Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

16 Aralık 2012 Pazar

Ebruli Kek!

Merhaba neden uzun süredir hiç tarif vermediğimi merak edenler olabilir. Bu bloğu açarken paylaşmayı çok sevdiğimi dile getirmiştim!!! Şu ana kadar üye sayım maalesef çok az, istediğim kitlelere ulaşmam oldukça zaman alacağa benziyor! Ama sabırla bu tarifleri çok daha fazla insanlara ulaştırmayı bekliyorum. Bakalım ne kadar zaman alacak?
İnanırmısınız bilmem ama bazen insanın olmasını istediği şeyler dışında hiç beklemediği durumlar olunca motivasyon falan hiç kalmıyor, morali eksilere düşüyor! Sizin aktarmak istediklerinizle, insanların beklentileri birbiriyle çakışmayabiliyormuş!.. O yüzden hiç fazla bi' beklenti içine girmemek en iyisi sanırım!.. Hele en yakınlarınız sizi çok daha fazla üzebiliyor!.. :-( Ben kendi  açımdan şöyle diyebilirim. Söyledikleriyle yaptıkları bir olmayan kişilerden her zaman uzak durmayı tercih ederim.Hele sizi yanıltmak için biri size yalan söylüyorsa,siz onun bu söylediği yalanıda yakalamışsanız kendisinin tüm yanlışlarına rağmen ona defalarca şans verdiğiniz halde,düzelmediğini gördüğünüzde bendeki kredisini tüketmiş olur!.. :-((
Ben şimdi bunları neden yazıyorum; gördüklerim epey canımı sıktı ve beni fazlasıyla üzdüğünden! Bu durumda da bir süre ara vermek ihtiyacı hissettim!.. Sonra baktımki benim üzüldüğümün zerresi kadar hiç kimse kafaya takmıyor. eee ne yapalım hayat devam ediyor,ben üzüldüğümle kalmışım!..

Bende bundan sonra hiç kendimi üzemem... ve tariflerime geri dönmeye karar verdim. Zaten bir sürü yaptığım tarifler,reçeteler birikmiş durumda.Durma zamanı değil diyip başladım yazmaya!!!
Sizlere güzel bir rengarenk lezzetle geri dönmek istedim.
Hiç böyle renkli bi' kekim olmamıştı...Adınıda o yüzden ''Ebruli Kek'' koydum!.. Umarım beğenirsiniz! :-))
Malzemeler; 4 adet yumurta, 1 su bardağı süt, 1 su bardağı un, 2 su bardağı kepekli un(Toplam 3 su bardağı un kullanıyoruz,isterseniz kepekli un kullanmayabilirsiniz,tercihe bağlı!) 1 su bardağı şeker, 1 su bardağından 2 parmak eksik sıvıyağ, 100 gr. eritilmiş tereyağ, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya, 1 çay kaşığı tarçın, 1 çay kaşığı mahlep, 100 gr, iri dövülmüş ceviz, 100 gr. çekirdekli siyah kuru üzüm, üstüne süslemek için fıstık,çikolata ve karamel sosu,pudra şekeri, yanınada dondurma kullanıyoruz.
*Renkli olması için; Kırmızı,Yeşil,Sarı ve Mavi renk gıda boyası! (Çok az kullanmak yeterli olacaktır.Çay kaşığının ucu kadar olabilir!)
Yapılışı; *Bildiğiniz gibi kek yapmak için sıvıları ve kuru malzemeyi ayrı olarak bir araya getirip,karıştırdıktan sonra birleştirince ve unuda eleyince çok daha güzel bir kek elde etmiş olacaksınız!.. Şimdi ilk önce yumurtaları şeker ile iyice çırpıyoruz.Yaklaşık 4-5 dakika yeterli olacaktır.Ardından sütü ve sıvıyağı ekliyoruz.Tereyağınıda eritip,soğuduktan sonra katıyoruz.Çırpma işlemine devam edip, diğer tarafta kuru malzemeleri hazır ediyoruz.Bunun için unu eleyip,kabartma tozu, vanilya, tarçın,mahlep bir kaba konur.İçine kuru üzüm ve ceviz eklenip,sıvı malzemeyle   karıştırılır.Dört renk kullanacağımız için dört bardağa kek hamurundan alıp,herbirine çay kaşığının ucu ile renk koyup,iyice karıştırıyoruz.
    Daha sonra kek için kalıbı yağlayıp renk karıştırmadığımız sade kek hamurunu döküyoruz.Renkli olanlarıda ekleyip,birbirine karıştırıyoruz.Üstüne kalan cevizlerden serpiştirip, 180 derecede 40-45 dakika pişiriyoruz!..
Fırından çıkınca soğumaya bırakıyoruz.Soğuyunca istediğimiz gibi dilimleyip,üstüne çay süzgeci ile pudra şekeri serpelim.
Sonra üstüne çikolata ve karamel sosunu nasıl istiyorsak döküp,fıstık ve dondurma ile servis edebiliriz!.. :-)
Herkese afiyetler olsun!!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder