Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

6 Ocak 2013 Pazar

Kestaneli, İç Pilavlı,Portakal Soslu Hindi Dolması!..

 
Sizlere ağızlara layık yeni lezzetimle 2013'ün ilk tarifini vererek kucak dolusu sevgiler, merhabalar diyerek başlamak istiyorum!.. Bu güzel lezzeti daha önce hiç yapmamıştım.Yeniyıl soframıza gelene kadar epey heyecan dolu iki gün yaşadım diyebilirim.Herkese sürpriz olarak çok özenerek hazırladım... Tadına bakanlar eğer doğru söyledilerse çok beğenildi!.. ☻
Yeniyıl için özel bir yemek planlarken çok kararsızdım..Tavuk mu yapsam?..Et mi denesem?..yok onu mu, bunu mu?.. derken yemek sayfalarını, blogları incelemeye bir hafta öncesinden takibe başladım, tarifleri okudum. İki yerde portakal soslu tarifler dikkatimi çekti.. Ama yok ben kafamdakini kendi kendime oluşturdum.Onlar bana başlangıç için ilham verdiler diyelim... ☺
Çok eskilerden portakal soslu marine edilmiş ördek tarifi kafamın bir yerindeydi... Bunu hindiye uyarladım.. İçine kestaneli, iç pilav doldurdum...Portakallı sosu ilk defa yaptığımdan sonucun nasıl olacağını çok merak ettim..ama tadınca çok beğendim, tam benim damak zevkime uygun bi' lezzet ortaya çıktı..Heleki o inanılmaz koku mutfağı sarınca tamamdır dedim,iyiki böyle bi' seçim yapmışım...Lütfen sizde bir kere deneyinki; ne demek istediğimi o zaman çok daha iyi anlayacaksınız!...
Bu hindi pişirme fikri bende rüyalarıma bile girdi...Rahmetli babacığım yılbaşında anneme pişirmesi için getirdiğinde hatırlıyorum saatlerce hindi pişmek bilmemişti... ☻☺
Gelelim hindi hazırlama macerama... Hindiyi büyük marketlerin birinde bulduk..Yanına poşetinide eklediklerinden işim çokta kolay diye düşünürken..onu dikmek için ip ve iğne arayışlarımız bizi zorladı.. ♥Sevgili eşim benim bir numaralı yardımcım!..♥ O olmasa bunu yapamazdım... Düşünün 4,5-5 kiloluk hindiyi nasıl eve götüreceğim.Belimde sorun zaten beni sıkıntıya soktuğundan..Taşımaya kalksam fıtıklarım patlardı herhalde!.. Taşıdı, yıkamama ve soslayıp,içini doldurmama, dikip, fırına vermeye hep yardımcı oldu!..Kendilerine çoook teşekkür ediyorum, canım benim, sağolsun!...♥Birtanem benim O!..♥
Hele hindiyi dikme operasyonumuz görülmeye değerdi!..Operasyona girmiş cerrah gibi profesyonelce hareketler muhteşemdi...
çok eğlendik!.. ☺☻☺☻
Annem dahil herkes hindi yaptığımı görünce epey bi' şaşkınlık yaşadılar, benden hiç beklemediklerini zannediyorum... Arkadaşım dolma ve böreği ile, kardeşimde meze çeşitleri ve diğer yaptıklarıyla çok güzel hazırlanmışlardı,hepsine birkez daha teşekkürlerimi iletiyorum,emeği geçen herkesin ellerine sağlık diyorum!.. İnşallah 2013 yılı bize ve herkese ilk önce sağlık, huzur, başarı ve mutluluk getirir!.. Çok daha güzel sofralarda, tatlı muhabbetlerle buluşuruz!.. Sağolsunlar, varolsunlar canlarım benim!... ☻
İnsanların birbirine böyle zamanlarda özel birşeyler hazırlayıp sunması çok güzel!.. Nasılki dini ve milli bayramlarımızı birlikte kutluyorsak ve özel şeyler hazırlıyorsak bunlar paha biçilmez!.. Yeniyıl kutlamak neden bazı çevreleri rahatsız ediyor anlamış değilim!..Sosyal medyada böyle yorumları okuyunca açıkcası çok şaşırıyorum.. :( İnsanlar birbirine ve görüşlere hiç saygılı değiller..sadece kendilerini hep haklı görmek gibi dar pencereli bakış acıları mevcut!.. Bir laf var; İncitme,incinirsin!.. diye!.. Bunu iyice bir düşünmelerini tavsiye ediyorum!.. Her neyse bu bağnaz tutumlu insanları kendileriyle başbaşa bırakıyor....
hindi tarifime geçiyorum..sonrada tatlı olarak hazırladığım bana özel Kabaklı, Çikolatalı Tart tarifim olacak!.. ☻
Malzemeler; 
  • 4,5-5 kiloluk hindi(Yanında pişirme torbasıda bulunanlardan olsun, çok daha pratik oluyor!..Çünkü diğer pişirme torbalarının ebatı uygun değil,küçük gelir!..aklınızda olsun!..)
  • Hindiyi doldurdukdan sonra dikmek için büyük iğne ve ona uygun ip (Kırnap ipi olabilir!.)


Portakal sosu; 
  • 2 adet taze sıkılmış portakal suyu(Sakın hazır kullanmayın,onlar bildiğiniz gibi şekerli,bu tarife uygun değiller!..), 
  • 2 adet taze sıkılmış limon suyu(taze taze sıkıyoruz,hazır kullanılmıyoruz!..),
  • 1 portakalın kabuğu, ince ince kıyılmış olmalı, 
  • 1 su bardağı zeytinyağı, 
  • deniztuzu, 
  • karabiber, 
  • tatlı kırmızı biber, 
  • 1 tatlı kaşığı ezilmiş kişniş, 
  • 1 tatlı kaşığı kimyon, 
  • 1 tatlı kaşığı zencefil,
  • biberiye, 
  • şeker, 
  • 1 yemek kaşığı pekmez, 
  • 1 tatlı kaşığı sumak, 
  • nane, kekik, fesleğen.


İç pilav için; 
  • 15-20 adet haşlanmış,soyulmuş kestane,
  • 2 adet soğan, 
  • 2 yemek kaşığı çamfıstığı,
  • 3 yemek kaşığı kuş üzümü,
  • 1 adet patates, 
  • 2 adet orta boy havuç, 
  • 1,5 su bardağı pirinç, 
  • 1tatlı kaşığı yenibahar,
  • 1 tatlı kaşığı tarçın,
  • 1 çay kaşığı karabiber, 
  • bir tutam dereotu, 
  • taze ve kuru nane,
  • 1 tutam maydanoz,
  • 3-4 dal kereviz yaprağı,
  • tuz (kendi damak tadınıza göre ayarlayın),
  • 1 çay kaşığı tozşeker,
  • kırmızı tatlı biber, 
  • kimyon,
  • 1 yemek kaşığı biber ve domates salçası.

Yapılışı; 
İlk önce hindinin içini ve dışını iyice yıkayın,süzülsün.Daha sonra portakal ve limon sularını sıkın.Bir portakalın kabuklarını ince ince kıyın.
(Size tüm aşamaları elimden geldiğince fotoğraflamaya çalıştım.Çünkü epey zor, hem yap hemde fotoğraf çek.Eşim bu arada hiç gönüllü olmasada çekmek zorunda kaldı.Kendileri fotoğraf çekme olayına itiraf edeyim epeyce bi' sinir oluyor,sevmiyor. Ben denemelerimi yapıp,servis öncesi fotoğraflarken ona beklemek zor geliyor.Çünkü o hemen yemek için sabırsızlanırken; ben hemen dur dedim mi anlıyorki hemen tadamayacak,sabırsızdır biraz!..Artık bende elimde ne kadarı gelirse onu çekebiliyorum.
Ahh keşke o gördüğüm yemek fotoğrafları kalitesinde bende çekebilsem!..Ama maalesef ancak bu kadar olabiliyor, bağışlayın!.. ☻ Neyse biz tarifimize dönelim.)
Derince bir kaba zeytinyağını,portakal ve limon suyunu,ince kıyım kabuklarını,tüm baharatları koyup,iyice karıştırın.Kişnişleri mermer havan dövün,biraz ezilsinler!..Tuzunu falan kendinize göre ayarlayın.Sonra hindinin sığabileceği tepsiye hindi poşetini koyup,ağzını açın.Hindiyi yerleştirin.Hazırladığınız sosu poşetin içine,hindinin her tarafına dökün.Elinize isterseniz bir eldiven takın,çok daha kolay olur.Bu sosu her tarafına ovarak yedirin,sürün.Sonra ağzını kapatın.Bir gece bu sosta dursun.Ertesi gün poşetin ağzını açın.Hazırlamış olduğunuz iç pilavı doldurun.O da şöyle hazırlanacak; Haşladığınız kestaneleri soyun,irice elinizle parçalayabilirsiniz.Patates ve havuçları küp küp doğrayın.Bir tencereye zeytinyağı koyup,ilk önce fıstıkları atın,pembeleştirerek kavurun.Soğanı ikiye bölüp yarım ay şeklinde doğrayın,fıstıkların ardından ekleyip,kavurmaya devam edin.Bu arada kuş üzümlerini yıkayıp,biraz sıcak suda bekletinki,şişsinler.Pirincide yarım saat kadar sıcak suda bekletin.Soğanlar kavrulurken salçaları ekleyin.Daha sonra havuçu,patatesi koyun,devamlı çevirip,rengini döndürün.Süzdürdüğünüz pirincide ekleyin,kuş üzümünü koyun.Kıyılmış nane,dereotu,maydanoz ve kereviz yapraklarını katın,devamlı çevirin.Tuzunu,baharatını koyup,1 çay bardağı su ekleyerek hafif pişirin,diri kalacaklar.Altını kapatıp,dinlendirin.Ilınınca hindinin içine doldurun.İğneyle dikip,bacaklarını birbirine bitiştirerek çapraz şekilde bağlayın.Elinizle poşetin içindeki sosu tekrar etrafında gezdirerek her tarafına yayın.Sıkıca poşetin ağzını kapatın. Önceden ısıstılmış 180-190 derecede 3,5 saat pişirin. Piştiğini nasıl anlayacağız derseniz.Ben sonralara doğru poşetin üstünden bıçağı soktum.Rahat bir şekilde giriyor ve pamuk gibi yumuşamış olduğunu görünce fırını kapatım.Biraz dinlenip, kendine gelmesini bekledim.Daha sonra çıkarıp istediğiniz şekilde servis yapabilirsiniz...

Şimdiden herkese afiyetler olsun!...
Bu annemlerde aceleyle servis anında çekildi...Umarım sizlerde yapıp,dener afiyetle bu nefis lezzetin keyfine varırsınız!..Yorumlarınızı bekliyor olacağım,şimdiden deneyeceklere kolay gelsin!...

Herkese şimdiden MUTLU YILLAR!..Sağlık,huzur,başarı dileklerimle!..2013 yılı bir önceki yıldan çok daha güzel geçsin!!!..Sevgiyle sevdiklerinize sarılın,onların gözlerindeki mutlulukla sizde mutlu olun!..birlik, beraberlik içinde, birbirimizin inançlarına sorgu ve yargıdan uzak, saygıyla, karşılıklı kabul ederek farklılıklarımızla yaşayabildiğimiz, tabiiki sorunsuz yaşadığımız bir yıl olması dileğiyle...!'' Umarım hoşgörü hayatımızın her yerinde,her alanında olur ve empati kurabilmeyi becerebiliriz!...

S E V G İ L E R ☺☃ ☺❄ ⛄ ❄


MUTLU YILLAAAAAAAAAAAR!... ☺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder