Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

24 Aralık 2012 Pazartesi

Hindistancevizli ve üzümlü şans kurabiyesi!..

Kurabiye olayı benim mutfakta en sevdiğim hamur işlerinin başında geliyor!..Bu tarifi sizlere daha öncede bir tarifini(Pazı Mücveri) uyguladığım mybeautifulcookbook.com'dan!..Tariflerini pek bi' beğenmekteyim.Buradan denediğim iki-üç tarifim daha olacak.Elde ettiğim sonuçlar gayet başarılı!..Ayrıca Facebook'da sayfasıda bulunmakta!..
Bu hindistancevizi rendesinden yaptığım kurabiyelerimi tabii yine kendime göre uyguladım.İçinde bu aralar yakın ilişkide olduğum ve çok sevdiğim siyah çekirdekli üzüm,haşhaş ve üstünede fındık kullandım.Çokta nefis oldular!..Sizinde yapınca seveceğinizi düşünmekteyim.Zira ben bu kurabiyeyi daha önce kardeşimin ellerinden çok yemişliğim vardı.Tarifide bir türlü verilmemişti.eee bende en sonunda aradığımı buldum...Yaşasın diyorum en sonunda bende becerebildim.. ☻ Kurabiye maceralarım devam edecek.İki tarifim daha var.Birde bu ara bi' tane daha denemeyi planladığım, hatta onun için özel kalıp bile aldığım tarifim var!.. Artık bu kurabiye işini çözmüş olmakta ayrı bi' keyif!..☺
Malzemeler; 
  • 2 adet yumurta, 
  • 125gr. tereyağ, 
  • 200gr. mısır nişastası, 
  • 200gr.şeker, 
  • 75 gr. (9çorba kaşığı) hindistancevizi rendesi,
  • 300gr.un,
  • 1 paket kabartma tozu, 
  • 1 paket vanilya,
  • 2 çorba kaşığı haşhaş,
  • 1 avuç siyah çekirdekli üzüm kurusu,fındık 

(Kurabiye adedine göre konacağından sayısını belirtemiyorum.Siz kaç tane yaparsanız o kadar kullanın.)
En son adı şans kurabiyesi olduğundan Ş harfinin üstüne damla çikolata!.. 😊
Yapılışı; 
Bir kabın içerisine elenmiş un konur.Ortası açılır.İçine yumurta,tereyağ,şeker,vanilya,kabartma tozu,hindistancevizi rendesi,siyah üzüm kurusu,mısır nişastası konup,iyice yoğurulur. Başka bir tabağa hindistancevizi rendesi ve haşhaş konur.Hamurdan yuvarlak parçalar yapılıp.Haşhaşa ve hindistancevizi rendesine bulanır.Üstüne çukur yapılarak fındık konur.Bir kısmıda istenirse harfli yapılır.Ben kurabiyeye şanş kurabiyesi dediğimden Ş harfi yaptım.Umarım önümüzdeki yeniyıl herkese şans getirir.Onunda üstüne sırayla damla çikolata konarak,bastırılır. 180 derecede,yağlı kağıt serilmiş tepside 20-25 dakika pişirilir.Soğuyunca yanında ne içmek isterseniz onunla servis yapıp,sunabilirsiniz.Herkese mutlu yıllar diliyorum, sevgiyle...
Afiyetler olsun!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder