Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz

Benim Lezzet Dünyama Hoşgeldiniz
Sevinç'in Lezzet Defterine Hoşgeldiniz !

Sevinç'in Lezzet Defterine hoşgeldiniz!

Yeni Lezzetlerde buluşmak dileğiyle!...

20 Aralık 2012 Perşembe

Kokoş Cheesecake!..(KOKOŞ PASTA)

Evet dün bir baktımki; heryer bembeyaz!..O an hem şaşkınlık yaşadım hemde mutlu oldum!..Hemen blog için ne tarif versem diyip lezzet defterimi karıştırdım.Gözüme bir tarif kestirdim.Fotoğraf arşivimi şöyle bi' taradım.Tarifle ilgili fotoğrafları buldum.Amanın bu tarif için neredeyse yüzden fazla fotoğraf çekmişim,kendimi öyle bir kaptırmışımki; aralarından seçim yapıp,onları düzenlemem epey zamanımı aldı.Birde görüntü böyle pamuk gibi olunca buna karar verdim. Eee bide bu aralar tüm insanları bir Maya Takvimi ve kıyamet senaryoları merakı sarmışken dedim; bu olaya yakışır bir tarif olsun dedim!!!.. ;-)) Şaka bi'yana bu cheesecake denemelerimden sadece biri.Bunu yaptığımda böğürtlenli yapacakken eşim eve çilekle çıkıp gelmişti.Hiç aklımda yokken çilek ve böğürtleni birleştirip böyle spontane bir tarif denemiş oldum.Ama iyikide yapmışım.Çokta güzel oldu,nefisss... mutlaka deneyin derim!..☻ Gerçi çilek mevsimi değil ama olsun şu mevsimdeki meyvalarlada farklı denemeler yapabilirsiniz!..
Bu pasta yada cheesecake artık nasıl adlandırırsak; Alt taban, üstüne beyaz kısım,onun üstüne çilekli, böğürtlenli sos, onunda üstüne çikolatalı-kremalı ve en son kat tekrar meyvalı sos konup,süsleme olmak üzere toplam 5 kattan oluşmakta..süslemeyi saymazsak tabii...O nedenle; pastamı yoksa cheesecake mi desem, hangisini bi' türlü karar veremedim!..☺

*Malzemeler; (Tabanı);2 paket Eti yulaflı bisküvi, 2 yemek kaşığı tereyağ, 1 yemek kaşığı sıvıyağ, 3 yemek kaşığı toz antepfıstığı, 3 yemek kaşığı hindistancevizi rendesi, 1 çay kaşığı tarçın, 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi,

*Üstü için; 250gr. çilek, 250gr. böğürtlen(Dondurulmuşda olabilir.),1 yemek kaşığı mısır nişastası, 5 yemek kaşığı toz şeker, 1 çay kaşığı tarçın, 3-4 adet karanfil, 2 çay bardağı su, 6-7 damla limon suyu,

*Orta kat için; 4 su bardağı süt, 1/2 su bardağı un, 7-8 adet damla sakızı, 2 yemek kaşığı mısır nişastası,2 yemek kaşığı pirinç unu, 10 yemek kaşığı toz şeker, 1 adet vanilya aroması(Dr.Oetker vanilya aroması sıvı şekilde olanından), 1 paket bitter çikolata, 1 yumurta sarısı, 1 paket  sıvı krema(Pınar'ın 200ml. olanını kullandım.),
Çikolatalı bölüm içinse; yaptığımız orta katın yarısını kulandıktan sonra ılıkken içine 1 paket bitteri atıp,karıştırınca ısının etkisiyle eriyecektir.Böylelikle çikolatalı katman elde edeceğiz.
Tüm yapılış aşamalarını fotoğrafladım.İyice incelerseniz çok rahat yapabilirsiniz,şimdiden kolay gelsin!
*Yapılışı; İlk önce alt tabanı yaparak, pastanın temelini atıyoruz.Şöyle; bisküvileri iyice ufalıyoruz.Ben buzdolabı poşetine koyup,sert bir cisimle(havanın tokmağını kullandım) iyice ezdim.Bir kaba döktüm.İçine tereyağını,sıvıyağı,fıstık tozunu,hindistancevizi rendesini,tarçını,yulaf ezmesini koyup, iyice elimle karıştırdım.Kelepçeli kalıbımın hafif altını ve yanlarını yağladım.Bu karışımı tabana ve yan taraflara elimle eşit biçimde bastırarak yaydım.Temizleyip, yıkadığımız çilekleri bir tencereye aldım.Böğürtlenleride ekledim.Suyunu,şekerini,tarçınını,karanfilini koyup,kaynamaya bıraktım.Daha sonra 1 yemek kaşığı mısır nişastasını ekledim,karıştırdım.Biraz koyulaşma olunca ocağın altını kapatmadan limon suyunuda döktüm.Biraz daha koyulaşma olunca ocağın üstünden alıp,soğumaya bıraktım.Başka bir tencerede sütü,ezilip toz hale getirilmiş damla sakızını,mısır nişastasını,pirinç ununu,şekerini,ununu,sıvı vanilya aromasını,1 yumurta sarısını devamlı karıştırarak pişiriyoruz.Koyulaşınca altını kapatıyoruz.Yarısını kalıbımıza döküp,yayıyoruz.Üstüne böğürtlen-çilek sosunu biraz yayarak dökelim.Geri kalanını en üste kullanacağımızdan fazla kullanmaya gerek yok.Ara ara böğürtlen çilek parçaları kestiğimizde gözükecek!..Diğer tarafdan çikolata ve kremayı kalan beyaz muhallebi kıvamlı karışıma sıcaklığını kaybetmeden hemen ekleyip hızlıca karıştırıyoruz.İyice çikolata eriyecektir.İsterseniz çırpabilirsiniz.Son olarak bunuda kalıba döküp düzleyin.180 derecede 25 dakika pişirin.Ilıkken kalan meyvalı sosunu döküp,yayın.Üstüne beyaz çikolata rendesi serpin.Ben kalpli bir kalıp kullandığımdan hindistancevizi rendesini kalp şekli vererek serptim.Siz kendi zevkinize göre süsleme yapabilirsiniz.
Bir gün soğuyup dinlenmesi pastanın kendine gelmesini sağlayacaktır.Benim gibi aceleci olup hemen kesmeye kalkmayın.İç malzemeler biraz soğuyunca kestiğinizde sorun yaşamazsınız.Buzdolabında bir gece bekletiniz.Daha sonra servis yapmadan üstünü süsleyebilirsiniz.Evde o anda ne varsa; fıstık,fındık..v.s. kenarlarınada pişmaniye koydunuz mu sunum inanılmaz güzel oluyor!..Pişmaniye o anda birden aklıma gelen bir fikir!..Görüntüye bakıp çok kokoş bi' şey çıktı diye düşündüğümden bu ismi uygun gördüm!..Artık değişik fikirler ve sunumlar size kalmış!..
Bir dilim mutluluk işte bu....
sevgiyle...
Herkese afiyetler olsun!..
Tariflerime küçük videolar yaptım!.. İzlemek için ; http://www.youtube.com/watch?v=w3JkYNOoZTc tıklayınız!.. ☻

2 yorum:

  1. bu tam yılbaşı için ideal :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler canım!..☺ Umarım tariflerimi denersiniz!..Yapıp görüşlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum!Bakalım beğenecekmisiniz?..

    YanıtlaSil