Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

13 Temmuz 2015 Pazartesi

Çilekli İrmik Helvası !

Sizlere mübarek günlerde yaptığım irmik helvasının tarifini vermek bugüne kısmet oldu. Bu gece Kadir Gecesi ! Çok şükür Ramazan ayını bitirmek üzereyiz. İrmik helvası diyince hemen aklıma fıstıklı olanı gelir. Üzerine de ceviz, fıstık veya fındık. Artık evde o an ne varsa ! Şerbeti ya su yada süt ile muazzam olur. Ben bunu bu sefer çilekli şerbet ile yaptım. Rengi görüldüğü gibi farklı oldu. Hatta orta kısmına dondurma koyup servis yaptım. Eşim buna bayıldı. Çikolata sos ile de tat zirve yaptı. Benim irmik helvam tanıyanlar bilir, çok sevilir. Benim kendime has elimin lezzeti olduğu hep söylenmiştir. Bu konuda etraftan duyduğum bu güzel sözler karşısında tabiiki kim olsa mutlu olmaz mı ?! Olur tabiiki ...☺ 
İlk helva denememi ne zaman yaptım hatırlamıyorum. Fakat ilk denemem herkesi şaşırtmıştı. Öyle güzel kıvam tutturdum ki sanki yıllardır yapıyormuşum gibi. Daha sonraki helva denemelerimde de aynı sonuç çıkmıştı. Hatta yiyenler lütfen bunun tarifini ver diye ricada bulunmuşlardı. Kavurma işlemi helvada çok önemli. Birde şerbetin kıvamı, oranı helvanızın tadını mutlaka değiştirecektir. Sanırım benim bu konuda elimin ayarı tam tutturmama sebep olmakta. İçine arada sırada ufak malzeme oyunları ile şahane helva yapmanız mümkün. Sade yapılabilir. Fakat evde olan çilek suyu sanki onu kullanmazsam bana küsecek gibi geldi. O an içimden helvaya koymak istedim. Sizde bu sefer bi' bu tarifi deneyiverin. Bir dahakine sade yaparsınız. ☺ 
Malzemeler :

  • 2 su bardağı irmik,
  • 2 su bardağı toz şeker,
  • 4,5 su bardağı su,
  • 2-3 damla limonsuyu,
  • 6-7 yemek kaşığı çam fıstığı (dolmalık fıstık),
  • 3 yemek kaşığı tereyağ,
  • 4 yemek kaşığı sıvıyağ,
  • 1 kase çilek (bunları kaynatıp çilek suyu yapacağız)
  • 1 çay kaşığı tarçın,
  • 1 paket vanilya,
  • ceviz veya fıstık.

YAPILIŞI :
Tencereye ayıklamış, iyice yıkanmış çilekler konur. Üzerine şeker ve su eklenip kaynatılır. Çilek pişince içine limon suyu sıkır. 5 dakika daha kaynatılıp ocağın altı kapatılır. Blendırla parçalanır. Ne çok koyu ne de çok sulu olmayan kıvamda çilekli sudan oluşan şerbet soğuması için kenara alınır. Başka bir tencereye yağlar konur, fıstıklar renk değiştirene kadar kavrulur. Hemen ardından irmik eklenip kavurma işlemi devam ettirilir. İrmiğin rengi kahveye doğru dönmeye başlar ocağın altı bi' tık kısılır. Orta hararete çevrilir. Yüksek ısıda devam ederseniz yanmalar olur. O yüzden sabırla kavurun. Sıra geldi şerbeti eklemeye. İşte burada dikkat etmeniz gerekiyor. Sakın birden dökmeyin, fokurdamalar olacağından yanmayın. Azar azar  kademeli olarak şerbeti boşaltın. Tahta kaşıkla alt üst yaparak döndüre döndüre şerbeti çektirin. Lop lop sesler gelecek. Göz göz olacak. Şerbet çekince oacağın altını kapatın. Tencerenin kapağı kapalı olarak dinlenmesi için 25-30 dakika demlendirin. Merak etmeyin bu sürede hemen soğumaz, ılınır. Ve tam istediğimiz kıvama gelir. Rengi hafif pembemsi olacak. Daha sonra bir kaseye koyup, ters çevirerek tabağa servis yapabilirsiniz. Dondurma olarak ben ortasına Maraş Dövme Dondurmasından koydum. Bunu şöyle yaptım. Yine bir derin kaseye yarısına kadar helva koydum. Yan duvara doğru kaşıkla yaydım. Ortasına dondurmayı yerleştirip üzerine helva koyarak kaşıkla hafif bastırdım. Kasenin şeklini aldı. Ve dondurma helvanın içine iyice oturdu. Ters çevirdim. Üzerine fıstık serptim. İsteyen çikolata sos veya hindistancevizi rendesi koyabilir. Süslemek tamamen sizin zevkinize kalmış. 
Şimdiden deneyeceklere kolay gelsin. 
Afiyetler olsun... ☺
Diğer tariflerime ulaşmak için arama bölümünü veya  *ARŞİVİMİ*  kullanın !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder