Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

11 Temmuz 2015 Cumartesi

Demirhindi Şerbeti !

Sizlere bu güzel Ramazan ayında ve sıcakların fena hissedilmeye başlaması ile hem içimizi ferahlatacak hemde oldukça sağlıklı bi' şerbet olan ''Demirhindi Şerbeti'' tarifini vermekten mutluluk duyarım ! Bu şerbeti 4-5 yıldır duyuyordum. Nedense denemek için pek cesaret edememiştim. Geçen yazdan beri çok sevdiğim ''Reyhan Şerbeti'' yanında farklı bir şerbet yapmalıyım diye düşünürken bu şerbet aklıma geldi. Eşimden eve gelirken bizim aktardan demirhindi almasını rica ettim. Birgün önce de eşime bu şerbeti yapacağımı söylemiştim. Yaparsam içer misin diye de sordum. İkimizde daha önce denemediğimiz için biraz çekinmiştik. Tadı, kokusu nasıl bi'şeydir bilmiyoruz. Yine benim farklı lezzet deneme merakım baskın geldi. Yapmaya karar verdim. İnternette şerbet üzerine yayınları araştırdım. Ve çok beğendiğim fotoğrafı ile beni harekete geçiren ''Demirhindi Şerbeti'' tarifi olan Mutfak Sırları'nın tarifini okuyunca karar verdim. Hem kolay anlatımı hem görseli hemde malzeme listesi tamda benim istediğim gibiydi. Kendilerine bu güzel tarif için çok teşekkür ederim. Tarif birebir tuttu, içince tadını çok beğendik !! ☺
Ayrıca demirhindinin faydaları da şunlar; Afrika'da baharat olarak kullanılan bitkilerin en başında geldiği belirtilmekte. Osmanlı zamanında da sussuzluk giderici, kusma, ateş ve iç sıkıntısına iyi gelmesi nedeniyle tarihte pek bi' ünlü olduğu söyleniyor.Tatlı, ekşimsi tadıyla Hint, Orta Doğu ve Güney Doğu Asya yemeklerinde ekşi tadıyla çokça kullanıldığı görülmektedir. Bu şerbet Osmanlı padişahı Kanuni Sultan Süleyman'ın en sevdiği içecekmiş ! Bol vitaminli, potasyum, magnezyum, fosfor, kalsiyum, sodyum, demir, selenyum, bakır gibi mineraller açısından oldukça zengindir. eee bunca faydası olan bi' içecek artık sofralarımızdan eksik olmaz diye düşünmekteyim. ☺
Ben yapıp denediğimde mayhoş lezzet ile karşılaştım. Mayhoş tatları sevenler için birebir. Hele eşim benden çok beğendi. O ekşi, mayhoş lezzetleri bense tatlı lezzetleri tercih ederiz. Bana sorsalar; Reyhan Şerbeti, eşime sorsalar Demirhindi Şerbeti der ! Herkesin damak tadı bir olmuyor. ☺Ben şerbeti hem yemeklerle hemde fıstıklı kurabiyelerle tükettim. Çok ta güzel oldu ! Gelelim şerbetin yapılışına. Aktardan aldığımız demirhindi aşağıda fotoğrafta görüldüğü üzere 200 gr.'lık paketlerde olduğundan su, şeker oranı orjinal tarife göre biraz daha fazla oldu. Sizde kendi damak tadınıza göre şekerini ayarlayabilir ya da bal ile yapabilirsiniz. Su ile rengini açmanız da mümkün ! 
Malzemeler :
  • 200 gr. demirhindi,
  • 2,5  litre su,
  • 3 adet karanfil,
  • 1 adet çubuk tarçın,
  • 1,5 su bardağı toz şeker.
YAPILIŞI :
Demirhindi 2,5 litre su ile kapağı kapalı olarak bir gece bekletilir. Sabah olunca hepsi yumuşamış olur. İçine bir çubuk tarçın, 3 adet karanfil ve 2,5 su bardağı toz şeker eklenir, karıştırılır. Ocağa konup toplam 1,5 saat kaynatılır. Ben bu süreyi ilk  10 dakika yüksek ateş ardından orta ateş (45 dakika) sonra kısık ateş (35 dakika) olarak kullandım. Şerbetin sakın başından ilk dakikalarda ayrılmayın. Zira kapağı kapatınca köpürüp, taşabilir. Baktınız kaynama başladı kapağı aralayın. 1,5 saatlik süreyi tamamlayınca ocağı kapatın, kapağı alın, soğumaya bırakın. İyice soğuduğunda posalar dibe çökecek. Başka bir kaba süzgeç veya tülbentle süzdürün. Buzdolabına koyup, soğutarak, afiyetle için !
Sevdiklerinize ikram ederken isteyen nane, buz ile servis yapabilir. Dışarıdan hazır içecekler alıp, tüketeceğinize bu tarz şerbetleri yaparsanız çok daha sağlıklı olur. Geçenlerde bizim şeflerden biri bi' programda bu şerbeti coladan önce dünya tanısaydı şu an colanın tahtında bu olabilirdi gibi bi' laf söyledi. Hakikaten ona yürekten katılıyorum. O zararlı içecekleri ben bırakalı 4-5 yıl oldu. Evimde kendim içecek veya şerbetimi yapıyorum. Hiç aklıma bile o asitli içecekler gelmiyor. Eve sokmuyoruz. Sizede tavsiyem özellikle çocuklarınıza bu tarz içecekleri sevdirip, alıştırarak tüketmesini sağlamak. O içeceklerin zararlarını anlatın. Onlar büyüklerden fazla anlarlar ! 
Hepinize sağlıklı, bol bereketli sofralar diler, ağzınızın tadı bozulmasın derim..
AFİYETLER OLSUN.. ☺
Hayırlı Ramazanlar !!.. 
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder