! Emeğe saygı hiç yok. Herkes kusura bakmasın bi' laylaylom ! Bi' elin parmaklarına ulaşmayacak kadar kişi gönderini görüyor, beğeniyor. Ya da ayıp olmasın diye mi bilemiyorum. İnanın sevdiğim, takip ettiğim sayfalar olmasa hiç girip bakılacak bi' yer değil. Eşime bunları anlatınca boşveeer diyor. Onun orayla pek işi yok. O kendine has bi' adamdır. Bana da takılma bu işlere der, durur. Sen bloglarında yaptıklarını sergile, gerisini hiç sallama türünden sözleriyle beni biraz olsun rahatlatır. Yaptıklarımı elin yabancıları beğenir, bizimkiler görmezden gelir.  İşte böyle içim bi' dolmuş ki sormayın !
Bu pastayı yapalı bir ay olmuş ve ben hala tarifini vereceğim. Yukarıda yazdıklarım bir ay önceye ait. Daha sonra malzeme listesini verecekken yazımı yarım bıraktım. Malum tatildeyiz. Ha bugün ha şugün derken baktım zaman geçivermiş. Bugün dedim yazıp diğer tariflere geçeyim. Yoksa yine zaman geçecek ve ben mevsiminde yaptığım lezzetleri buraya aktaramayacağım, geç kalacağım. İşte şimdi diğer işlerimden fırsat anca bulup oturdum, yazmaya.. Artık affola.. ☺ Nasıl görüntü harika değil mi ama?? İnanın tadıda çok nefisti.. sildik süpürdük..
MALZEMELER :
  • 1 litre süt,
  • 2 paket kedidili bisküvi,
  • 10 çorba kaşığı irmik,
  • 20 çorba kaşığı toz şeker,
  • 1 adet vanilya esansı,
  • 1,5 yemek kaşığı nişasta,
  • 5 yemek kaşığı hindistancevizi rendesi,
  • 4-5 adet şeftali (seçtiğiniz şeftalilerin büyüklüğüne göre değişir),
  • 1 çay kaşığı tarçın,
  • 2 adet karanfil,
  • 4-5 damla limonsuyu,
  • 1/2 su bardağı su,
  • süslemek için fıstık ve nane yaprakları,
  • servis ederken; isteyen dondurma veya krem şanti kullanabilir.

YAPILIŞI :
Şeftalilerin kabuklarını soyup uzunlamasına dilimleyelim. Bir tencereye yarım su bardağı su, 10 yemek kaşığı toz şeker, yarım yemek kaşığı nişasta koyup iyice karıştırın. İçine 1 çay kaşığı tarçın, 2 adet karanfil ve şeftalileri de ekleyip ilk önce harlı ateşte 10 dakika daha sonra 5 dakika orta ateşte pişirin. Pişmesine 4-5 dakika kala 4-5 damla limonsuyu ekleyin. Ne çok koyu ne de çok sulu olmayan bir kıvamlı pişmiş şeftalileriniz olacak. Daha sonra ateşten alın, kenarda soğuyama bırakın. Başka bir tencereye sütü, şekeri, irmiği, nişastayı, tarçını, hindistancevizi rendesini ekleyip, karıştıra karştıra pişirin. İçine vanilya esansını ekleyin. Koyu kıvamlı bir hal alan irmiği ocaktan alın. Yuvarlak kelepçeli bir kalıp kullandım. İlk önce bir kişinin yardımına ihtiyacınız olacak. Kedidili büskivileri diklemesine yan yana yıkılmayacak şekilde dizin. Ortasına irmiği dikkatlice boşaltın. Yardım eden kişi herhangi bir yıkılmaya karşı büskivileri tutsun. Bana bu konuda eşim yardımcı oldu. İrmiği tamamen boşaltınca bir kaşık ile düzleyin. Üzerine soğumuş şeftali dilimlerini kendi zevkinize göre yerleştirin. Ben yanyana getirip, birbirinin biraz üstüne bindirerek dizlemeyi uygun gördüm. Artık siz nasıl isterseniz o şekilde yerleştirirsiniz. 
Şeftali kabuğundan da ortasına gül yapıp,nane yaprakları koyarak buzdolabına en az 12 saatliğine koyun, iyice donsun, şeklini alsın. sürenin sonunda kelepçeli kalıptan yavaşça çıkartıp, servis tabağına dikkatlice yerleştirin. Süslemek için fıstık kullandım. İsteyen başka malzemelerle pastayı farklı bir havaya sokabilir. Tercih size ve göz zevkinize kalmış. Fotoğraflarken yeni aldığım kurdela ile bağlayıp, fiyonk yaptım. O şekilde fotoğraflayınca ayyy benim bi' hoşuma gittiki sormayın. Kesmeye kıyamadım. Ama sabırsız eş olunca hemen tatmak istedi. İlk önce eşimin tercihine göre  şerbet ile, bana da şöyle bol köpüklü, kallavi bir türk kahvesi yapıp, birer dilim kestik, bir top dondurma ile servis yaptım. O gün de inanılmaz derece de korkunç bir sıcak vardı. İnanın ne tür bir içecek olursa olsun onunla şahane oldu.. 
Krem şanti ile de süslenebilir. Yine sevdiğiniz bir top dondurma, biraz fıstık ve nane ile dilimleyip, servis ederek şahane sunumlar yapabilirsiniz. Eminim sevdikleriniz buna asla hayır diyemeyecek ve afiyetle yiyecektir. eee onlar mutlu, siz mutlu.. hem ferah hemde hafif bi' lezzet daha ne olsun ! Mutlaka denemenizi ister ve yorumlarınızı beklerim.. Şimdilik sağlıcakla, mutlulukla kalın..
AFİYETLER OLSUN !!..  ☺
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder